X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בג"ץ דחה את עתירתה של אמ.בי.איי פארמה נגד ייבוא תכשיר חילופי לטיפול במחלה הנדירה CTX מזוז: מדובר בהחלטה מקצועית של משרד הבריאות שהתקבלה במסגרת סמכותו
▪  ▪  ▪
המחיר זינק פי 20

חברת אמ.בי.איי פארמה ניסתה למנוע ייבוא של תכשיר רפואי, האמור להתחרות בתרופה בלעדית אותה היא משווקת במחיר של 103,693 שקל לחפיסה - מחיר אותו כינתה ועדת סל התרופות "חזירות". שופט בית המשפט העליון, מני מזוז, סיכל את הניסיון ודחה (יום ב', 26.8.199 את עתירתה נגד הייבוא.
אמ.בי.איי היא היבואנית של התרופה לדיאנט (Leadiant) לטיפול במחלת CTX - מחלה קשה, הפוגעת במערכות גוף שונות והיא חשוכת מרפא. זוהי מחלה נדירה במיוחד, בה לוקים כמה מאות בני אדם ברחבי העולם, 50 מתוכם בישראל. קיימים מספר תכשירים להקלה בתסמיני המחלה, ובהם קסנבילוקס. יצרנית תכשיר זה מייצרת גם את לדיאנט, על בסיס אותו חומר פעיל. אולם בעוד התכשיר הראשון נמכר בישראל ב-5,000 שקל לחפיסה - מחירו של השני עם השקתו היה 58,000 שקל, וכיום הוא כאמור עולה על 100,000 שקל, תוך ניצול העובדה שמדובר בתכשיר יחיד מסוגו.
בשל מחירה המופרז של התרופה, ביקשה ועדת הסל ממשרד הבריאות למצוא דרך לייבא תכשירים חילופיים. המשרד החליט לאפשר לייבא את התכשיר צ'ינו (Chino), המכיל את אותו חומר פעיל כמו לדיאנט. ההחלטה התקבלה תוך חריגה מהעיקרון לפיו תכשיר רפואי חייב להיות רשום בפנקס התכשירים, והותנתה בדרישות שונות שנועדו להבטיח בקרה ופיקוח רפואיים.
אמ.בי.איי עתרה לבג"ץ נגד ההחלטה, בטענה שהיא התקבלה תוך חריגה מסמכות, אך מזוז דחה את העתירה. הוא מציין, כי משרד הבריאות רשאי לאשר שימוש בתכשיר שאינו רשום, או בחריגה מתנאי הרישום, אם הדבר דרוש "לצורך מתן טיפול חיוני". מזוז דוחה את טענתה של אמ.בי.איי, לפיה אישור שכזה אפשרי רק במקום בו אין תכשיר רשום. זהו אכן המקרה העיקרי, אך אין מגבלה כזאת בפקודת הרוקחים ובתקנות מכוחה - ואין להוסיף תנאי שאינו קיים במפורש. לכן, הסמכות קיימת גם למשל אם נוצר מחסור בתכשיר הרשום או שמתגלה שהוא גורם נזקים.
מזוז ממשיך ואומר, כי מדובר בהחלטה מקצועית מובהקת, בה נוטה בית המשפט שלא להתערב. במקרה הנוכחי מדובר בהצטברות יוצאת דופן של נסיבות, שצירופן יחד מצדיק את הסטייה מכלל הרישום: העובדה שמדובר במחלה נדירה שאין בה תמריץ לפיתוח תרופה; התכשיר צ'ינו יובא בעבר לישראל, הוא מוכר והטיפול בו בחולי CTX מוצלח; לדיאנט עצמו אושר באירופה בצורה חריגה; מחירו זינק ללא כל הצדקה כלכלית ותוך ניצול המונופול שלו.
אמ.בי.איי חויבה בתשלום הוצאות בסך 25,000 שקל. הנשיאה אסתר חיות והשופטת יעל וילנר הסכימו עם מזוז. את אמ.בי.איי ייצג עו"ד זוהר יהלום; את המדינה ייצג עו"ד יונתן נד"ב; את שירותי בריאות כללית ייצגו עוה"ד חני מור, אריאל מייטליס ודביר סקעת; ואת האגודה לזכויות החולה - עו"ד אבישי פלדמן.

תאריך:  26/08/2019   |   עודכן:  26/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יבואנית תרופות ניסתה להגן על מחיר "חזירי"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ההתעללות המינית נמשכה מאז שהייתה בת חמש ועד גיל 17; היא התאבדה בגיל 23    מאחר שגם אימה ואחיה הבוגרים התעללו בה, הורה העליון להעביר את הפיצוי לאחיה הצעירים
מחלקה ראשונה
המלך אלברט סייע רבות להתפתחותו של המשטר החוקתי של בריטניה
איתמר לוין
שי רון ניצל את ההרשאה שהייתה לו למערכת ההזמנות המשטרתית והזמין על חשבון המשטרה פריטים ב-16,800 שקל    ביהמ"ש: העונש הקל - בשל הודאתו, חלוף הזמן ופיטוריו מהמשטרה
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס: פעילים פוליטיים ואנשי טראמפ חושפים מידע מזיק על עיתונאים ועובדים באמצעי תקשורת ביקורתיים לנשיא    הבית הלבן: לא יודעים ולא מעורבים
עידן יוסף
טוען כי בלעדי עוצמה יהודית לא תקום ממשלת ימין, אך לא התחייב להיכנס לממשלה    על איילת שקד: לא ראינו שעשתה שינוי מהותי במערכת המשפט"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il