X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טראמפ השתמש בסגנו כחלק מהלחץ להשיג מידע נגד ג'ו ביידן: מנע ממנו להשתתף בהשבעתו של זלנסקי ושלח אותו לומר לנשיא אוקראינה שהסיוע מוקפא בשל חוסר שביעות רצון מ"המלחמה בשחיתות"
▪  ▪  ▪
פנס וזלנסקי בחודש שעבר [צילום: פטר יושק, AP]

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, עירב את סגנו, מייק פנס, בנסיונות ללחוץ על נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, לסייע במציאת מידע נגד ג'ו ביידן. כך חושף (יום ה', 3.10.19) וושינגטון פוסט.
טראמפ הורה לפנס שלא להשתתף בהשבעתו של זלנסקי בחודש מאי השנה, וזאת בניגוד לעמדת הדרג המקצועי בבית הלבן; במקום זאת הוא השתתף בעצרת בחירות של טראמפ. באותה עת ניסה זלנסקי - קומיקאי לשעבר ללא ניסיון פוליטי - לזכות בהכרה ובתמיכה מצד ארה"ב. שלושה חודשים לאחר מכן שלח טראמפ את פנס לומר לזלנסקי, כי ארה"ב תמשיך לעכב את הסיוע הביטחוני לאוקראינה. בנקודת זמן זו הבינו ככל הנראה האוקראינים, כי כאשר מדבר טראמפ על "מלחמה בשחיתות" בארצם, כוונתו האמיתית היא מציאת מידע נגד המועמד הדמוקרטי המוביל ובנו, הנטר ביידן.
מקורות המקורבים לפנס אמרו לפוסט, כי הוא לא ידע על הלחץ שהפעיל טראמפ על זלנסקי בשיחתם ב-25 ביולי. לדבריהם, הוא נפגש עם זלנסקי בוורשה ב-1 בספטמבר בלי שקרא את תמליל השיחה או לפחות בלא שהיה מודע למלוא משמעותיה. אולם מקורות בבית הלבן אומרים, כי יועצו של פנס לביטחון לאומי, קיית' קלוג, היה עד שמיעה לשיחה. לפנס עצמו הייתה גישה לתמליל שלה, והוא היה אמור לקבל אותו במלואו לקראת הפגישה.
אחד מעוזריו של פנס דחה את האפשרות שסגן הנשיא לא היה מוכן כיאות לפגישה עם זלנסקי - בכך שלא קרא את התמליל או לא הבין את משמעותו. לדבריו, העובדה שזמן קצר לאחר הפגישה הפשירה ארה"ב את הסיוע לאוקראינה, מלמדת שהיא הייתה מוצלחת. הוא הוסיף, כי לשכת היועץ המשפטי של הבית הלבן לא הפנתה את תשומת ליבו של פנס לבדיקת התלונה בנוגע לשיחת הנשיאים.
בפגישתו עם זלנסקי אמר פנס, כי הסיוע - בהיקף של מאות מיליוני דולרים - לא יועבר לאוקראינה, בשל הסתייגויותיה של ארה"ב מן הדרך בה נלחמת מדינה זו בשחיתות. הוא גם הביע את תסכולו של טראמפ מכך שהאיחוד האירופי אינו עושה די (לדעתו) כדי לסייע לקייב. פנס לא הזכיר את בני משפחת ביידן, אך בנקודת זמן זו - למעלה מחודש לאחר שיחתו עם טראמפ - ידע זלנסקי היטב מה מעניין את עמיתו האמריקני. פקידי ממשל לשעבר אומרים, כי בהינתן כל אלו - זלנסקי הבין את המילים "מלחמה בשחיתות" כצופן ל"מידע נגד ביידן".
אחד מעוזריו של פנס דחה את האפשרות שסגן הנשיא העביר מסר מוצפן כלשהו לזלנסקי. "הנשיא הציג שוב ושוב את חששותיו בנוגע לשחיתות ובנוגע להעדר שותפות בנטל מצד השותפים האירופיים. בתור מי שניהל קמפיין נגד השחיתות, זלנסקי היה פתוח לשמיעת טענות אלו", אמר ראש הסגל של פנס, מארק שורט. "סגן הנשיא דיווח לנשיא על הפגישה והסיוע הועבר".

תאריך:  03/10/2019   |   עודכן:  03/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גם פנס לחץ על זלנסקי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בקיצור - קישקוש קונספירטיבי ל"ת
תעבור לעתון אחר   |  3/10/19 15:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הסביר: "לא תהיה רוטציה של שלושה אנשים בראשות הממשלה" • התנאי שהציב: "גנץ יכהן ראשון כראש הממשלה    גנץ קרא לנתניהו: "אל תתבצר בתפקידך. לא רוצה לראות רה"מ מאחורי סורג ובריח"    נתניהו בתגובה: "גנץ מנסה לברוח ממהחלטה בנוגע לממשלת אחדות"
אביתר בן-צדף
פלסמה מיובשת תוכל להקטין את שיעורי המוות בשדות הקרב    "חוסמי עורקים מסייעים להגדיל את שרידות הפצועים, אבל דם מחזיקם בחיים", אומר קולונל רוברטו אי-מארין, ראש אגף החומרים בפיקוד הרפואה של הצבא
איתמר לוין
בוצ'ן טען שהראיון עימו ועם רעייתו פורסם תוך הפרת ההבטחה שלא ייחשפו    חסון מכחישה בתוקף: לא היה טעם בראיון בלי שמותיהם    אומרת שבני כץ הוא שיצר את הקשר ואף יזם את השידור בדצמבר 2018
אביתר בן-צדף
העסקה בשווי 39 מיליון דולר
מירב ארד
בליכוד מסבירים כי מטרת המהלך היא ניפוץ אשליית ״המרד בליכוד״    גדעון סער צייץ: "אני מוכן"    במקביל גנץ קיים פגישה עם יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ ושותפתו אורלי לוי-אבקסיס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il