ישראל בר, שהיה מבעליה של חברת ביבי כבישים עפר ופיתוח, ומאוחר יותר מנהל עבודה בה, מואשם במתן שוחד ובהלבנת הון בפרשת נתיבי ישראל. כתב האישום נגדו הוגש (יום ב', 23.9.19) לבית המשפט המחוזי מרכז.
על-פי כתב האישום, בר פעל עם שותפו, יהודה בוזגלו, במתן שוחד כדי להבטיח שנתיבי ישראל תאשר לחברת ביבי תשלומים תמורת עבודות נוספות במכרזיה. תשלומים אלו היו חיוניים לחברה, שכן היא הגישה במכרזים הצעות מחיר נמוכות מהעלויות הצפויות, ובלא אישורם - היו נגרמים לה הפסדים משמעותיים. בר ובוזגלו היו שותפים בחברה בשנים 2008-1001, עד שבוזגלו רכש את מניותיו של בר- שחזר לחברה ב-2011 כמנהל עבודה.
בתחילת הדרך, טוענת המדינה, העניק בוזגלו - בידיעתו של בר - שוחד למפקחים בנתיבי ישראל, כדי שיאפשרו את דרישות התשלום הנוספות של החברה. על-פי כתב האישום, בדרך זו קיבל אלכס לבודקין שוחד של 10,000 שקל מדי חודש, בעיקר בנוגע לביצוע עבודות בכביש 7.
כאשר נכנס
אלכס ויז'ניצר (הנאשם המרכזי בפרשה) לתפקיד מנכ"ל נתיבי ישראל, ממשיכה המדינה, הוא דרש מבוזגלו שוחד תמורת מתן פרויקטים לחברת ביבי ותמורת אישור לתשלומים חריגים שביקשה. בשנת 2006 פעלו בוגזלו ובר יחדיו כדי להשיג 1.1 מיליון שקל שדרש ויז'ניצר בקשר לעבודות במחלף אשדוד, ועשו זאת באמצעות משיכות בעלים מהחברה וגביית תשלומי יתר מקבלני משנה של החברה. לדברי המדינה, בוזגלו ובר נסעו יחדיו כדי למסור את השוחד במזומן לוויז'ניצר בתוך תיק מנהלים בשולי כבישים; את המסירה בפועל ביצע בוזגלו. כתב האישום הוגש באמצעות עוה"ד יוראי מצלאוי,
ערן זלר ו
קרן שמיר-עוז.