X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תבע מתנובה ובעליה דמי תיווך של 11.2 מיליון שקל - אך ביהמ"ש פסק שעדותו לא הייתה אמינה, הוא לא הוכיח שהתבקש לתווך מטעם המוכרות ולא הראה שהיה הגורם היעיל במכירה לגינדי
▪  ▪  ▪
מאנה. לא הסתפק ב-4.3 מ"ש [צילום: יוטיוב]

רוני מאנה הגיש תביעת ענק חסרת יסוד לתשלום דמי תיווך בעסקת השוק הסיטונאי בתל אביב. עדותו הייתה בלתי אמינה, לא היו לו כל הוכחות לטענותיו והן נסתרו בידי כל העדים האחרים. כך קובע (15.8.19) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, יונה אטדגי.
מדובר בעסקה בה מכרו תנובה ועיריית תל אביב את מתחם השוק לקבוצת גינדי וריבוע כחול תמורת מיליארד שקל. מאנה שימש כמתווך מטעם הרוכשות וקיבל מהן 4.3 מיליון שקל, אך טען שהיה מתווך גם מטעם המוכרות ותבע 11.2 מיליון שקל מתנובה וחלק מבעליה באותה עת - קרן אייפקס וקבוצת מבטח-שמיר.
אטדגי דחה את התביעה מכל וכל. הוא אומר, כי מאנה לא הוכיח שהיה עימו הסכם תיווך; מאנה הודה שלא היה הסכם בכתב, והוא היחיד שטען שקיבל התחייבויות בעל-פה לתשלום דמי תיווך גם מצד המוכרות. בעדותו התגלו סתירות שפגמו באמינותו, והעדים שהביא לא סיפקו לו תימוכין. אטדגי קיבל במלואה את גרסת עדי תנובה - ובראשם מנכ"ל אייפקס, זהבית יוסף-כהן, ובעל השליטה במבטח-שמיר, מאיר שמיר - לפיה מאנה מעולם לא פעל בשמם. ואילו ראשי קבוצת גינדי העידו, כי מאנה היה המתווך מטעמם.
"התובע לא הצליח להוכיח את התקיימותו של התנאי הראשון מבין התנאים המצטברים, שרק בהתקיימותם זכאי מתווך לדמי תיווך: הסכם תיווך שנעשה עם הנתבעות או מי מהן או התחייבות שלהן לתשלום דמי תיווך", קובע אטדגי. "דווקא העובדה שהתובע הקפיד לערוך עם קבוצת גינדי הסכם בכתב בדבר תשלום דמי התיווך ולא פעל כך עם הנתבעות, מוכיחה שהוא פעל מטעמה של קבוצת גינדי בלבד ולא מטעם הנתבעות".
אטדגי מציין, כי די בקביעה זו כדי לדחות את התביעה - אך הוא ממשיך ודן בטענותיו החלופיות של מאנה. הלה טען, כי הוא היה "הגורם היעיל" שהביא לחתימת העסקה בין תנובה לבין גינדי - אך העובדות מפריכות טענה זו. הוכח, כי תנובה והעירייה לא נזקקו לעזרתו של מאנה במו"מ עם גינדי, ועדותו של מאנה העלתה שהוא לא היה מודע לפרטים מרכזיים במו"מ. שמיר היה היחיד שהציע בזמן אמת להעניק לו תשלום כלשהו, אך כדבריו - רק כ"צ'ופר" ולא משום שהיה זכאי לדמי תיווך מצד המוכרות. השתתפותו בישיבות על העסקה הייתה מעטה ושולית, הוא לא תרם לה דבר ולא הצליח להצביע על פעולה ספציפית שלו שהביאה לסגירת העסקה.
עוד אומר אטדגי כי מאנה ידע שהחוק מחייב חתימת הסכם תיווך בכתב - אך הוא התעלם מדרישה זו; אין המדובר במקרה חריג וקיצוני המאפשר להתעלם מהעדר ההסכם. מאנה גם לא הוכיח עם מי מצד המוכרות סיכם על דמי תיווך ובאיזה סכום, ולא הוכיח שהמוכרות ביקשו ממנו לפעול מטעמן. בשל ההיקף הגדול של התיק, חויב מאנה בתשלום הוצאות בסך 650,000 שקל.
את מאנה ייצגו עוה"ד ישראל שלו ואריאל לביא; את תנובה ייצגו עוה"ד איל רוזובסקי, מור פינגרר וליאור רייכרט; את אייפקס ייצגו עוה"ד יוסי אשכנזי ומאור רוט; את חברת השוק הסיטונאי ייצגו עוה"ד עוה"ד אמיר דולב ואליזבטה טראב-מידן; את שותפות ת.א.מ-מילק, ששלטה פורמלית בתנובה, ייצגה עו"ד תמר תורג'מן-קדם; ואת מבטח שמיר - עוה"ד מאיה צברי ושניר בר-חיים.

תאריך:  18/08/2019   |   עודכן:  18/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוני מאנה הפסיד בשוק הסיטונאי
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מאנה גם תבע את גאידמק בעסקת
רמי לוד49  |  18/08/19 23:49
2
יונה אטדגי חובש הכיפה הוא
מכיר אותו  |  19/08/19 00:07
3
רוני
אבי לוי  |  19/08/19 02:08
4
מגיע לזבל! מי שמוכר שקרים לעם
שרה  |  19/08/19 07:10
5
תובע סידרתי ומפסיד
7890  |  19/08/19 09:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
חברת אסם דוחה את טענת ההסתדרות להתעלמות מן העובדים וטוענת כי העילה להכרזת סכסוך העבודה היא התוכנית להעברת מפעל טבעול לקריית גת    "שיתפנו את העובדים וההסתדרות בתהליך שנתיים מראש"
איציק וולף
צה"ל פרסם סרטון שבו ניתן לראות את חוליית המחבלים שזוהתה וחוסלה אמש בגבול רצועת עזה    נתניהו: אם הדבר יידרש, אנחנו נצא למערכה רחבה בלי קשר לבחירות
איתמר לוין
קרא הוציא צו ביניים האוסר למנות את אופיר כהן - מועמדו של השר אמיר אוחנה - עד להכרעה בעתירה נגד הדחתה של אמי פלמור מתפקיד המנכ"ל
איציק וולף
ראש הלשכה המדינית של חמאס נפגש עם ראשי משפחות המחבלים שחוסלו אמש בגבול רצועת עזה על-ידי כוחות צה"ל ועודד את הטרור הפלשתיני    "אין עתיד לישראל על אדמת פלשתין"
יצחק דנון
פיליפה אמון, איש עסקים שווייצרי, תובע מפורר 7 מיליון שקל בטענה שלא פרע הלוואה    פורר טוען שהלוואה ניתנה לחברה שכבר קרסה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il