הרווח הנקי של חברת סנו ירד במחצית הראשונה של שנת 2019 ב-6.7% ועמד על 73.6 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 78.9 מיליון שקל במחצית הראשונה אשתקד.
הרווח הנקי של החברה ברבעון השני של השנה עמד על 32.1 מיליון שקלים, לעומת רווח נקי של 36 מיליון שקלים ברבעון השני של שנת 2018 - ירידה בשיעור של 11%.
בדיווח שמסרה סנו לבורסה (יום ד', 28.8.19) נמסר כי עיקר הירידה ברווח הנקי נובע מעלייה בהוצאות פרסום, עלייה בהוצאות אחרות וירידה בהכנסות המימון, נטו, בקיזוז, עלייה בהיקף הפעילות וירידה בהפסדים מחברות כלולות.
הירידה ברווחיות החברה נרשמה למרות עלייה של 6.9% במכירות החברה במחצית הראשונה של השנה, ולמרות עלייה של 10.6% במכירות החברה ברבעון השני של השנה. עלייה משמעותית, של 17.7% חלה במכירות סנו בחו"ל והן הסתכמו בסכום של כ-70.5 מיליון שקלים, לעומת 59.8 מיליון שקלים אשתקד.
סנו דיווחה על ירידה של 6.5% ברווח התפעולי במחצית הראשונה של השנה ועל ירידה של 11.2% ברווח התפעולי הרבעוני. זאת, בעיקר בשל עלייה בהוצאות מכירה ושיווק.
"למעט מגזר מוצרי הנייר בו קיימת עלייה קטנה ברווחיות בעיקר כתוצאה מגידול במחזור המכירות, קיימת ירידה ברווחיות בכל מגזרי הפעילות. הירידות נובעות בעיקר מעלייה בהוצאות הפרסום, השכר וההפצה", ציינה סנו בדיווח לבורסה.
עוד הוסיפה כי במגזר 'מוצרים אחרים' קיימת ירידה ברווחיות בעיקר עקב רישום הוצאות אחרות בסך של כ3.6 מיליון שקל ובתקופה המקבילה אשתקד רישום של הכנסות אחרות בסך של כ-2.2 מיליוני שקלים. "נטרול הוצאות אחרות בתקופה הנוכחית והכנסות אחרות בתקופה המקבילה אשתקד מראה שיפור ברווחיות כתוצאה מעלייה במחזור המכירות", טענה החברה.