X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בשנה החולפת הוגשו 6,749 קבילות - 61% נמצאו מוצדקות תלונות החיילים התאפיינו בשנה זו בקבילות על אלימות פיזית של מפקדים לצד אלימות מילולית ושיח פיקודי לא ראוי, לרבות באמצעות אפליקציית הוואטסאפ תגובת צה"ל: מחויבים ללמוד את הממצאים ולהפיק את הלקחים"
▪  ▪  ▪
פגיעה בזכויות שירות בסיסיות בחיילים [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

6,749 קבילות הוגשו בשנת 2018, 61% מאלה שטופלו נמצאו מוצדקות - כך עולה מדוח נציב קבילות החיילים לשנת 2018 שהוגש (יום ג', 13.8.19) לראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו וכן ליו"ר וועדת החוץ והביטחון. לפי הדוח מחצית ממגישי הקבילות היו חיילים בשירות חובה, כ-12% אנשי קבע וכ-22% מלש"בים. כ-43% מהקובלים היו בדרגות סמל-סמ"ר.
עוד עולה מהדוח כי 26% מהקבילות עסקו ביחסי מפקד-פקוד, 11% - תשלומים,16% - בעיות מלש"בים ו-14% בתחומי הרפואה. משך בטיפול של 77% מהקבילות המתקבלות בנציבות הסתיים בפרק זמן של עד חודשיים, בעוד משך בטיפול ברוב הגדול (92%) של הקבילות הסתיים בפרק זמן של עד שלושה חודשים. זמן טיפול הממוצע בקבילה עומד על 38 יצים (ברוטו).
ב-46.17% מהמקרים הסתיים הטיפול בקבילות בביטול הקבילה או הפסקת הבירור. ב-45% מהמקרים הסתעעם הטיפול בקבילה - באין עילה לטיפול.
הדוח המסכם את שנת 2018 התאפיין בקבילות על אלימות פיזית של מפקדים, לצד אלימות מילולית ושיח פיקודי לא ראוי, לרבות באמצעות 'ווטסאפ'. "נראה כי יש מפקדים שאינם מודעים להשלכות ההרסניות של שיח בוטה ופוגע המתרחש לעיתים קרובות תוך הלבנת פני הפקודים", נכתב בדוח.
באחת הקבילות שנבדקו טען חייל ממוצא אתיופי כי מפקד הכיתה התבטא כלפי החיילים האתיופיים באופן פוגעני וגזעני כשאמר להם: "תחייכו שנראה אתכם בחושך". מפקד הגדוד שבדק את המקרה ציין כי הוא רואה בחומרה את התנהלות המפקד ומצא לנכון להעמידו לדין משמעתי.
כמו-כן נרשם ריבוי של קבילות נגד נגדים וקבילות של חיילים המשתייכים לאוכלוסיות מיוחדות (חרדים, חיילים בודדים, מתנדבים ועתודאים). מנגד נרשמה ירידה בקבילות שעניינן אמירות גזעניות. כמו-כן, נותר על-כנו מספר הקבילות הגבוה של אנשי קבע - קצינים ונגדים.
מדובר צה"ל נמסר בתגובה לדוח: "בעשור האחרון פועלים בצה"ל מנגנוני בקרה וביקורת פנימיים שמטרתם להוביל לשיפור במגוון רחב של נושאים. צה"ל מעריך כל בדיקה וביקורת הנערכת לשיפור הארגון, ומחויב ללמוד את הממצאים להפיק את הלקחים, ולתקן את הדרוש תיקון".

תאריך:  13/08/2019   |   עודכן:  13/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיח פיקודי לא ראוי לצד אלימות מילולית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תגובת צה"ל משעשעת
מילואימניק בעבר  |  13/08/19 13:22
2
זמנים חדשים זמירות ישנות
עודד הנודד  |  13/08/19 16:12
3
מדוע מדגישים גזענות בכותרת?
עיתון בגרוש+חור  |  13/08/19 17:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
יועמ"ש משרד הביטחון: "היינו מעדיפים הארכה לשנה נוספת, כפי שביקשנו, אך אנו מבינים את המגבלה שהכנסת הטילה על עצמה דרך התקנון"
מירב ארד
סגן שר הבריאות התייחס בוועידת ישראל לרפואה לתשתית הראייתית שהתגבשה נגדו בפרשת המורה הפדופילית מלכה לייפר    בהמשך חשף כי פרופ' זאב רוטשטיין יעמוד בראש ועדת סל התרופות
יצחק דנון
האיגוד מבקש להורות לבנק ישראל לחשוף את המסמכים שהפקידו בידיו הבנקים, ואשר על בסיסם הם מסרבים לפתוח חשבונות לקליטת רווחי מטבעות קרטוגרפיים
איתמר לוין, יצחק דנון
יצרניות המשקאות הקלים מבקשות לבטל עיצום כספי שהטיל עליהן המשרד להגנת הסביבה, בנימוק שלא עמדו בשנת 2016 ביעדי האיסוף והמחזור    טוענות שהמשרד התעלם שלא כדין מהנתונים המוכיחים ההפך
איציק וולף
חברת כרטיסי אשראי לישראל (כאל) מסכמת את הרבעון השני של שנת 2019 עם רווח נקי של 54 מיליון שקלים - גידול של 12% לעומת הרבעון המקביל אשתקד    החציון הראשון של השנה הסתיים עם רווח נקי של 91 מיליון שקל - גידול של 17% ברווח    מחזור העסקות עלה ב-15% לכ-26 מיליארד שקל ברבעון וכ-50.6 מיליארד שקל במחצית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il