X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנהל טיפול נמרץ לב, ד"ר אלעד אשר [צילום: שערי צדק]
קיבל דום לב מחליטת תה שהכין לעצמו
ד"ר אשר אלעד, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב בשערי צדק: "צמח ההרדוף מכיל חומר מאוד דומה לאחד התרופות לב השכיחות, אבל רעיל הרבה יותר. הרעל משפיע ישירות על שריר הלב"

גבר בן 73 מירושלים עבר דום לב כתוצאה מהרעלה מחליטת תה מצמח ההרדוף שהכין לעצמו.
לפני כשבועיים הגבר פונה למרכז רפואי שערי צדק לאחר שאישתו חשדה כי הוא עובר אירוע מוחי בעקבות בלבול שחש. מייד עם הגעתו לבית-החולים, עבר בדיקות ראשוניות והועבר לבדיקת סיטי ולבדיקת MRI. אולם רגע לפני הכניסה ל-MRI, עבר דום לב.
מנהל טיפול נמרץ, ד"ר פיליפ לוין, מסר: "מייד התחלנו בביצוע החייאה ממושכת ולשמחתנו גם חזר הדופק וגם לחץ הדם ותוך זמן קצר הוא חזר להכרה מלאה. הגבר נשאר עם דופק מאוד איטי ונזקק לקיצוב לב ולאור הבדיקות הוחלט יחד עם מנהל טיפול נמרץ לב, ד"ר אלעד אשר, לבצע צנתור לב".
"במקביל שילוב התלונות של בלבול, בחילות ודופק איטי שחווה הגבר לפני הגעתו, העלו חשד להרעלה", מסביר לוין. "תחקרנו את משפחתו על שימוש בתרופות חדשות או על שינוי תזונתי שעשה לאחרונה ומהר מאוד הבנו ממשפחתו ששתה תה חדש שהכין לעצמו מעלים שקטף ברחוב. מייד עלה החשד להרעלת הרדוף".
לאחר התאוששותו ושחרורו ממכונת ההנשמה, זיהה הגבר את העלים ששתה כעלי ההרדוף. "אני חולה סוכרת וחיפשתי עשבים להורדת סוכר. מצאתי ליד הבית עשב שדומה ללואיזה וקטפתי ממנו עלים, טחנתי בבית והכנתי לי תה. לא חשבתי שזה משהו שיכול להרוג אותי", אמר.
רעייתו מספרת, כי "לא ידעתי שהוא אסף את העלים והכין מהם תה. בבוקר ראיתי שהוא לא מרגיש טוב וחשבתי כי מדובר בווירוס, אולם כשהחל לדבר באופן מבולבל, הבנתי כי קורה אירוע משמעותי ופיניתי אותו לשערי צדק".
ד"ר אשר אלעד, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב: "צמח ההרדוף מכיל חומר מאוד דומה לאחד התרופות לב השכיחות, אבל רעיל הרבה יותר. הרעל משפיע ישירות על שריר הלב. תופעת ההרעלה מצמח הרדוף היא נדירה יחסית. היא מסוכנת כפליים כי היא מקשה על היכולת שלנו לזהות מיידית כי אכן מדובר בהרעלה מהצמח. לשמחתנו, הגבר הגיע מהר ובזמן לשערי צדק ובכך יכולנו להציל את חייו. מקרה זה חייב לשמש תמרור אזהרה לכולנו לסכנות הקיימות בצמח ההרדוף ולהבנה כי זיהוי מהיר ופינוי מהיר לבית-חולים מציל חיים".

תאריך:  12/09/2019   |   עודכן:  12/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קיבל דום לב מחליטת תה שהכין לעצמו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
כתב אישום הוגש נגד תומר דפנה בבית המשפט הפדרלי בברוקלין בגין קשירת קשר להונאת בנקים למשכנתאות ולהונאת פאני מיי ופרדי מק    החברה נמנעה עד הבוקר ממסירת דיווח על כתב האישום שהוגש לפני יומיים
איתמר לוין, יצחק דנון
חברת פאוור דיאלינג, ששיווקה טלפונית מנויים עבור הבימה, טוענת שהוא לא משלם לה מזה שנה וחצי תמורת שירותיה וכי הוא ביטל צ'קים עתידיים לטובתה    הבקשה באה לאחר חודשים ארוכים של פרסומים על מצבו הקשה של התיאטרון
יצחק דנון
חברות הנדל"ן תובעות מחברת הטכנולוגיה 6 מיליון שקל, בטענה שהפרה את ההסכם לפיו שכרה מהן משרדים בהרצליה ולא שילמה את דמי השכירות כבר מהחודש הראשון
איתמר לוין
טראמפ דחה ל-15 באוקטובר את העלאת המכס על ייבוא בשווי 250 מיליארד דולר לשנה מ-25% ל-30%    העלאות המכסים המרכזיות - על ייבוא ב-300 מיליארד דולר בשנה - נותרו בעינן
מירב ארד
על הדיווחים כי טראמפ מקדם פגישה עם נשיא אירן אמר: "אי-אפשר להכתיב לנשיא ארה"ב עם מי להיפגש"    לגבי הצהרת הריבונות על הבקעה אמר: "התכוונתי לעשות את זה לפני שבועיים והיועמ"ש אמר לי שאני לא יכול"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il