X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בשל הליך מינהלי פגום בעירייה

בוטל האירוע לחרדים בחיפה

בית המשפט מדגיש שאינו עוסק בהחלטה לגופה, אלא פוסל אותה משום שהעירייה לא הוכיחה תשתית עובדתית כלשהי שהובילה לקבלתה ומשום שהתעלמה מהנחיותיו של מנדלבליט
▪  ▪  ▪
בן-דוד. לא יופיע [צילום: יוטיוב]

עיריית חיפה לא הציגה בסיס עובדתי להחלטתה לממן אירוע לגברים חרדיים בלבד, ולפיכך אין הצדקה לקיומו במימון ציבורי. כך קובע (יום א', 25.8.19) סגן נשיא בית המשפט המחוזי בעיר, אברהם אליקים.
מדובר בהופעה של הזמרים מרדכי בן-דוד ומוטי שטיינמץ, שאמורה הייתה להתקיים מחר (26.8.19) במרכז הקונגרסים בעיר, וכאמור הוא היה מיועד לגברים בלבד. שדולת הנשים עתרה נגד האירוע, והיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, תמך בקבלת העתירה, שכן לדבריו מניעת כניסת נשים אליו אינה עומדת בכללים שקבע בשבוע שעבר לגבי הפרדה מגדרית באירועים ציבוריים.
אליקים מדגיש, כי אינו קובע מהי ההחלטה שהייתה אמורה עיריית חיפה לקבל, אלא פוסל אותה בשל הפגמים המינהליים שנפלו בקבלתה. "הליך קבלת ההחלטה על קיום האירוע נעשה בחוסר סבירות קיצונית וללא תשתית עובדתית מינימלית, למצער העירייה במעין התנשאות לא סברה כי יש להציג בפני בית משפט מידע כל שהוא, היא הסתפקה בסיסמאות ואמירות כלליות ללא נתונים. לא שוכנעתי כי התקבלה בעירייה החלטה של גורם מינהלי מוסמך לאחר קבלת ייעוץ משפטי ובחינת הנתונים במלואם עובר לאותה החלטה", הוא אומר.
אליקים מציין במיוחד את התעלמותה של העירייה מעמדתו של מנדלבליט. לדבריו, אירוע שלדברי העירייה עצמה מתקיים לראשונה בחיפה, מחייב קבלת ייעוץ משפטי. הוא מוסיף: "יש לדחות כל ניסיון להבחין בין נשים לגברים על בסיס טעמים שאינם רלוונטיים ולא הוכח בפני מהם הטעמים לפיהם פעלה העירייה, היאחזות העירייה בחזקת התקינות המינהלית לא יכולה לעמוד לה במקרה כה בוטה של הסתרת מידע מבית משפט ואי הצגת נתונים כלשהם".
העירייה אומנם טענה שיש בעיר גם אירועים לנשים בלבד, אך לא הביאה נתונים כלשהם עליהם - ואליקים רומז שנראה שנתונים כאלו כלל אינם קיימים. החלטות כה מהותיות אינן יכולות להתקבל בסתר, ללא תיעוד וללא נתונים, הוא מוסיף. "הציבור החרדי בחיפה זכאי למימון פעולותיו התרבותיות כמו גם כל ציבור אחר, אך ככל שמדובר בכספי ציבור - יש לפעול בהתאם לקווי הפעולה שהציע היועץ המשפטי לממשלה", הוא אומר.
לדברי אליקים, אילו הייתה העירייה מוכיחה שההחלטה התקבלה לאחר הליך מינהלי מסודר, ייתכן שהיה דוחה את העתירה. "כאשר סוגרים דלתות אולם בפני נשים בשל תוכנו של אירוע, חייב להיות בסיס משפטי ועובדתי ראוי להחלטה שכזו, ובסיס שכזה לא הוצג בתגובת העירייה בכתב או בדיון בעל פה". לבסוף הוא מדגיש, כי העירייה רשאית לתמוך באירועים לציבור החרדי - בתנאי שתפעל על-פי הקווים המנחים שקבע מנדלבליט.

תאריך:  25/08/2019   |   עודכן:  25/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
רשת רמי לוי דיווחה על רווח נקי של 59.2 מיליון שקל במחצית השנייה של 2019 לעומת רווח נקי של 67.3 מיליון שקל אשתקד    הירידה ברווחיות נגרמה גם בשל הפסדי רשת קופיקס
איציק וולף
צה"ל פרסם סרטון וידאו שבו נראים לוחמי כוח קודס האירני לאחר ששובש ניסיונם לשגר רחפני נפץ לעבר רמת הגולן
איציק וולף
כלי טיס לא מאויש תקף שיירה של גדודי חיזבאללה בעירק והרג את מפקד המיליציה    חסן נסראללה נאם מהבונקר והתייחס להתרסקות הרחפנים אמש ברובע הדאחייה בביירות: התפתחות מסוכנת מאוד
יצחק דנון
סמנכ"לי הכספים והשיווק לשעבר, אילן עובדיה וחגי כץ, תובעים 600,000 שקל בטענה שקיבלו בונוסים בחסר בשנת 2016
איציק וולף
ראש הממשלה סייר בצפון והתייחס לסיכול פיגוע רחפני הנפץ שתכננה אירן לבצע    שיגר איום לעבר סוריה: כל מדינה שתאפשר את השימוש בשטחה להתקפות נגד ישראל תשא בתוצאות, ואני מדגיש - המדינה תשא בתוצאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il