X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יועמ"ש משרד הביטחון: "היינו מעדיפים הארכה לשנה נוספת, כפי שביקשנו, אך אנו מבינים את המגבלה שהכנסת הטילה על עצמה דרך התקנון"
▪  ▪  ▪
דיכטר. המליצו פה אחד [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

הוועדה הזמנית לענייני חוץ וביטחון, בראשות ח"כ אבי דיכטר ממליצה למליאת הכנסת להכריז על מצב חרום לארבעה חודשים נוספים. הוועדה הזמנית קיימה דיון בהחלטת הממשלה מיום 28.07.19, להציע לכנסת להכריז על מצב חרום לתקופה של שנה אחת נוספת.
ככלל, בהתאם לסעיף 69 לתקנון הכנסת, הצעת הממשלה נבחנת ע"י ועדה משותפת לוועדת החוץ והביטחון וועדת החוקה, חוק ומשפט, וזו מביאה את המלצותיה בפני הכנסת. אולם, כל עוד לא נבחרו חברי ועדות הכנסת, סעיף 69(ז) לתקנון קובע כי סמכויות הוועדה המשותפת יהיו נתונות לוועדה הזמנית לענייני חוץ וביטחון, ותקופת ההכרזה על מצב החרום בנסיבות אלה לא תעלה על ארבעה חודשים מיום ההכרזה.
ב-12 ביוני השנה הכריזה הכנסת על מצב חרום לארבעה חודשים, עד ל-12 באוקטובר, ותקנון הכנסת קובע כי על הוועדה להביא את המלצותיה לחידוש מצב החרום עד 14 יום לפני סיום מצב החרום. מועד זה נופל בתקופה שלאחר הבחירות לכנסת ה-22 אך בטרם כינונה, ומשום כך הוחלט לקיים עוד דיון בהארכת מצב החרום עוד בכנסת ה-21, על-מנת לתת לכנסת הקבועה הבאה זמןלדון בסוגיה בצורה מסודרת.
יו"ר הוועדה פתח את הדיון וביקש מהייעוץ המשפטי לוועדה לסקור את המצב החוקיוהנסיבות הייחודיות של תקופת המעבר, לטובת חברי הכנסת בדיון. עו"ד עידו בן-יצחק, מהייעוץ המשפטי לוועדת החוץ והביטחון, סקר את היסטוריה של מצב החרום במדינת ישראל, וציין כי הקושי העיקרי בגללו ממשיכה המדינה להכריז על מצב החרום, הוא חקיקה אשר תלויה בקיומושל מצב זה, בין אם יש לה קשר ישיר לנושא (למשל נושא המעצרים המנהליים) או קשר "רופף" יותר (כגון הסדרת ענף היהלומים או משק הדבש). כמו-כן סקר עו"ד בן-יצחק את ההתקדמות אשר נעשתה בעשור האחרון, לאחר שהכנסת החלה להדק את הפיקוח שלה על עבודת משרדי הממשלה בנושא, וכך הוסדרוכבר ארבעה חוקים ו-144 צווים, ונותרו חמישה חוקים ו-21 צווים אשר תוקפם מותנה בקיומו של מצב החרום.
עו"ד מעין רוזנשטוק, הייעוץ המשפטי למשרד הביטחון: "אני מתייחסת בשם עמדת הממשלה כולה, ולא רק עמדת המשרד. אנו היינו מעדיפים הארכה לשנה נוספת, כפי שביקשנו, אך אנו מבינים את המגבלה שהכנסת הטילה על עצמה דרך התקנון. לגופם של דברים, לא השתנה דבר מבחינה מהותית של קידום ניתוק החקיקה התלויהבמצב החרום, בשל תקופת המעבר, ואנו מבקשים את ההארכה הארוכה ביותר האפשרית של ארבעה חודשים".
ח"כ בני גנץ (כחול לבן): "אנו נתמוך בבקשה, היות שהיא נועדה לאפשר את אורך החיים החוקי עד שיוסדר הנושא באופן קבוע אבל, באופן תיאורטי, לו היו מחוקקים חוק לביטול מצב החרום, אשר קובע כי כל החקיקה התלויה עודנה בתוקף, מתוקף החוק החדש, האם לא היינו מביאים לפתרון את הסוגיה הזושנמשכת כבר 70 שנה?".
עו"ד בן-יצחק הסביר כי זו הצעה קיימת, והנושא נבחן, כך כיום קשה מבחינת חקיקה לקשור את כל הנושאים התלויים בחוק אחד, אם כי, לאחר שיוסדרו נושאים כגון המעצרים המנהליים ותפיסת המקרקעין התלויים במצב החרום, ייתכן מאוד שאת שאר הנושאים ניתן יהיה לפתור בחקיקה אחת.
יו"ר הוועדה, ח"כ דיכטר, ציין בסכמו את הדיון כי הוא מביא להצבעה המלצה על הארכת מצב החרום בארבעה חודשים, כאשר הדיון במליאת הכנסת בהארכת מצב החרום, אם תאשר זאת הוועדה, צפוי להתקיים ב-04.09.19. בסיום החליטה הוועדה, פה אחד, להמליץ למליאת הכנסת לשוב ולהכריז על מצב חרום עד לתאריך 04.01.20.

תאריך:  13/08/2019   |   עודכן:  13/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת חו"ב: להכריז על מצב חרום לארבעה חודשים נוספים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
סגן שר הבריאות התייחס בוועידת ישראל לרפואה לתשתית הראייתית שהתגבשה נגדו בפרשת המורה הפדופילית מלכה לייפר    בהמשך חשף כי פרופ' זאב רוטשטיין יעמוד בראש ועדת סל התרופות
יצחק דנון
האיגוד מבקש להורות לבנק ישראל לחשוף את המסמכים שהפקידו בידיו הבנקים, ואשר על בסיסם הם מסרבים לפתוח חשבונות לקליטת רווחי מטבעות קרטוגרפיים
איתמר לוין, יצחק דנון
יצרניות המשקאות הקלים מבקשות לבטל עיצום כספי שהטיל עליהן המשרד להגנת הסביבה, בנימוק שלא עמדו בשנת 2016 ביעדי האיסוף והמחזור    טוענות שהמשרד התעלם שלא כדין מהנתונים המוכיחים ההפך
איציק וולף
חברת כרטיסי אשראי לישראל (כאל) מסכמת את הרבעון השני של שנת 2019 עם רווח נקי של 54 מיליון שקלים - גידול של 12% לעומת הרבעון המקביל אשתקד    החציון הראשון של השנה הסתיים עם רווח נקי של 91 מיליון שקל - גידול של 17% ברווח    מחזור העסקות עלה ב-15% לכ-26 מיליארד שקל ברבעון וכ-50.6 מיליארד שקל במחצית
מירב ארד
לדבריו ועדת ההיתרים הקודמת פעלה בחוסר אוביקטיביות מוחלט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il