X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופטים מתכוונים להוציא צו על תנאי נגד החלפתה של אמי פלמור בידי אופיר כהן, כפי שהחליט השר אמיר אוחנה - משום שהפרקליטות לא השיבה לגופה של העתירה נגד המהלך
▪  ▪  ▪
פלמור. שאלה עקרונית [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
חבלה של הפרקליטות?
הפרקליטות מתנהגת באופן קבוע כאילו בתי המשפט - כולל בית המשפט העליון - עובדים אצלה. היא מגישה תגובות אם ומתי שמתחשק לה, ומתעלמת מהוראות בית המשפט כאשר הן לא מתאימות לה. זה בדיוק מה שקרה בעתירה בנושא החלפת מנכ"ל משרד המשפטים: הפרקליטות פשוט לא הגיבה, וזהו. אבל ללב מתגנב חשד, שלא מדובר בהתנהלות "רגילה" של התנשאות, אלא בכוונת מכוון של הדרג המקצועי לסכל את החלטתו של השר אמיר אוחנה להחליף את המנכ"ל. גם אם מדובר במהלך פסול, מצב בו הפקידים מחבלים בצורה שכזאת בהחלטת השר - הוא פסול עוד יותר.

בג"ץ עומד לעצור את החלפת מנכ"ל משרד המשפטים, באמצעות צו על תנאי אשר יורה למדינה לנמק מדוע החליט השר אמיר אוחנה לסיים את כהונתה של אמי פלמור ולמנות את אופיר כהן. כך אמר (יום ד', 21.8.19) השופט ניל הנדל בדיון בעתירת התנועה לאיכות השלטון נגד המהלך.
ההחלטה הצפויה נובעת בעיקר מכך שהמדינה לא הגיבה על העתירה, אלא רק על הבקשה לצו ביניים נגד מינויו של כהן. הנדל אמר לנציג המדינה, נחי בן-אור: "אם בית המשפט מבקש תגובה, צריך להתייחס לגופם של דברים ובחרתם שלא להתייחס אלא להסתפק בטענת סף. כבוד השופט ג'ורג' קרא קבע לדיון, והחלטה זו מחייבת את בית המשפט וגם אתכם. בהעדר תגובה, אי-אפשר לקיים דיון היום. כי מטרת הדיון - אנו לא צריכים רק שיחזרו על מה שכתבו, קראנו - אלא שיתייחסו לטענותיכם.
"מטרה נוספת לדיון בעל-פה, היא להקשות על שני הצדדים וגם זה לא אפשרי. נוצר מצב שאי-אפשר לקיים דיון ענייני, הם [העותרים] לא צריכים לטעון מבלי לדעת מה התשובה. לכן, העולה מכל זאת, אנו סבורים כי חייבים להוציא צו על תנאי וזה מה שאנו מתכוונים לעשות".
השופט מני מזוז הוסיף: "אתם אמורים להבין שמרכז כובד העתירה היא לא בשאלת התאמת המועמד למינוי החדש. העתירה עוסקת בהליך של הפסקת כהונה ומינוי מחדש של מי שלא יהיה בתקופת בחירות, בנסיבות שנעשה. השאלה המרכזית בתיק האם היו נסיבות שהצדיקו הפסקת מנכ"ל מכהן מקצועי. בלי קשר, לא הזכרתי שמות ולא משנה איזה מנכ"ל ימונה ואיזה מנכ"ל הופסקה כהונתו. לכאורה, מהלך זה סותר כל שורה בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה. הגשתם שלוש תגובות, באף אחת מהן אין שורה המסבירה את המהלך הזה. להיתלות בטענת 'עתירה מוקדמת' - זה מביך".
עוד אמר מזוז, כי הפרקליטות אינה יכולה לייצג את פלמור, וכי עליה להתייצב בעצמה לדיון. "זה שבאופן אישי מעוניינת או לא מעוניינת להמשיך בכהונתה, בשאלה זו יש עניין משפטי ציבורי, בלי קשר לאדם המכהן בתפקיד", הוסיף. הנדל העיר בהקשר זה, כי בג"ץ כמובן לא יכפה על פלמור להמשיך בתפקידה, אך העתירה עודנה רלוונטית משום שהיא מתייחסת לתקינות מינויו של כהן. בן-אור השיב, שפלמור הסכימה להיות מיוצגת בידי הפרקליטות - אך מזוז שב ואמר, שמדובר במצב בלתי תקין.
מזוז המשיך למתוח ביקורת על התנהלות הפרקליטות: "אני מכיר את ההליכים האלה עשרות שנים מכל צדדיהם ולא נתקלתי בטענה שבעל דין במקום להגיש כתב תביעה/הגנה/תשובה, הוא מצרף החלטת פלוני ואפילו לא אומר שהוא מצרף וכו', אתם סתם צירפתם החלטה. אגב, אין שם שום תשובה [לטענות שבעתירה]". הנדל הוסיף: "בתגובות בנקים יש הפנייה לחשבונות ותגובות. זה לא עניין טכני, יכול להיות שאתם מקבלים חלק מהטענות שכתובות שם, או להוסיף טענות או להוסיף פסיקה. אנחנו לא נתחיל כמו בכיתה א'". הוא דחה את טענתו של בן-אור, ולפיה העדר תגובת המדינה נבע מכך שהוקצו לה יומיים בלבד להגיב.

תאריך:  21/08/2019   |   עודכן:  21/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ יעצור החלפת מנכ"ל מש' המשפטים
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
מ פ ח י ד!!
אא  |  21/08/19 11:32
2
ביזיון. ל"ת
ביזיון  |  21/08/19 11:37
3
הבגץ החליט בחירות זה חרטא ברטא
שלהבת  |  21/08/19 12:49
4
לא הבנתי מדוע הוא צריך לנמק.
אברהם 101010  |  21/08/19 13:02
 
- שבסמכויות יש לנהוג בסבירות.
הסיבה היא,  |  21/08/19 17:31
 
- אה...כן... ומה סביר ומה לא
אברהם 101010  |  21/08/19 21:31
 
- את הסבירות בוחן בית המשפט
אכן כך  |  22/08/19 09:26
 
- המיקום העליון של ביה"מ העליון
שפרירית  |  22/08/19 05:24
5
שביתה איטלקית
באום  |  21/08/19 13:18
6
שלטון הפקידים
מגיב ותיק  |  21/08/19 13:26
7
השתגענו לגמרי נכון ?
ישמעאל  |  21/08/19 13:56
8
שלטון הפקידים בחסות בג"צ
הקץ לדמוקרטיה  |  21/08/19 15:01
9
חייבים לנקות את הפרקליטות !!! ל"ת
אזרח כועס  |  21/08/19 15:28
10
השלטון עסוק בחילוץ רוה"מ
בשורות טובות.  |  21/08/19 15:46
11
איזה קטע
אלברט שבות  |  21/08/19 17:53
12
זו החונטה של הפרקליטות
אביקול  |  21/08/19 23:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הד"ר איילת סיידלר, לשעבר סגנית ראש המדרשה לבנות באוניברסיטת בר-אילן ומרצה לתנ"ך, תחליף את מפקח המקצוע הראשי על לימודי התנ"ך הרב יהודה טרופר    השר פרץ: אין ראויה ממנה
מירב ארד
חברי המפלגה מכחישים את הפרסום לפיו חברת המודיעין ששכרה כחול לבן חשפה ששאיש יש עתיד הדליף חומרים על גנץ ועל קמפיין המפלגה    תגובת המפלגה: כמקובל בקמפיינים פוליטיים, אנו נעזרים מעת לעת בגורמי מקצוע בתחום אבטחת מידע"
איתמר לוין
יחיאל סימן-טוב נטל על עצמו להיות הנאמן לכספי רוכשי דירות ששיווק מונסונגו - אך התעלם מסימני האזהרה שהצביעו על תרמית ואפשר לנוכל המורשע לגנוב מיליוני שקלים
מירב ארד
הנשיא האמריקני תקף את דבריה של חברת הקונגרס ראשיד עומאר שקשרה בין איסור כניסתה לישראל לסיוע הכספי    הוועד היהודי האמריקני (AJC): "מדובר באמירה מזעזעת בפלגנות שהיא גורמת, וכזו שאינה הולמת את היושב בבית הלבן"
יצחק דנון
טוענת בבית הדין לעבודה שאין עילה לסכסוך עליו הודיעו העובדים לפני שבועיים    מנכ"ל העירייה הודיע השבוע לעובדים, כי בשל חריגות שכר וגרעון בתקציב - אין מנוס מפיטורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il