X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשיא המחוזי בתל אביב חושש ש"אנחנו הולכים לחנך דור שלא לשלם" וקורא לנאמנים בפשיטות הרגל לחקור ולמקסם את התשלומים לטובת הנושים הכנ"ר: אני שומעת בתדהמה את תחזיות האימה
▪  ▪  ▪
אורנשטיין ויעקובי. "הסתכלתי בתדהמה" [צילום: עופר עמרם]

נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, מזהיר מפני גל של הימנעות מתשלום חובות, כאשר ייכנס לתוקפו חוק חדלות הפרעון החדש. אורנשטיין, המוביל בארץ בתיקי פירוק גדולים, דיבר (יום ה', 29.8.19) בכנס של מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין.
אורנשטיין אמר: "יש לי חשש גדול בתחום של חינוך ציבור. הרפורמה הקודמת, ששמה דגש על שיקום, הביאה לכך שהמערכת הוצפה במאות אלפי בקשות לפשיטת רגל. אני חושש שהתופעה תלך ותגבר, וגם תהיה יותר קלה, משום שכעת כמעט ולא יהיה צריך להיפגש עם בית המשפט. הכל יהיה ברמת הפקיד, כמו להגיש משהו טכני למשרד ממשלתי. זה יקרא להרבה מאוד אנשים לא לשלם.
"אני חושש שאנחנו הולכים לחנך דור שלא לשלם, וזה האתגר שאיתו כולנו צריכים להתמודד. למה לשלם? אני יכול בדרך קלה להשתחרר מהחובות שלי. אוי ואבוי אם נגיע לכזה מצב. הגולם יקום על יוצרו. שכחנו את הנושים. עדיף יהיה ללכת למסלול של פשיטת רגל במקום להוצאה לפועל. זה יעבור ברשתות: 'בוא נפטור אותך מהחובות בדרך קלה'. המטרה צריכה להיות: חובה לשלם, אלא אם אין ברירה. תהיה הצפה של בקשות והממונה לא יוכל לעמוד בזה. אני מקווה שאתבדה ותוכלו לעמוד בזה, אבל אני רואה איך שופטים מחוזיים מתמודדים כל יום עם למעלה מ-100 בקשות; זה מאוד קשה ולעיתים משימה בלתי אפשרית".
לדעת אורנשטיין, "החובה של בעלי התפקיד תהיה לחקור ולמקסם את התשלומים לטובת הנושים. גם עליהם צריך לשמור. אשראי של 5,000 שקל שנתן בעל מכולת - מבחינתו זה מאוד משמעותי. בעלי התפקיד יהיו חייבים להיות מעורבים, קשובים לכל ההיבטים, לא להעביר בקלות את הנושים להפטר. רק כך יחלחל המסר הנכון: חובות צריך לשלם".
אורנשטיין דחה את הביקורת על מינוי בעלי התפקיד, שלדבריו נעשה תוך התאמתם לתיק הספציפי והקפדה על תחלופה. הוא סבור, כי "כך זה צריך להישאר, כי אנחנו פחות נתונים ללחץ". לדבריו, "היו כמה תיקים שהכנ"ר הציע לי חמישה מועמדים, והסתכלתי על הנציג שלו בתדהמה: אלה מתאימים לתיק הזה?! והתשובה הייתה: זה מה שקיבלתי מירושלים. המינוי לא יכול להיות אקראי, אלא מתאים לתיק".
בהתייחסו לצפוי בתחום התאגידים אמר אורנשטיין, כי החוק מעגן את מה שבתי המשפט עושים ממילא מזה שנים - עדיפות לשיקום החברה, ופנייה לפירוקה רק בלית ברירה. הוא העיר, כי ניכרת ירידה במספר הבקשות להקפאת הליכים, אולי משיקולים של בעלי התפקיד - שלדעתו אינם צריכים להיות חלק ממערכת השיקולים.
הנכ"ר, סיגל יעקובי, הגיבה: "אני יושבת בתדהמה ושומעת את תחזית האימה ואני די שמחה עליה, כי מכאן אפשר רק לעלות. היה גידול חסר פרופורציות של 1,000% בבקשות פשיטת הרגל גם כאשר התיקים התנהלו בבית המשפט המחוזי". ח"כ מרב מיכאלי אמרה, כי חובה להתאים את החוק למצב הכלכלי של חלק משמעותי מהאוכלוסייה - בשל השכר הנמוך, יוקר המחיה ודחיפת האשראי מצד גורמים פיננסיים. הכנ"ר הקודם, פרופ' דוד האן, העיר, כי אם הרפורמה הקודמת - אותה הוא יזם - הייתה כה איומה, לא היו תוצאות המוסדות הפיננסיים טובות כפי שהן בשנים האחרונות.

תאריך:  29/08/2019   |   עודכן:  29/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אורנשטיין: החוק החדש יביא לגל של הימנעות מתשלום חובות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שום מילה על ביקורת שבימ"ש מסרב
מכיר אותו  |  29/08/19 13:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מציע לתת יותר שיקול דעת לבית המשפט במינוי בעלי התפקיד, לאפשר התמודדות בין עורכי הדין על בסיס שכר הטרחה ולמנות במשותף נאמנים מנוסים וצעירים בתיקים מורכבים
עידן יוסף
הרשות לפיתוח ירושלים שתחת משרד ירושלים ומורשת צפויה לקיים בשבת הקרובה אירוע מחלל שבת בניגוד למדיניות הממשלה    המשרד טוען כי הדבר אינו על דעתו, אך הרשות הממשלתית מכחישה וטוענת כי היא פועלת בהתאם לבקשות המשרד
איציק וולף
טוגדר רוכשת את קנאבליס תמורת 4 מיליון שקלים במזומן ובהקצאת מניות בשווי של כ-10 מיליון שקלים    בעשור האחרון מתקיים שיתוף פעולה ייחודי של קנאבליס עם בית החולים הדסה עין כרם
איתמר לוין
מלצר: ועדת הבחירות תפעיל ביום הבחירות מספר טלפון ייעודי, אליו ניתן יהיה להתקשר ולדווח על מקרים בלתי תקינים בקלפיות    ימליץ להקים במסגרת ועדת הבחירות יחידת אכיפה קטנה וקומפקטית, שתוכל לפעול מהר"
אביתר בן-צדף
בעומק כ-13 מטר מתחת לפני הים ובמרחק של כחמישה-עשר ק"מ מהחוף המערבי של פלורידה, נחנכה אנדרטת 'מעגל הגיבורים' לכבודם של המשרתים בחמש הזרועות של השירותים המזוינים האמריקניים    באנדרטה יהיו 24 דמויות של חיילים, והיא תשמש להוקרת החיילים, כאתר צלילה לחיילים נכים ולנפגעי מלחמה, ותהווה ריף נוסף בחוף המערבי של פלורידה, שישמור על החיים ועל הצומח במפרץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il