X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר החינוך בתגובה: "משרד האוצר לא יכול לשבת בחיבוק ידיים מול המשבר" נציגת הסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה בחינוך המיוחד
▪  ▪  ▪
ועדת החינוך. תומכת במערכת החינוך [צילום: הדס פרוש / פלאש 90]

ועדת החינוך בראשות ח"כ יעקב מרגי קוראת לארגוני המורים וההורים להשבית את מערכת החינוך במחאה על המשבר בחינוך המיוחד. בדיון מיוחד שקיימה הוועדה בנושא עולה כי קיים מחסור של כחצי מיליארד שקלים בתקציב החינוך המיוחד לקראת שנה"ל תש"ף.
שר החינוך, הרב רפי פרץ, התייחס למשבר התקצוב בחינוך המיוחד ואמר כי "משרד האוצר לא יכול לשבת בחיבוק ידיים מול המשבר המתחולל - אלפי תלמידים לא מקבלים את הצרכים שלהם הם זקוקים". פרץ הזהיר כי אם התקציב לא יעבור, "פתיחת השנה עלולה להשתבש".
פער של 350 מלש"ח
מנהל אגף התקציבים במשרד האוצר, דודי מזרחי, שהשתתף בדיון בוועדה התייחס לגידול המשמעותי במספר התלמידים בחינוך המיוחד והסביר כי למרות שהמדינה הקצתה 360 מיליון שקלים לכך, קיים פער של 350 מיליוני שקלים נוספים. "מדי שנה אנחנו מציפים את הדרישות לגידול במערכת בחינוך המיוחד ובחינוך הרגיל. "השנה, בניגוד לשנה הקודמת, בגלל שנקלענו למערכת בחירות בחודש אוגוסט, ואנחנו בממשלת מעבר, התקציב אינו משקף את תש"ף. השנה, בניגוד לשנים עברו, אין באפשרותנו לאשר כל דבר שנוגע לתקציב 2020 ואנחנו נמצאים במבוי חסום עם האוצר". הוא הוסיף כי "אם אנחנו נצטרך לפתור את הבעיה מהמקורות הקיימים נאלץ להפחית את רמת השירות לכלל מערכת החינוך ואנחנו לא רוצים לעשות את זה".
יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי קרא למשרד האוצר לקזז את התקציב עבור הסייעות הרפואיות בסך 80 מיליון ש"ח מתקציב משרד הבריאות, אך ליאור בראון, נציגת משרד האוצר בדיון, אמרה כי מדובר בסוגיה שהיא לפתחו של משרד הבריאות.
הסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה
גאולה ציטרינוביץ', נציגת הסתדרות המורים: "הסתדרות המורים השתתפה בכל הדיונים שהתקיימו בוועדת החינוך בנושא הרפורמה בחינוך המיוחד. אנו דורשים לדחות את הרפורמה כי המערכת אינה מוכנה לשינוי הארגוני. עד היום לא נעשתה הכשרה של צוותי ההוראה, המורים אינם יודעים כמה תלמידים מהחינוך המיוחד ישולבו בכל כיתה, והם אינם מכירים את צרכי הילדים. בנוסף, חסרים מאות עובדי הוראה ומטפלים פרא רפואיים. אנחנו מכריזים בעצם על סכסוך עבודה, ונצטרף להשבתה של המערכת, בטח לאור מה שנאמר כאן".
עו"ד הדס ארנון מאלו"ט: ידענו שיהיה גידול במספרם של הילדים האוטיסטים המאובחנים - זה לא דבר חדש. לכן היה צריך להיערך מראש גם מבחינה תקציבית. אנחנו באלו"ט רואים בזה משבר לאומי וקוראים לממשלה למצוא את התקציבים כדי שכל התלמידים יקבלו את השירותים להם הם זכאים על-פי חוק".
ח"כ אורלי פרומן (כחול לבן), לשעבר מנכ"לית משרד התרבות והספורט ומנהלת תיק החינוך במחוז ת"א: "הגידול במספר ילדי החינוך המיוחד לא הגיע בהפתעה. המשבר בתחום הוא תוצאה ישירה של חוסר תכנון במשרדי החינוך והאוצר. התוצאה היא התנגשויות ערב פתיחת שנת הלימודים בין ההורים לבין מערכות החינוך המקומיות. שבועיים לפני פתיחת השנה, אנו מצויים מול שוקת שבורה כאשר בממשלה לא לוקחת שאחריות על כל ילדי החינוך המיוחד, ללא הבחנה בין ילדי המוכש"ר או המוכר".
בישיבה השתתפו חברי כנסת מכל סיעות הבית שקראו למשרד החינוך ולמשרד האוצר למצוא פתרון לבעיות בחינוך המיוחד.

תאריך:  14/08/2019   |   עודכן:  14/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת החינוך קוראת להשבתת פתיחת שנה"ל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
שני הסוהרים שהיו אמורים לבדוק את אפשטיין מדי חצי שעה נרדמו למשך שלוש שעות, ולאחר מכן זייפו דוחות במטרה להסתיר עובדה זו
איתמר לוין
בית הדין הארצי: התנאים שהובטחו לשמואל מועלם חרגו מן המותר ונפסלו בצדק בידי הממונה על השכר; יש לזקוף לחובתו גם את העובדה שנאלץ להתפטר בשל ממצאים חמורים במיוחד של מבקר המדינה
מירב ארד
הודיע שיגיש תביעה נוספת נגד שפיר על סך חצי מיליון ש"ח    בן גביר: "הגיע הזמן לעצור את ההסתה הפרועה שלה"
איתמר לוין
עובדת לשעבר ברשות השידור ייחסה את המעשים לממונה עליה, לאחר שהביא להעמדתה לדין משמעתי    האיזורי קבע שהיא שיקרה, ובארצי היא העלתה טענות משפטיות הפוכות    תשלם הוצאות בסך 50,000 שקל - אחרי אגרה של 500 שקל
איציק וולף
התשלום יינתן במסגרת הסדר אכיפה מינהלי המסיים חקירה פלילית בגין דיווחים מטעים שמסרה החברה ביחס לתרופת הדגל שהיא מייצרת    מנכ"ל החברה ישלם 200 אלף שקל, יו"ר הדירקטוריון ישלם 100 אלף שקל וסמנכ"ל הכספים ישלם 80 אלף שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il