X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פרוינד. טוען שהכסף שלו [צילום: יוטיוב]
בירנבוים. "קיבל 1.7 מיליון" [צילום: יוטיוב]
שרה פרוינד היא אשתו של מיכאל פרוינד, אשר הקים את העמותה העוסקת באיתור יהודים אבודים; עבד עם נתניהו במשרד רה"מ בשנים 1999-1996 הרב אליהו בירנבוים עומד בפועל בראשה וכן בראש מכון שטראוס-עמיאל איתן צפריר היה ראש מטהו של נתניהו במשרד התקשורת שרה פרוינד טוענת, שבעלה העביר לעמותה את הכסף שקיבלו מאביה - תוך זיוף מסמכים וחתימתה גרין היה בעבר מתורמיו של נתניהו שבי ישראל: תביעת סרק שמטרתה להפעיל לחץ פסול
▪  ▪  ▪

50 מיליון שקל הועברו שלא כדין לעמותת שבי ישראל, אותה הקים מיכאל פרוינד ובראשה עומד בפועל הרב אליהו בירנבוים. עו"ד איתן צפריר - לשעבר ראש מטהו של בנימין נתניהו במשרד התקשורת - קיבל כספים כחלק מההעברות הפסולות. כך טוענת שרה פרוינד, בתביעה בסך 40 מיליון שקל שהגישה (יום ד', 25.9.19) לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד העמותה, בירנבוים וצפריר.
באתר העמותה נאמר עליה: "שבי ישראל הינו ארגון ייחודי ללא מטרות רווח, המוקדש לסיוע לצאצאיהם של יהודים ושבטי ישראל האבודים לשוב אל שורשיהם. שבי ישראל משמש כנקודת התחלה לכל אחד עם מורשת או שושלת יהודית שמשתוקק לחזור". העמותה פועלת בין היתר בקרב עדת "בני מנשה" מהודו; צאצאי אנוסים בספרד, פורטוגל ודרום אמריקה; יהודים בפולין שהסתירו את יהדותם; ויהודים דומים בסין ורוסיה.
פרוינד, יו"ר שבי ישראל, שימש בשנים 1999-1996 כסגן דובר משרד ראש הממשלה, בעת הקדנציה הראשונה של נתניהו, ועד 2002 עבד בסניף הישראלי של חברת היחצ"נות הבינלאומית רודר-פין. הרב בירנבוים הוא רב העמותה, ראש מכון שטראוס-עמיאל להכשרת רבנים בתפוצות, היה הרב הראשי של אורוגוואי וטורינו, מרבה לסייר בקהילות יהודיות בעולם ובעל מדור קבוע בעיתון מקור ראשון. צפריר היה במשך שמונה חודשים (בשנים 2015-2014) ראש מטהו של נתניהו כאשר שימש כשר התקשורת. לאחר מכן היה יועץ של שידורי קשת, ובשנת 2016 מיזג את משרדו לתוך משרד פירון.
שרה ומיכאל פרוינד נישאו בשנת 1992, ומאז 2016 הם מנהלים הליכי גירושין. שרה היא בתו של המיליארדר פינקוס גרין, שהיה עד 1992 שותפו של סוחר הקומודיטיס מארק ריץ' לחברת הסחר הבינלאומית גלנקור. גרין וריץ' הואשמו בשנות ה-90 בידי הממשל האמריקני בסחר עם אירן תוך הפרת האמברגו עליה, נמלטו לשווייץ וקיבלו חנינה מהנשיא ביל קלינטון ביום האחרון לכהונתו בעקבות פנייתו של ראש הממשלה דאז, אהוד ברק. גרין נחשב כמקורב לחוגי הימין בישראל ובעבר היה בין תורמיו של נתניהו.
לדברי שרה, היא ומיכאל התפרנסו מכספים שקיבלו מאביה. בשנת 2000 הודיע גרין לה ולאחֶיה, כי יקצה לכל אחד מהם 30 מיליון דולר כסכום סופי. שרה העבירה את הכסף לניהולו של מיכאל ולדבריה לא הייתה מעורבת בניהולם. לטענתה, הוא ניצל עובדה זו כדי למעול בכספה ולהעביר 50 מיליון שקל לעמותת שבי ישראל, אותה הקים בשנת 2004.

למי שייך הכסף

שרה אומרת כי כאשר נפתחו הליכי הגירושין - טען מיכאל, כי כספה שייך לו, שכן הוא קיבל אותו מידי גרין לצורך ניהול העמותה. שרה דחתה טענה זו, ולדבריה הציגה בבית הדין הרבני הוכחות המפריכות אותה. תוך כדי כך גילתה, כי מיכאל ניצל את שליטתו בכספי המשפחה ואת האמון שניתן בו, "בכדי למעול בכספים אשר יועדו לצורכי מחיית משפחתה, בכך שהעביר באופן שיטתי ובמגוון דרכים כספים אלה לנתבעים ולגורמים הקשורים לעמותה, שלא בידיעתה וללא הסכמתה".
לטענת שרה, בעלה והעמותה אף זייפו מסמכים ופרוטוקולים של שבי ישראל, כדי שיוכיחו כביכול על השתתפותה בישיבות העמותה, ואף זייפו את חתימתה על מסמכים שונים של שבי ישראל. לדבריה, קיימות ראיות לכך שמיכאל ממשיך גם כיום להבריח נכסים. עוד היא טוענת, כי הן מיכאל והן העמותה הפרו צווים של בית הדין, שהורו להם למסור לה מסמכים בהיקף נרחב, והשמיטו מן המסמכים שמסרו את הפרטים על העברות הכספים שלדבריה שייכים לה. במקביל, הגיש גרין תביעה להחזרת הכספים שנוהלו בידי מיכאל, וההליך עומד לפני הכרעה.
שרה טוענת, כי בנוסף לעשרות מיליוני השקלים שהעביר מיכאל לעמותה, הוא גם העביר 1.7 מיליון שקל לרב בירנבוים ו-1.6 מיליון שקל לצפריר. בירנבוים לא סיפק הסברים להעברת הכספים, ואילו צפריר טען שהיה זה תשלום תמורת שירותים משפטיים - שאת טיבם לא פירט, ואף לא הציג הסכם שכר טירחה בקשר אליהם. לדבריה, צפריר אף איים לנקוט נגדה בהליכים שיזיקו לה, אם תעמוד על זכויותיה. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד זוהר לנדה וגל ליפשיץ, וטרם הוגשו כתבי הגנה.
עוה"ד טל שפירא ומירב בר-זיק מסרו בשמה של שבי ישראל, כי מדובר בתביעת סרק, שמטרתה לשמש כאמצעי לחץ בסכסוך כספי-משפחתי בין הצדדים. לדבריהם, שרה פרוינד שרבבה לתביעה צדדים שלישיים כדי להפעיל לחץ פסול על מיכאל פרוינד. העמותה אומרת, כי בירנבוים הוא איש ישר ורב זכויות, ואילו צפריר קיבל שכר טירחה כדין על שירותיו לה ולמיכאל פרוינד.

תאריך:  26/09/2019   |   עודכן:  26/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עשרות מיליונים הועברו שלא כדין לעמותת שבי ישראל, הרב בירנבוים ועו"ד איתן צפריר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
פרויד גם היה בגן עם גנץ ובוגי
מתעב צהובונים  |  26/09/19 10:00
2
כמה שאתם לא רציניים !
ישמעאל  |  26/09/19 10:39
3
תפסיקו לחפש יהודים אבודים
תתרכזו בקיימים  |  26/09/19 13:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
בעלת התפקיד מדווחת על חובות של 960,000 שקל, לעומת נכסים בשווי מירבי של 300,000 שקל    מבקשת גם הקפאת הליכים
עידן יוסף
הסבבוס אומנם סיים את פעילותו, אך הרוחות בקרב הציבור הדת ברמת גן לא שככו    השבת הקרובה, ביוזמת רבנים מכל המגזרים, תוקדש לשיחות בבתי הכנסת בעיר לחיזוק השבת הציבורית
עידן יוסף
היום ייפתח הרישום להגרלה התשיעית של 'מחיר למשתכן' ליחידות דיור ב-13 יישובים    הרישום להגרלה ייסגר ב-24 באוקטובר ותוצאות ההגרלה צפויות להימסר לזוכים אחרי החגים
איציק וולף
בית הדין האזורי לעבודה דרש מנציבות הכבאות למסור פירוט של כל הפעילויות המושבתות בידי הוועד תוך דירוג שלהן על-פי מהות האימון, מספר המשתתפים והחשיבות שלו    יו"ר ההסתדרות כינה הנחיה של נציב הכבאות להשאיר כבאי ער בכוננות כ"הוראה בלתי חוקית בעליל" והנחה את הוועד שלא לציית לה
איציק וולף
נשיא המדינה העניק לראש הממשלה, בנימין נתניהו, את כתב המינוי להרכבת ממשלה חדשה    "הצעתי ממשלה שוויונית והענקת סמכויות לממלא-מקום ראש הממשלה"    רמז על האפשרות שיעביר את המנדט לכנסת אם נתניהו ייכשל    נתניהו: דרושה ממשלת אחדות מהירה, בעלת הנהגה משותפת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il