X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת פז רשמה רווח נקי של 92 מיליון שקל בסוף המחצית לעומת רווח של 213 מלש"ח אשתקד צניחה של 256% ברווח הנקי של חטיבת הזיקוק שעברה מרווח של 48 מיליון שקל להפסד של 75 מיליון שקל עלייה של 14% ברווח התפעולי במגזר התעשיות, עליה גם במכירות וברווחי חנויות הנוחות, ועליה של 777 מיליון שקל בשווי הנדל"ן
▪  ▪  ▪
מרווחי הזיקוק חתכו את הרווח [צילום: פלאש 90]

חברת פז רשמה ירידה של 56% ברווח הנקי שלה במחצית הראשונה של 2019 - מ-213 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2018 ל-92 מיליון שקל בסוף המחצית הראשונה של 2019. הרווח הנקי של פז ברבעון השני של 2019 ירד ב-79% ועמד על 25 מיליון שקלים, לעומת 119 מיליון שקלים בסוף הרבעון השני אשתקד.
פז ציינה כחלק מן הגורמים לירידה ברווחיות את השפל שאפיין את תקופת הדוח ביחס למרווחי הזיקוק. "השנה החלה עם שפל במרווחי הבנזין, בהמשך למרווחי בנזין נמוכים ברבעון הרביעי של שנת 2018. הלחץ על מרווח הבנזין נמשך עד מחצית חודש מרס ומאותו מועד המרווח החל בתהליך התאוששות", טענה בדיווח לבורסה.
עוד ציינה כי ברבעון הראשון של שנת 2019 חלה שחיקה במרווחי הבנזין בשיעור של כ-66% לעומת הרבעון הראשון של שנת 2018. ברבעון השני התמתנה הירידה ומרווח הבנזין ירד בכ-6% בלבד לעומת הרבעון השני של שנת 2018. בסך הכולל ירד מרווח הבנזין במחצית הראשונה של השנה בכ-35% לעומת המחצית המקבילה אשתקד.
"ההשפעה של מרווח הבנזין על מרווח הסל של פז"א משמעותית בשל המשקל היחסי הגבוה יחסית של סל הבנזין מסך המוצרים, כאשר העלייה במרווחי הסולר והדס"ל פיצו במעט על הירידה במרווח הבנזין ברבעון הראשון ואילו ברבעון השני חלה שחיקה גם במרווחים אלו הן ביחס לרבעון הראשון של שנת 2019 והן ביחס לרבעון המקביל אשתקד", לשון ההודעה לבורסה.
ההפסד הנקי של חטיבת הזיקוק של פז במחצית היה בשיעור של כ-256% והסתכם בכ-75 מיליון שקל בהשוואה לרווח של כ-48 מיליון שקל במחצית הראשונה אשתקד. ההפסד התפעולי המתואם ברבעון השני של חטיבת הזיקוק הסתכם בכ-52 מיליוני שקלים, בהשוואה לרווח מתואם של כ-49 מיליוני שקלים ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת משחיקה במרווחי הזיקוק שייצרו ברבעון השני מרווח זיקוק של 4.4 דולר לחבית בהשוואה לכ-7.6 דולר לחבית אשתקד. השחיקה במרווח הזיקוק נבעה בעיקר מהתייקרות הפרמיה על הנפט הגולמי, ממבנה שוק של בקוורדיישן ומתקלה בתחנת כוח 2.
בפז ציינו כי הרווח התפעולי לרבעון השני של חטיבת הקמעונאות והמסחר - הכוללת את חנויות הנוחות Yellow, הסתכם בכ-83 מיליוני שקלים, לעומת כ-81 מיליוני שקלים ברבעון המקביל אשתקד. "התוצאה הושגה על-אף הורדת במרווח השיווק ובזכות גידול של כ-8% במחזור המכירות של ה-Yellow וגידול במכירות הסחר ובכמויות החופשיות", ציינו בחברה. מחזור המכירות של רשת חנויות הנוחות Yellow הסתכם הרבעון בכ-252 מיליון שקל, לעומת כ-232 מיליון שקל ברבעון אשתקד. החברה דיווחה כי יותר מ-400 אלף לקוחות הורידו למכשירי הטלפונים שלהם את אפליקציית פז.
פז הודיעה גם כי לראשונה היא מפצלת את מגזר הנדל"ן ומציגה את שווי נכסי המגזר המסתכם בכ-2.3 מיליארד שקל, כ-777 מיליון שקל מעל השווי הרשום בספרים. הרווח התפעולי ברבעון השני של חטיבת הנדל"ן הסתכם בכ-28 מיליון שקל, בהשוואה לכ-26 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי במחצית הסתכם בכ-56 מיליון שקל בהשוואה לכ-54 מיליון שקל בסוף המחצית הראשונה של 2018.
הרווח התפעולי ברבעון השני של חטיבת התעשיות, הכוללת את החברות פזגז, פז שמנים, פזקר, פז שירותי תעופה ופז נכסי תעופה, הסתכם בכ-43 מיליוני שקלים, עלייה של כ-30% לעומת כ-33 מיליוני שקלים ברבעון השני של 2018. העלייה ברבעון נובעת בעיקר ממהלכי התייעלות שבוצעו בפז שמנים ופזקר ועלייה במכירות בפז גז. הרווח במחצית עלה בכ-14% לכ-113 מיליון שקל לעומת כ-99 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד.

תאריך:  29/08/2019   |   עודכן:  29/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
התחזית המעודכנת של החברה כוללת מחיקת יתרת נכס מס בגין הפסדי די.בי.אס בסך 1.166 מיליארד שקל, הפסד מירידת ערך בפלאפון בסך כ-951 מיליון שקל, רישום רווח הון בסך כ-403 מיליון שקל בגין מכירת מתחם סקיה והפרשה בסך 380 מיליון שקל לפרישה מוקדמת של עובדים בחברה ובחברות הבנות פלאפון, בזק בינלאומי ודי.בי.אס
איציק וולף
במפלגה טענו כי חברת CGI רק העלתה חשד כללי ולא מבוסס לכך שטלפונים סלולריים של יו"ר המפלגה ושל בכירים בקמפיין נפרצו על-ידי פצחנים רוסים, אך לא נמצאו לכך ראיות    גורם במפלגה: CGI קשורה לנתניהו ולליכוד
איציק וולף
דוח חברת אבטחת המידע שנשכרה על-ידי כחול לבן תמורת חצי מיליון שקלים קובע כי פצחנים רוסים פרצו לטלפונים הסלולריים של גנץ ושל שלושה בכירים נוספים בקמפיין המפלגה וכולל המלצה לפנות למשטרה
איציק וולף
יו"ר מפלגת זהות דיווח לתומכיו על המגעים שקיים עם ראש הממשלה - הכוללים הבטחות מצד ראש הממשלה ודרישה שלו להסרת מועמדות זהות בבחירות לכנסת    "כשיהיה הסכם נביא אותו למשאל מתפקדים"
איציק וולף
המשביר 365 סיימה את המחצית הראשונה של 2019 בהפסד של 19 מיליון שקלים, לעומת הפסד של 10.2 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2018    עלייה של 7.3% בהכנסות שחצו במחצית את קו חצי מיליארד השקלים    גידול של 12.5% במכירות בחנויות זהות ועליה של 17% בהכנסות הרבעון השני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il