X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט אישר ליזם המבקש להפעיל מלונית ליולדות בשכונת בית הכרם להשלים את שיפוץ המבנה, בשל מחדלי עיריית ירושלים והאישור שניתן לו על-ידי מחלקת רישוי העסקים קבע כי הפעלת בית יולדות מנוגדת לייעוד הקרקע וכי אם היזם ירצה לעשות זאת - יהיה עליו להשלים את ההליך התכנוני המאבק יעבור לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה שתידרש לאשר את השימוש החורג
▪  ▪  ▪
השיפוץ יוכל להסתיים
חביליו. אפעל שהשימוש החורג לא יאושר [צילום: מן הטלוויזיה]

איציק וולף
בית המשפט עצר פרויקט של אבלס בי-ם

מחדל של עיריית ירושלים בנקיטת הליכי אכיפה נגד יזם המבקש להפוך בית אבות בשכונת בית הכרם לבית החלמה ליולדות הוא שעומד מאחורי פסק דין המתיר ליזם להשלים את עבודות שיפוץ המבנה לקראת הפיכתו לבית יולדות, על-אף שקבע כי השימוש במבנה למלונית עבור יולדות אינו תואם את התוכניות העירוניות. כעת תעבור סוגיית השימוש במקום לוועדה המקומית לתכנון ולבניה. על-פי ההערכה, צפוי רוב בוועדה המקומית לאישור שימוש חורג במבנה, בשל הרוב הדתי-חרדי בוועדה.
מדובר בפרויקט של היזמים מ.ק.ש. אחזקות בע"מ ומשה כץ, שאליו קשור על-פי עדויות נציגי היזמים איש העסקים האוסטרלי מייקל אבלס. הפרויקט כולל שיפוץ בית האבות 'תפארת בנים' שבבעלות הפועל המזרחי. כפי שפרסמנו ב-News1, בין הצדדים נחתמה עסקת קומבינציה שלפיה יחכרו היזמים את המקום למשך 15 שנה ויקבלו אופציה לרכישת המבנה בתום תקופת החכירה.
השופט אלעד פרסקי, מבית משפט השלום בירושלים בשבתו כבית משפט לעניינים מקומיים, קבע כי היזמים לא יוכלו לאכלס את בית היולדות ב-90 הימים הקרובים, אך התיר את השלמת השיפוץ של המבנה והכנתו לשימוש כבית החלמה ליולדות. כל זאת, תוך שהוא קובע כי נכון למצב התכנוני הקיים - הרי שמדובר בהכנה לשימוש אסור.
לדבריו, אין מחלוקת בין הצדדים כי בכוונת המשיבים לעשות בנכס שימוש כמלונית ליולדות. עוד ציין כי מחלקות שונות בעיריית ירושלים פעלו בחוסר תיאום, באופן שבו ביוני 2018 העניקה מחלקת רישוי עסקים אישור ליזמים אשר לפיו, במסגרת חוות דעת מקדמית, "השימוש בית החלמה/הבראה מתאים לתב"ע ולהיתר הבנייה". זאת, בניגוד לעמדת זרוע הפיקוח והאכיפה של העירייה ובניגוד למצב התכנוני הקיים.
השופט ציין כי אומנם ייתכן שאי התאמת המבנה לשימוש כיום כבית אבות, בשל מיעוט חדרים ההופך את הפעלת בית האבות ללא כדאית מבחינה כלכלית, מצדיקה התייחסות תכנונית מקילה של מוסדות התכנון. "אולם, לא ניתן להתעלם מן המצב התכנוני הקיים ולדלג מעל ההליכים הנדרשים לבחינת השינוי בשימוש", קבע. עוד הוסיף כי אומנם אין ספק שעיכוב בהשלמת השיפוץ והפעלת המקום יביא להפסדים של המשיבים, אך היה עליהם "לצעוד בדרך המלך, לפנות לרשויות התכנון, להשלים את ההליך התכנוני ובהתאם לתוצאותיו להשקיע את כספם". השופט גם דחה את טענת המשיבים בדבר אפשרות להשיב את המצב לקדמותו לאחר הפעלת בית היולדות משום שאף שניתן לעשות זאת באופן טכני, הרי שסגירת עסק חי כרוכה בפיטורי עובדים, ניתוק יחסים חוזיים עם ספקים ועוד.
פסק הדין קבע עוד כי למרות טענות העירייה שבשל הכחשות היזמים בדבר כוונתם לפתוח במקום בית יולדות לא ניתן היה להפעיל נהלי אכיפת תכנון ובנייה הרי שלא ניתן להתעלם מכך שלא מיצתה את המידע בנושא שהתקבל במחלקת רישוי עסקים.
"לאחר ששקלתי את טענות הצדדים ואת יתר השיקולים כפי שפורטו אני מורה על מתן צו למניעת שימוש בנכס כבית יולדות בדרך של אכלוסו למשך 90 יום. עם זאת, במכלול השיקולים ובעיקר לנוכח השלב המתקדם בו מצוי שיפוץ הנכס ועל-מנת שלא להביא להפסד מעבר לנדרש (ככל שבסופו של יום יאושר השימוש המבוקש), ולנוכח היעדר פעולה מצד העירייה כאמור, החלטתי שלא למנוע את השלמת עבודות השיפוץ במקום", נקבע בפסק הדין.
חבר מועצת עיריית ירושלים, עו"ד יוסי חביליו, אשר מלווה את המאבק של התושבים בבית הכרם נגד הפיכת בית האבות לבית יולדות אמר ל-News1 כי הוא רואה חשיבות רבה בשמירה על הצביון של שכונת בית הכרם, אחת השכונות החילוניות האחרונות בירושלים, ולכן מתנגד להקמת בית ההחלמה במקום.
"אני רואה הישג בהחלטת בית המשפט שקיבל את רוב הטענות שלי ושל העירייה וקבע כי קיום שימוש כבית החלמה במקום אינו חוקי ונתן צו מניעה כנגד השימוש. כרגע נראה לי שהמאבק יעבור לוועדה המקומית ואני מתכוון לפעול בכל כוחי שהשימוש החורג לא יאושר", אמר. עוד ציין כי יבדוק גם כיצד ניתן, אם ניתן, אישור ממחלקת רישוי עסקים לשימוש שאינו חוקי. "אני מתכוון לבצע את הבדיקה בהקדם", אמר.

תאריך:  15/09/2019   |   עודכן:  15/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה כץ
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בית היולדות אינו חוקי; השיפוץ יוכל להסתיים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
למה אי אפשר מלונית בשכונה
חילונית?  |  16/09/19 15:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
רשת המקומונים ידיעות תקשורת ניסתה לפטר את ראש התארגנות העובדים, דני טנקל, ולאחר מכן הציגה לבית הדין נימוקים כוזבים בניסיון להכשיר את המהלך
איתמר לוין
קורא למחלקה להנחיית תובעים לגבש נהלים שימנעו מצבים בהם חולפים מספר חודשים עד להעברת ממצאי הביקורת מאגף הפיקוח של הרשות המקומית למחלקה המשפטית
איתמר לוין
דב ליטבינוף, שהיה ראש המועצה האיזורית תמר, ירצה שישה חודשי עבודות שירות - כפליים מהעונש שגזר בית משפט השלום    הפרקליטות ויתרה על כוונתה לבקש מאסר בפועל
יפעת גדות
פרס ברנר הוא הוותיק והיוקרתי בספרות העברית, והוא מחולק על-ידי אגודת הסופרים מאז שנת 1945    הספר נבחר מתוך 110 (!) ספרי שירה שהוגשו לוועדת הפרס
מירב ארד
נוכח התקיימות רכיב הדחיפות המיוחדת קבע מנדלבליט כי ניתן להכריז על יישוב בבקעה    רה"מ על הברית ההגנה עם ארה"ב: "נשמור על חופש הפעולה. זהו נדבך עצום של הרתעה לאויבנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il