X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מגזר האחסון ועיבוד מאגרי המידע אינו עומד בהוראות החוק והתקנות רוב ליקוי אבטחת המידע במגזרים שנבדקו - בשימוש במיקור חוץ ובהעברת מידע בין גופים ציבוריים
▪  ▪  ▪
בדיקות רוחב ראשונות [צילום: מרינה הצ'ינסון, AP]

במגזר שירותי האחסון ועיבוד מאגרי המידע אין עמידה מספקת בהוראות החוק והתקנות החלות על גופים המחזיקים ומעבדים מידע עבור אחרים. כך מצאה הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים, בבדיקות הרוחב הראשונות שערכה לעמידה בכללים אלו.
הבדיקות נערכו ב-30 מרפאות לבריאות הנפש, 23 מכונים ומעבדות רפואיות, 54 חברות המנהלות מאגרי מידע של מועדוני לקוחות בהיקפים של למעלה מ-100,000 איש, 38 ספקי פלטפורמות אינטרנטיות לימודיות האוספות מידע על קטינים ו-36 חברות המספקות שירותי אחסון ועיבוד מאגרי מידע. הרשות ביצעה הליך פיקוח רוחב המתמקד בבדיקת רמת אבטחת המידע הנדרשת על-פי תקנות הגנת הפרטיות בתחומים הבאים: 12 חברות טכנולוגיה המספקות שירותים טכנולוגיים בתחומי הבחירות, 15 מוסדות להשכלה גבוהה, מכוני הדרכה והשתלמות, עשרה גופים במגזר העמותות ובמגזר האיגודים ו-15 גופים במגזר המלונאות.
הרשות מסרה (יום ד', 25.9.19), כי כעת היא בודקת חברות המעניקות סיוע במימוש זכויות רפואיות, חברות לשירותי סיעוד, בתי אבות והוסטלים, סוכנויות ביטוח ושירותי מוקדים טלפוניים. במקביל, החלה בדיקה בעשרות רשויות מקומיות ותאגידים עירוניים, ברשותם מידע אישי רב על תושבי אותם יישובים.
הביקורות העלו, כי רוב הליקויים נוגעים לאופן בו מסתייעים גופים בשירותי מיקור חוץ לצורך אחסון או שמירת מידע על לקוחות, בהעברת מידע בין גופים ציבוריים ובקבלת הסכמת אנשים לשימוש במידע על אודותיהם. כמו-כן, נמצאו ליקויים בתחומי אבטחת המידע וחולשות באופן ניהול מאגרי המידע. גופים שלא עמדו בהוראות החוק והתקנות, קיבלו הנחיות מפורטות לתיקון הליקויים והם יעברו ביקורות חוזרות בהמשך השנה.
במגזר ספקי פלטפורמות אינטרנטיות לימודיות נמצא, שמרבית הגופים מקפידים על אופן ניהול המידע השמור אצלם ואבטחתו. עם זאת, שיעור נמוך יחסית מקרב הגופים מקפידים, כי גם צדדים שלישיים אליהם מועבר המידע לצורכי אחסון ועיבוד, ישמרו על רמה גבוהה של אבטחת מידע.
במגזר המכונים הרפואיים ומרפאות בריאות הנפש עלה, כי על-אף רמת העמידה הגבוהה יחסית (65%) בהוראות חוק הגנת הפרטיות ובתקנות אבטחת המידע בקריטריון של ניהול מאגרי מידע, רמת העמידה בקריטריון של העברת מידע בין גופים ציבוריים היא נמוכה (29%).
בנוסף, קיימים פערים משמעותיים ברמות עמידה בהוראות חוק הגנת הפרטיות בקרב מכונים רפואיים גדולים או כאלו המשויכים לבתי חולים וקופות חולים, לעומת מכונים רפואיים קטנים. רוב המכונים הרפואיים הגדולים מקיימים מסגרות ממוסדות של ממשל תאגידי ואבטחת מידע, ורמת היענותם לתקנות אבטחת מידע היא גבוהה. לעומתם במכונים רפואיים קטנים המחזיקים מידע, רמת המודעות נמוכה וכך גם העמידה בתקנות אבטחת מידע.
בהתייחס לגופים השייכים למגזר בריאות הנפש, רמת העמידה בקריטריון של העברת מידע בין גופים ציבוריים היא גבוהה מאוד, בעוד רמת העמידה בקריטריון של עיבוד מידע אישי במיקור חוץ היא נמוכה.
במגזר מועדוני הלקוחות נמצאה רמת עמידה נמוכה בהוראות החוק בנוגע לעיבוד מידע אישי באמצעות מיקור חוץ, וכן נמצא, כי במגזר זה לא פועלים על-פי הוראות החוק בנוגע למינויים של מנהלי מאגרים. כמו-כן, הגופים במגזר זה אינם מקפידים ליידע את ציבור הלקוחות אודותיו נאסף המידע בדבר זכויותיו על-פי חוק הגנת הפרטיות, כמו למשל החובה להציג את מקור המידע, הזכות לעיין במידע והזכות להימחק מהמאגר.

תאריך:  25/09/2019   |   עודכן:  25/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרצות בתחום פרטיות במאגרי מידע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין, יצחק דנון
גיא פרבמן טוען, כי יוסף חסון - יזם בעשרות פרויקטים של תמ"א 38 במרכז הארץ - העביר את הטיפול למשרד פישר-בכר במטרה להתחמק מתשלום השכר המגיע לו
אביתר בן-צדף
לוטננט-קולונל ניקולאס פֶּטרֶן הודח מתפקידו בעקבות חקירה, שהתנהלה בעניין סגנון מנהיגותו    כיהן בתפקידו קצת יותר משנה    בכנף הביטחון של הבסיס הודחו כמה מפקדים בשנה וחצי האחרונות
איתמר לוין
בית המשפט כיבד את ההסדר עם מי שהיה סמנכ"ל משרד ראש הממשלה, והזמין ארוחות ושפים בסך 195,000 שקל על-פי דרישתה של שרה נתניהו
מירב ארד
חברי הכנסת החדשים הגיעו אל הכנסת ליום הכשרה מיוחד ובו הם למדים על סביבת מקום עבודתם - הכנסת ומחלקותיה השונות באמצעות הדרכות פרונטלית ממנהלי האגפים בכנסת
מירב ארד
יו"ר הוועד: "לא נקיים מו"מ עד להקפאת הצעדים של ההנהלה"    ניר שטרן במכתב לעובדים: "אני נחוש להבריא את החברה. במצבנו אין לנו ברירה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il