X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דחה ערעורים הדדיים על עונשו של אחד מחברי "לה פמיליה" - ארבע שנות מאסר קובע: יש להטיל עונשים חמורים ומרתיעים, ולהעדיף אותם על פני שיקולים אישיים של הנאשמים
▪  ▪  ▪
"אידיאולוגיה אנרכיסטית וגזענית"

שיקולי ההתרעה קודמים לשיקוליהם האישיים של מי שמורשעים בביצוע מעשי אלימות באירועי ספורט - קובע (יום ג', 27.8.19) שופט בית המשפט העליון, אלכס שטיין.
שטיין דחה את ערעורו של אליעד משה, חבר ארגון "לה פמיליה" של אוהדי בית"ר ירושלים, על הרשעתו בהשתתפות בשלושה אירועי אלימות, בהם תקפו חברי הארגון אוהדים של קבוצות יריבות בשנת 2015. העליון כבר דחה את ערעוריהם של חברים נוספים, שנדונו לעונשים של עד עשר שנות מאסר, כאשר בחלק מהמקרים החמיר את עונשיהם.
שטיין קובע, כי אין מקום להתערב בממצאיו העובדתיים של בית המשפט המחוזי בתל אביב (השופט בני שגיא) בנוגע למעשיו של משה. הוא גם מנתח בעצמו את הראיות ומגיע למסקנה, כי ההרשעה מוצדקת. שטיין גם דחה את הערעורים ההדדיים על עונשו של משה - ארבע שנות מאסר.
על "לה פמיליה" אומר שטיין: "ארגון זה שם לו למטרה לזרוע אלימות וונדליזם במגרשי הכדורגל בכלל ונגד קבוצות כדורגל יריבות בפרט - זאת, מתוך אידיאולוגיה אנרכיסטית וגזענית. לשם קידומה של מטרה זו, נהגו חברי הארגון לאסוף אינפורמציה אודות מיקומם של אוהדי הקבוצות היריבות, לארוב להם ולתוקפם בכלי נשק קר שונים. במהלכם של מעשים אלו, חברי הארגון נהגו להופיע רעולי פנים ולבושי שחורים".
אל החומרה שיש לייחס למעשי האלימות של משה, ממשיך שטיין, מצטרף מרכיב נוסף: העובדה שהם בוצעו על-רקע משחקי כדורגל. "נגע אלימות זה אשר פשט לתרבות הספורט חותר תחת הערכים הבסיסיים העומדים ביסודה ועומד בניגוד חריף לרוח הספורטיבית שהינה 'נקודת המוצא ונקודת הגמר לספורט על כל גווניו, ובהעדרה, אין הספורט יכול להתקיים' שמירה על קיומה של תחרות הוגנת ושוויונית בספורט, כמו גם על מסורת של עידוד בלתי אלים, הינה בבחינת מטרה ראויה וחשובה מאין כמוה לנוכח תפקידו המרכזי של הספורט בחברה הישראלית.
"בהקשר זה, שומה עלינו לזכור כי המדובר הוא בתחום שהוא נחלת הכלל. עלינו לזכור כי בפעילות הספורטיבית נוטלים חלק קשישים, מבוגרים וילדים כאחד - כספורטאים וכאוהדים - וכי יכולתם לעשות כן בביטחון נפגעת בשל פעילותם של קומץ אוהדים הזורעים הרס באירועי הספורט.
"על-רקע זה, מתעורר הצורך ליתן בכורה לשיקולי ההרתעה בענישה על פני נסיבות אישיות ומקלות של נאשמים, באופן שיירפה את ידיו של כל מי שמבקש לזרוע אלימות ואימה בעולם הספורט. הטלת עונשים מרתיעים ומשמעותיים תעביר לכל אלה מסר ברור וחד-משמעי, לאמור: 'יידע השוקל לבצע מעשה אלימות או פגיעה ברכוש ב'שם' קבוצתו כי חיי אדם אינם משחק'".
השופטים נעם סולברג וג'ורג' קרא הסכימו עם שטיין. את משה ייצגו עוה"ד גד זילברשלג וליאור ברניר, ואת המדינה - עוה"ד תמר בורנשטיין, קרן רוט, שרית שמש ואלון סיוון.

תאריך:  27/08/2019   |   עודכן:  27/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההרתעה - השיקול המרכזי בענישת אלימות בספורט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
11.7% מקרב הנשאלים בסקר הלמ"ס נפגעו מעבירה בשנה הקודמת, לעומת 11.9% בשנת 2017    שיעור גבוה יותר של נשאלים מדווחים על עלייה ברמת הביטחון לעומת המדווחים על ירידה בה
איתמר לוין
אומר לאתר וואלה, כי אם הממשלה תיזום חקיקת בזק שתאפשר למפלגות להציב מצלמות בקלפיות - הוא יסייע להעביר אותה    סבור שאין צורך בתיקון חוק החסינות עבור נתניהו
איתמר לוין
פרידמן הגיע לבנק באפריל 2014, היה היועץ המשפטי שלו וכיום משמש כראש חטיבת האסטרטגיה והחדשנות    נחשב ליד ימינה של רקפת רוסק-עמינח, אותה יחליף בסוף השנה
עידן יוסף
חברות תחויבנה להציע לגולש הסרת תכנים פוגעניים גם בהודעה אלקטרונית ובמסרון שיישלחו אחת לחצי שנה אם הלקוח טרם הצטרף
איתמר לוין
שני אבידן טענה שעוה"ד אסי סגל ושי שמחיוב העתיקו כתב תביעה שניסחה - אך בית המשפט קבע שהשניים היו שותפים לכתיבתו ולכן יכלו להשתמש בו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il