X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במבצע מס הכנסה בחדרי נופש ובתי הארחה בטבריה והסביבה נמצא כי 22% מבתי העסק שנבדקו לא רשמו הכנסות רבים מבעלי העסקים עשו שימוש בישומון התשלומים "ביט"
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

במבצע ביקורת שערך לאחרונה פקיד שומה טבריה בענפי חדרי הנופש והאירוח, נערכו ביקורות ב-65 בתי עסק, מתוכם נמצא כי ב-14 עסקים לא רשמו הכנסות כחוק. הביקורות התמקדו בעיקר בעסקי ה"צימרים", חדרי לינה כפריים, מסעדות, ואטרקציות ימיות ותיירותיות, והתרכזו בעיר טבריה וביישובים הסובבים אותה, בהם רמות, חד נס, מגדל, יבניאל, ארבל, כפר זיתים, אמנון, מנחמיה, אלמגור, כלנית, טפחות, וכפר תבור.
לקראת המבצע נעשו פעולות מודיעין ואיתור מקדימות. בין היתר הוצאו מאתרי האינטרנט רשימות של חדרי נופש ובתי אירוח מרכזיים באזור המבצע, נערכו סריקות לאיתור עסקים בעלי נפח פעילות גואה במיוחד, נאסף מידע ממנו עולים חשדות לכאורה לאי רישום הכנסות, ונערכו קניות ביקורת סמויות בעסקים.
שימוש בישומון התשלומים "ביט" נמצא כרווח בקרב עסקים אלו, והמבקרים נתקלו בתירוצים מגוונים מצד בעלי העסקים שלא רשמו את הכנסותיהם שקיבלו דרך הישומון. כך לדוגמה, בביקורת אצל בעלת צימרים במושב חד נס, נמצא כי תשלומים בסך 3,030 שקל שהתקבלו באמצעות ביט לא נרשמו. בנוסף, נמצא תשלומים עבור ארוחות בוקר מלקוחות שונים לא נרשמו גם הם. בעלת העסק תירצה שהיא אינה מתמצאת בישומון וכי היא שכחה לרשום את התשלומים עבור ארוחות הבוקר. בביקורת נוספת, בחדרי הארחה שנערכה גם היא במושב חד נס, נמצא כי תשלומים שמקבלת בעלת העסק באמצעות ישומון ביט לא נרשמו בספרים כנדרש. בעלת העסק תירצה: " לא שמתי לב להעברה".
בביקורת בצימרים במושב מנחמיה נמצאו שלושה עסקי צימרים שונים שלא רשמו תשלומים שהועברו באמצעות ישומון ביט. כך, בביקורת אצל בעל חדרי נופש במושב, נמצא לאחר הצלבה של דוחות הישומון כנגד פנקסי החשבוניות והקבלות שברשותו, כי לא רשם ארבעה תשלומים באמצעות ביט בעבור אירוח. בביקורת בחדרי נופש נוספים במושב מנחמיה, עלה כי בעלת העסק מקבלת תשלומים באמצעות ביט בעבור אירוח ולא רשמה שני תשלומים משני לקוחות שונים. כאשר נשאלה על כך, ענתה: "יכול להיות ששכחתי לרשום וזה חריג אצלי". בביקורת אחרת, גם היא בחדרי נופש במושב מנחמיה, ערכו זוג מבקרים קניית ביקורת סמויה. ביום המבצע במסגרת ביקורת ניהול ספרים במקום, נמצא כי התשלום בגין קניית הביקורת הסמויה לא נרשם בספרי החשבונות שבעל חדר הנופש מנהל. הסברו על כך: "התכוונתי לרשום ופשוט ברח לי מהראש".
בטבריה נמצא כי בעל העסק לא רשם שמונה תשלומים בסה"כ 3,900 שקל שהתקבלו. בעל חדרי הנופש נחקר והועבר להמשך טיפול. במסעדה גם היא בעיר טבריה, נערכה קניית ביקורת במסגרת המבצע, ותצפית בזמן קניית הביקורת. נצפו שלושה תשלומים הכוללים את קניית הביקורת שלא נרשמו. הסברו: "הראש שלי ממש לא במקום".
מבצע ביקורות זה נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המיסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על-ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

תאריך:  25/08/2019   |   עודכן:  25/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חדרי נופש במבצע: והפעם בטבריה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
וואו, מצאו העלמות של 4000שח!
הגלשנית  |  27/08/19 00:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
זאת לצורך שדרוג קטע המסילה באזור אשדוד    העבודה תתבצע במספר מוקדים בו זמנית
עידן יוסף
הצבא: "המתחם האירני שהופצץ בסוריה כלל וילה שמורה ומגודרת עם בריכה, גינה גדולה ומחסן שהכיל מטעני חבלה ורחפנים שנחתו לאחרונה בדמשק עם מומחים מטהרן"
עידן יוסף
38% מרוצים מהתחבורה הציבורית באזור מגוריהם    מרבית המועסקים (61%) מגיעים לעבודתם ברכב פרטי או מסחרי; רק 16% מגיעים באוטובוס או במונית שירות    56% מרוצים מהניקיון    58% מרוצים מכמות השטחים הירוקים, הגנים הציבוריים והפארקים
איציק וולף
חמישה חודשים אחרי החתימה של טראמפ על ההכרה האמריקנית בריבונות ישראל ברמת הגולן עדיין מוצגת באתר משרד החוץ האמריקני מפה המשייכת את הגולן לסוריה
איתמר לוין
מבהיר שאין בכוונתו להשתמש "בטווח הזמן המיידי" בחוק משנת 1977 שלדבריו מאפשר לו להורות לחברות אמריקניות להפסיק לפעול בסין    אומר שיש לו "הרהור נוסף" לגבי החמרת המכסים על סין - אך בשלב זה אינו חוזר בו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il