X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עיצומים של 48 מיליון שקל

ערעור על קנס בקבוקים ענק

יצרניות המשקאות הקלים מבקשות לבטל עיצום כספי שהטיל עליהן המשרד להגנת הסביבה, בנימוק שלא עמדו בשנת 2016 ביעדי האיסוף והמחזור טוענות שהמשרד התעלם שלא כדין מהנתונים המוכיחים ההפך
▪  ▪  ▪
44% או 62% [צילום: חן לאופולד, פלאש 90]

חברות המשקאות הגדולות מבקשות מבית המשפט המחוזי בירושלים לבטל עיצומים כספיים בסך 48 מיליון שקל שהטיל עליהן המשרד להגנת הסביבה, בנימוק שלא עמדו בשנת 2016 בחובות האיסוף והמחזור של בקבוקים על-פי חוק הפיקדון.
הערעור הוגש (יום ב', 12.8.19) בידי החברה המרכזית למשקאות (זכיינית קוקה-קולה), יפאורה-תבורי, טמפו, מי עדן, שופרסל, גדעון גוטגולד (יבואנית משקאות), אקו אלפא (יצרנית תרכיזים) ו-ABBL ספיריט (יצרנית יין בבעלות החברה המרכזית). היא מתייחסת להחלטתו של מנכ"ל המשרד, גיל סמט, המשמש גם כממונה על חוק הפיקדון, שאושרה בידי השר, זאב אלקין. החברה המרכזית, יפאורה-תבורי ומי עדן הן בעלות חברת אל"ה העוסקת באיסוף הבקבוקים.
החלטתו של סמט התבססה על ביקורת שערך משרד רואי החשבון ימין-ג'ורג'י, בעקבותיה נקבע, כי בשנת 2016 אספה אל"ה רק 44% מהבקבוקים (בעוד עליה לאסוף לפחות 55%) ומחזרה רק 32% (לעומת יעד של 90%). סמט דחה את הנתונים שהגישה אל"ה, ולפיהם שיעור האיסוף היה 62%. המחלוקת העיקרית בין הצדדים היא האם יש לכלול בנתונים את הבקבוקים שאספו חברות דניאלי בסביבה ורז הנקודה הירוקה. המשרד לא הסכים להתחשב בנתונים אלו, בנימוק שלא אומתו כנדרש.
החברות טוענות, כי הדרישה להמציא אסמכתאות על האיסוף של שתי חברות אלו הועלתה רק בדיעבד. את מצטטות את דבריו של השר דאז, אבי גבאי, שאמר בשנת 2016: "אחת הטענות של חברת אל"ה - והיא למעשה טענה מוצדקת - שבגלל הרצון שלנו לבדוק יותר לעומק, הודענו להם במהלך השנה, אבל לא לפני, לא בתחילת השנה, שאנחנו לא מסתפקים יותר בתעודות עצמיות אלא דורשים דיווח בתעודות".
לדברי החברות, אין סיבה אמיתית שלא להכיר בנתונים של רז ודניאלי, במיוחד לנוכח העובדה שהם אומתו בידי רואי חשבון; זכות הטיעון שלהן נפגעה משום שלא קיבלו את כל החומר הדרוש; סמט לא עמד בנטל ההוכחה הנדרש; הדרישה לאסמכתאות הועלתה בדיעבד והן לא יכלו לעמוד בה; ויש להתחשב בכך ש-2016 הייתה השנה הראשונה בה חובת האיסוף חלה מכוחו של החוק. הערעור הוגש באמצעות עוה"ד יגאל קווה, שלמה מנחם ובר הולנדר, וטרם הוגשה תגובת המשרד להגנת הסביבה.

תאריך:  13/08/2019   |   עודכן:  13/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
חברת כרטיסי אשראי לישראל (כאל) מסכמת את הרבעון השני של שנת 2019 עם רווח נקי של 54 מיליון שקלים - גידול של 12% לעומת הרבעון המקביל אשתקד    החציון הראשון של השנה הסתיים עם רווח נקי של 91 מיליון שקל - גידול של 17% ברווח    מחזור העסקות עלה ב-15% לכ-26 מיליארד שקל ברבעון וכ-50.6 מיליארד שקל במחצית
מירב ארד
לדבריו ועדת ההיתרים הקודמת פעלה בחוסר אוביקטיביות מוחלט
איציק וולף
הדוח התקופתי של שטראוס מציג ירידה של 2.2% בסך הכולל של המכירות ברבעון השני וירידה של 1.4% במכירות בחציון הראשון של השנה    צניחה של 157 מיליון שקל במכירות במגזר הקפה    הרווח הנקי ברבעון השני: 127 מיליון שקלים, הרווח הנקי במחצית הראשונה של השנה: 283 מיליון שקל
איתמר לוין
ואניטי פייר מתאר את בת-זוגו לשעבר של ג'פרי אפשטיין כמי שסייעה בפדופיליה שלו, התבדחה שהיא "על דיאטת אושוויץ" ונטלה חלק בצילומים של אורחיהם שאולי נועדו למטרות סחיטה
מחלקה ראשונה
הסבירה: התוכנית שלי הייתה להתפקד לליכוד ולתמוך במפלגה. רגב הייתה זו שטרפדה את הצטרפותי לממשלה    על התנצלות סמוטריץ': "טוב מאוד שהוא יודע גם להתנצל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il