X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בפנייה לשר הביטחון נתניהו, לשר המשפטים אוחנה וליועמ"ש מנדלבליט, דורשים בתנועה למדינה יהודית ובארגון תורת לחימה למלא אחר לשון החוק ולמנות לאלתר נקח"ל קבוע "גם הנציב הקודם מונה בתקופת ממשלת מעבר, וממלא המקום הנוכחי מצוי בניגוד עניינים"
▪  ▪  ▪
בריק. בניגוד לחוק, אין מחליף [צילום: יוטיוב]

התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית וארגון תורת לחימה דורשים מינוי קבוע לתפקיד נציב קבילות החיילים זאת בעקבות תלונות מצד חיילים.
כיום עומד בראש הנציבות ממלא-מקום, תת-אלוף (מיל') איתן דהן, אשר משמש במקביל כמבקר מערכת הביטחון וכחבר המטכ"ל.
בדרישה, שנשלחה לשר הביטחון, לשר המשפטים וליועץ המשפטי לממשלה, נאמר כי אי-מינויו של נציב קבוע בטענה שמינוי כזה צריך להיעשות רק לאחר הבחירות הקרובות, מנוגדת לחוק, ואף תמוהה לנוכח כך שהנציב הקודם אלוף (מיל') יצחק בריק, שהומלץ בשנת 2008 על-ידי שר הביטחון דאז אהוד ברק, מונה בתקופת ממשלת מעבר בראשות אהוד אולמרט.
על-פי חוק השיפוט הצבאי, "שר הביטחון יגיש לאישור ועדת החוץ והביטחון של הכנסת את שם המועמד לתפקיד נציב הקבילות לא יאוחר מתשעים ימים לפני תום תקופת כהונתו של נציב הקבילות המכהן, והוועדה תדון בהצעתו לא יאוחר משישים ימים לפני תום תקופת כהונתו של נציב הקבילות המכהן". אולם למרות שהנציב הקודם סיים את תפקידו ב-19 בינואר השנה, מאז ועד היום, במשך תקופה של שבעה חודשים, מכהן בתפקיד מינוי זמני.
בפניית תורת לחימה והתנועה למדינה יהודית ודמוקרטית, אשר הוגשה באמצעות עורך הדין כפיר יפת, מתבקשים רה"מ בנימין נתניהו, השר אמיר אוחנה והיועמ"ש אביחי מנדלבליט, להפעיל לאלתר את סמכויותיהם החוקיות לצורך מינוי נקח"ל קבוע, תוך הבאת המינוי לאישור ועדת החוץ והביטחון. לדברי עו"ד יפת, "העדר מינוי קבוע לתפקיד נקח"ל, מזה תקופה ממושכת, יש בו משום פגיעה חמורה בזכויות החיילים וביכולתה של הנציבות לפעול בצורה מיטבית, אוביקטיבית, בלתי תלויה ונחרצת דיה למילוי תפקידיה החשובים".
עוד נטען כי העובדה שממלא-מקום הנציב משמש כחבר בפורום המטה הכללי מעמידה אותו במצב של ניגוד עניינים פסול, שכן הנציב אמור לברר תלונות של חיילים גם ביחס להחלטות שמתקבלות בפורום המטה הכללי וע"י הרמטכ"ל בעצמו.
מ'התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית' ו'תורת לחימה' נמסר: "העשור המוצלח של אלוף במילואים יצחק בריק בתפקיד נציב קבילות החיילים הוכיח עד כמה קריטית לביטחון ישראל השמעת קולם האותנטי של החיילים והמפקדים בשטח. לא ייתכן שתתרחש בצומת חשוב זה לקות מנהלתית ומשפטית כה חמורה של עיכוב הנמשך כמעט שנה בתהליך מינוי נציב במשרה מלאה, אשר לנגד עיניו יעמוד שיקול אחד - טובת הבנים של כולנו, חיילי צה"ל".

תאריך:  20/08/2019   |   עודכן:  20/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"סיכול מינוי נציב קבילות יפגע בחיילי צה"ל"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
למרות שיו"ר ישראל ביתנו הוא נוטה להתבטא באופן חריף נגד החרדים - הדבר לא תמיד היה כך    בפגישה עם הרב אוירבך נראים השניים מדברים על שינויים בחוק הגיוס    תגובות חריפות במערכת הפוליטית: "ה'ליברל' החדש - הומופוב מהזן הישן"
איציק וולף
קבוצת קרסו מכרה ברבעון השני של השנה 6,567 כלי רכב חדשים, לעומת מכירה של 7,593 כלי רכב ברבעון השני אשתקד    סיימה את המחצית הראשונה ברווח נקי של 76.4 מיליון שקל
עידן יוסף
חברת מעדני מיקי הודיעה על איסוף מן המדפים של מוצרים של חומוס וטחינה בהם קיים חשש להימצאות החיידק    גם מוצרים של רמי לוי הוסרו מהמדפים
איתמר לוין
השופטת ברון: שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, רחמים כהן, ביטל שטר מתנה על דירה לאחר שקיבל טענות שלא הועלו במקור והגיע למסקנות ללא ביסוס עובדתי
איתמר לוין
חוזר על העמדה שהציג בפני ועדת הבחירות: גופשטיין ומרזל מסיתים לגזענות במידה מובהקת; עוצמה יהודית ובן-גביר קרובים ל"קו האסור" אך עדיין לא חצו אותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il