X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההוצאות לבריאות הגיעו לסכום של 101.2 מיליארד שקלים בשנת 2018 הוצאות על ביטוחים משלימים ירדו ב-2.6%, ואילו ההוצאות על ביטוחים פרטיים עלו ב-10.3% ההוצאה על בריאות נמוכה ב-1.4% מן הממוצע ב-OECD
▪  ▪  ▪
[צילום: AP/Eduardo Verdugo]

ההוצאה הלאומית לבריאות עלתה בשנת 2018 ב-4.3% לעומת שנת 2017 והגיעה לרמה של 7.6% מהתמ"ג - 101.2 מיליארד שקלים. כך עולה מנתונים שפרסמה (יום א', 18.8.19) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
על-פי הנתונים, בשנת 2018 מימנו תשלומים ישירים של משקי הבית לתרופות ושירותים רפואיים (כגון רופאים, מרפאות, ורופאי שיניים) 21% מההוצאה הלאומית לבריאות.
13% נוספים היו הוצאות על ביטוחים פרטיים של משקי בית, הוצאות של מלכ"רים פרטיים, של בתי חולים כלליים ששייכים להם ותרומות מגורמים פרטיים שונים. סך כל המימון הפרטי - משקי בית ואחרים הסתכם ב-34% בשנת 2018.
24% מההוצאה הלאומית לבריאות בשנת 2018 מומנו מגביית מס בריאות ו-40% מומנו מתקציב המדינה. מימון מתקציב המדינה כולל העברות לקופות החולים ולמוסדות אחרים ללא כוונת רווח, אספקת שירותי בריאות באמצעות מוסדות בריאות ממשלתיים ומימון השקעות בבנייה ורכישת ציוד בבתי חולים ממשלתיים.
בשנת 2018 חל גידול של 4.7% בהוצאות על ביטוחי בריאות פרטיים ומשלימים. ההוצאות על ביטוחים משלימים ירדו ב-2.6%, ואילו ההוצאות על ביטוחים פרטיים עלו ב-10.3%. ביטוחי הבריאות הפרטיים כוללים ביטוחי הוצאות רפואיות, מחלות קשות, שיניים, עובדים זרים, ביטוח חו"ל ואחר. כמו-כן, בביטוחים אלו נכללים הן ביטוחי פרט והן ביטוח קבוצתי.
קופות החולים סיפקו בשנת 2018 34% משירותי הבריאות. "יצרני שוק" הכוללים את בתי חולים כלליים, רופאי שיניים ורופאים פרטיים אחרים, מרפאות פרטיות וכן יצרני תרופות ומכשירים רפואיים, סיפקו 56% מכלל ההוצאה הלאומית לבריאות בשנת 2018.
החלק שסופק על-ידי מוסדות ממשלתיים (כגון בתי חולים לחולי נפש ובתי חולים למחלות ממושכות, מרפאות ולשכות הבריאות) הסתכם ב-6% מההוצאה הלאומית לבריאות, בדומה לשנים 2017-2003. חלקם של השירותים שסופקו על-ידי מוסדות בריאות אחרים ללא כוונת רווח (כגון "מגן דוד אדום") נותר ברמה של 4% בדומה לשנים קודמות.
השוואה לארצות ה-OECD לשנת 2018 מראה כי אחוז ההוצאה הלאומית השוטפת (ללא השקעות) לבריאות מהתוצר המקומי הגולמי בישראל (7.4%) היה נמוך מממוצע ההוצאה לבריאות במדינות ה-OECD שעמד על 8.8%, ובמיוחד מארה"ב (16.9%). עם זאת, אחוז ההוצאה הלאומית לבריאות כאחוז מהתמ"ג בישראל, היה גבוה יותר מב-10 מדינות אחרות ב-OECD. השיעור הנמוך ביותר היה בטורקייה ובלוקסמבורג (5%-4%).

תאריך:  18/08/2019   |   עודכן:  18/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 OECD  עובדים זרים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עליה של 4.3% בהוצאה הלאומית לבריאות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הירידה בהוצאה לצריכה פרטית לצד ירידה משמעותית ביבוא כלי הרכב הובילו לקצב צמיחה נמוך ברבעון    האטה גם בבריטניה ובגרמניה
יצחק דנון
עתירה של חברת י.שוגר ובניו חושפת, כי הבעלים יעקב שוגר חשוד בין היתר בהלבנת הון - ולכן נמנע מן החברה רישיון להמשך פעילותה
אביתר בן-צדף
לא נמסרו הסיבות להדחת קפטן תִיארון טוּל - פרט לאמירה, שהיא מתבססת על חוות-דעתהשל דווידסון, מפקדת פיקוד החינוך, האימונים והתחזוקה הרפואיים
מירב ארד
הקרן תפעל כדי להעניק סיוע לעובדים שנקלעו למצב רפואי סיעודי או לתשישות נפש, ולקדם את רווחתם של עובדי החברה    עובד זכאי יקבל סכום של 6,500 שקל (ברוטו) בחודש, למשך תקופה מצטברת של עד חמש שנים
מירב ארד
אומר: "ברק הוא סדין אדום. הוא האבא והאמא של הטעויות"    אתמול קרא לברק להסיר את מועמדתו עקב ציוץ שהתייחס למעצר מפגינים נגד היועמ"ש, בו כתב: "פ"ת זה לא אום אל חיראן, מותר להפגין"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il