X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מציע לתת יותר שיקול דעת לבית המשפט במינוי בעלי התפקיד, לאפשר התמודדות בין עורכי הדין על בסיס שכר הטרחה ולמנות במשותף נאמנים מנוסים וצעירים בתיקים מורכבים
▪  ▪  ▪
מלצר. חושש מלחצים [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, חנן מלצר, קורא לשנות את תקנות מינוי הנאמנים במסגרת חוק חדלות הפרעון החדש. לדעת מלצר, יש להעניק יותר שיקול לדעת לבית המשפט ויותר הזדמנויות לעורכי דין צעירים. הוא דיבר (יום ה', 29.8.19) בכנס של מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין.
החוק קובע, כי כונס הנכסים הרשמי הוא שימנה את בעלי התפקיד בהליכי חדלות הפרעון, וכי בית המשפט יוכל לסטות מהמלצת הכנ"ר רק במקרים יוצאי דופן. לדעת מלצר, מדובר באי-אמון מסוים בבתי המשפט ובצמצום משמעותי של שיקול הדעת שלהם, "למרות שבדרך כלל הם יותר עצמאיים ופחות נתונים ללחצים מאשר רשויות אחרות" - ברומזו לאפשרות של לחצים מצד עורכי דין על הכנ"ר.
מלצר הזכיר, כי אומנם החוק כולו ייכנס לתוקף בעוד שבועיים, אך חלק מהפרק על מינוי הנאמנים אמור להיכנס לתוקף רק ביולי 2020, "דבר הנותן פסק זמן למחשבה וצריך לתת יותר שיקול דעת לבית המשפט. הייתי נותן שיקול דעת לבית המשפט, כפוף לזה שאכן תהיה רשימת נאמנים שמתוכם יתמנו".
הצעות נוספות של מלצר מיועדות להגדיל את מספר עורכי הדין שיתמנו לבעלי תפקיד. הוא הזכיר, כי הביקורת הייתה על כך שיש רשימה מצומצמת של נאמנים, ועל כך ששכרם נראה מופרז בעיני הציבור; החוק טיפל בחלק הראשון ולא בחלק השני. "בנושאים אחרים, כמו במכרזים, מביאים בחשבון את שכר הטרחה. כיום לבעלי תפקיד יש שכר אחיד, עם אפשרות לתוספת על מאמץ מיוחד.
"אני מציע לחשוב על כך שניתן יהיה לבצע התמחרות בין הנאמנים על שכר הטרחה, לפי שיעור ההנחה מהשכר האחיד. ההצעה הזאת יכולה לגרום לכך שיותר עורכי דין יזכו בתפקיד. הרעיון הזה קיים בחלק ממדינות ארה"ב. המצב הנוכחי הוא מקרה בו אנשים רוצים להיכנס למועדון, וכאשר הם נכנסים - הם רוצים להחמיר את כללי הכניסה. אנשים צריכים להבין שזו דרך לקדם דור חדש ולתת אפשרות ליותר עורכי דין לקבל את התפקיד".
עוד התייחס מלצר ליכולתו של בית המשפט למנות יותר מאשר נאמן אחד ב"הליך מורכב". הוא מציע לחשוב על מינוי של נאמן מנוסה ונאמן ופחות מנוסה, כאשר יהיה ברור מי מביניהם הוא המוביל וכך יגבר ההיצע. מלצר סיפר מנסיונו, כי נדרשו שנים רבות עד שנשכר כעורך דין בידי חברה ממשלתית - כאשר מדי שנה נאמר לו ש"לא נקרתה ההזדמנות". לכן, הסביר, יש חשיבות במתן הזדמנות לעורכי דין נוספים.
הכנ"ר סיגל יעקובי הגיבה באומרה, כי האגף ימליץ בפני בית המשפט על חמישה נאמנים, והוא אשר יבחר ביניהם. היא הזכירה, כי היו תלונות על אופן מינוי בעלי התפקיד בידי בתי המשפט, כולל כאלו שנמצאו מוצדקות בידי נציבות הביקורת על שופטים, ולכן המחוקק שינה את תהליך המינוי. לדעת יעקובי, יש מקום לשקול את הצעתו של מלצר בנוגע למינוי שני בעלי תפקיד.
לגבי הצעתו של מלצר ביחס לשכר הטרחה אמרה יעקובי, כי "אינטואיטיבית הנטייה היא להתנגד לזה, אבל אני אוהבת לתת לדברים לשקוע". הסתייגותה העיקרית היא מכך שייתכן שהיקף הנכסים בפועל יהיה שונה מזה החזוי, וכך עלול עורך הדין להפסיד. נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, הגיב: "עורך דין שלוקח תיק, מסתכן בכך שהוא יפסיד". יעקובי אמרה שחשוב לשמור על רמתם של בעלי התפקיד, ואורנשטיין העיר: "זול זה יקר".

תאריך:  29/08/2019   |   עודכן:  29/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לשנות את הליכי מינוי הנאמנים בחדלות פרעון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אין שערוריה גדולה מזאת.
אבנר צפוני  |  29/08/19 12:49
2
"הנאמן", הוא בדיוק ההפך מתוארו
לכאורה  |  29/08/19 13:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הרשות לפיתוח ירושלים שתחת משרד ירושלים ומורשת צפויה לקיים בשבת הקרובה אירוע מחלל שבת בניגוד למדיניות הממשלה    המשרד טוען כי הדבר אינו על דעתו, אך הרשות הממשלתית מכחישה וטוענת כי היא פועלת בהתאם לבקשות המשרד
איציק וולף
טוגדר רוכשת את קנאבליס תמורת 4 מיליון שקלים במזומן ובהקצאת מניות בשווי של כ-10 מיליון שקלים    בעשור האחרון מתקיים שיתוף פעולה ייחודי של קנאבליס עם בית החולים הדסה עין כרם
איתמר לוין
מלצר: ועדת הבחירות תפעיל ביום הבחירות מספר טלפון ייעודי, אליו ניתן יהיה להתקשר ולדווח על מקרים בלתי תקינים בקלפיות    ימליץ להקים במסגרת ועדת הבחירות יחידת אכיפה קטנה וקומפקטית, שתוכל לפעול מהר"
אביתר בן-צדף
בעומק כ-13 מטר מתחת לפני הים ובמרחק של כחמישה-עשר ק"מ מהחוף המערבי של פלורידה, נחנכה אנדרטת 'מעגל הגיבורים' לכבודם של המשרתים בחמש הזרועות של השירותים המזוינים האמריקניים    באנדרטה יהיו 24 דמויות של חיילים, והיא תשמש להוקרת החיילים, כאתר צלילה לחיילים נכים ולנפגעי מלחמה, ותהווה ריף נוסף בחוף המערבי של פלורידה, שישמור על החיים ועל הצומח במפרץ
איציק וולף
הרווח הנקי של הקבוצה עמד בסוף המחצית על 167 מיליון שקל    הרווח ברבעון השני זינק בכ-300% ועמד על 92.9 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il