X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעיצומה של חקירת ההדחה נגדו

טראמפ לסין: תחקרו את ביידן

השמיע את הקריאה בפומבי באוזני עיתונאים חוזר גם על הפנייה לנשיא אוקראינה: אם הייתי במקומו הייתי מבקש לפתוח חקירה, כי ברור שהביידנים הם נוכלים
▪  ▪  ▪
טראמפ הערב בבית הלבן [צילום: אנדרו הרניק, AP]

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, קרא הערב (יום ה', 3.10.19) לממשלת סין לפתוח בחקירה נגד סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן - המועמד המוביל בין הדמוקרטים במרוץ לנשיאות בשנה הבאה. "סין צריכה לפתוח בחקירה בנוגע לביידנים", אמר טראמפ לכתבים, כאשר יצא מן הבית הלבן בדרכו לפלורידה.
הכרזתו של טראמפ באה בעיצומה של חקירת הדחה נגדו, אותה מנהלים הדמוקרטים בבית הנבחרים, לאחר שנחשף שהפנה בקשה דומה לנשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, בשיחתם הטלפונית ב-25.9.19. טראמפ יצר באותה שיחה זיקה, גם אם לא ישירה, בין היענותו של זלנסקי לבקשתו לבין העברת סיוע צבאי ב-400 מיליון דולר לאוקראינה. הדמוקרטים טוענים, כי מדובר בניצול לרעה של כוח המשרה - עבירה שלפי הפרשנות המקובלת לחוקה, ניתן להעמיד עליה לדין את הנשיא בפני הסנאט.
באומרו "הביידנים" הערב, התכוון טראמפ לסגן הנשיא לשעבר ולבנו, הנטר ביידן. האחרון היה דירקטור בחברת הגז האוקראינית בוריסמה, נגדה התנהלה חקירה באוקראינה. בשנת 2016 דרש ביידן, בשמו של ממשל אובמה, להעביר מתפקידו את התובע הכללי בנימוק שאינו נאבק בשחיתות בתקיפות מספקת. דרישה דומה העלו גם מדינות מערביות אחרות. שלטונות אוקראינה אמרו, כי החקירה נגד בוריסמה הייתה רדומה באותה עת. עם זאת, עצם התערבותו של ביידן היא לכל הפחות בעייתית מבחינת ניגוד העניינים שהיה טמון בה. טראמפ ביקש מזלנסקי לחדש חקירה זו; זלנסקי לא נתן תשובה מחייבת.
טראמפ טוען בתוקף, כי לא היה כל פסול בבקשתו מזלנסקי. הערב אמר: "אם אני הייתי הנשיא זלנסקי, הייתי ממליץ לפתוח בחקירה בנושא הביידנים, משום שלאיש אין ספק שהם נוכלים". וושינגטון פוסט חשף מוקדם יותר, כי טראמפ עירב גם את סגנו, מייק פנס, בלחצים על זלנסקי ואף העביר דרכו מסר שחידד את הזיקה בין החקירה המבוקשת לבין הסיוע האמריקני - אשר בסופו של דבר הועבר בחודש ספטמבר. גם מול סין יש לטראמפ אמצעי לחץ: המכסים שהטיל על ייבוא ממנה במאות מילארדי דולרים, במסגרת מלחמת הסחר בין המדינות.
בשנת 2016, בעיצומה של מערכת הבחירות, קרא טראמפ בפומבי לרוסיה לנסות ולמצוא את תכתובות הדוא"ל שניהלה הילרי קלינטון דרך שרת פרטי כאשר הייתה שרת החוץ. החקירה בפרשה הרוסית הוכיחה, כי הפעילות הרוסית לפרוץ למחשבי הדמוקרטים החלה בו ביום. לצד זאת קבע התובע המיוחד, רוברט מולר, כי לא היה תיאום בין רוסיה לבין אנשיו של טראמפ.
קריאתו של טראמפ באה במקביל לגביית העדות הראשונה בבית הנבחרים במסגרת חקירת ההדחה. ועדות המודיעין, החוץ והפיקוח מראיינות בדלתיים סגורות את קורט וולקר, שהתפטר בשבוע שעבר מתפקידו כשליחו המיוחד של טראמפ לאוקראינה. הוועדות מבקשות לשמוע ממנו על יחסי שתי המדינות ועל פנייתו של טראמפ לזלנסקי.

תאריך:  03/10/2019   |   עודכן:  03/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראמפ לסין: תחקרו את ביידן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
טראמפ צודק לחלוטין ל"ת
תומך  |  3/10/19 19:46
2
לא היתה בדברי טראמפ שום זיקה
די לשקר  |  3/10/19 20:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
סטיבן פאדוק התאכסן שישה ימים בסוויטה במלון MGM בעיר לפני שרצח 58 בני אדם ביריות מחלון חדרו    בני משפחות הקורבנות טענו שהרשת התרשלה כאשר לא גילתה את הכנותיו
עידן יוסף
"המציאות הזו מחייבת אותנו להתעצם ולהתחמש בכלי הגנה והתקפה בכמות ובאיכות שלא הייתה לנו עד עכשיו. זיכרו את דברי. אני אומר את הדברים מעומק השליחות שלי. לדבר הזה יש השלכה מיידית. נצטרך מיליארדים רבים ומיד לצורכי הביטחון כי המציאות השתנתה, ואחר כך עוד מיליארדים. צריך לקבל החלטות תקציביות שלא קיבלנו, אולי מאז אחרי מלחמת יום הכיפורים"
מירב ארד, עידן יוסף
חברי הכנסת החדשים והחוזרים הגיעו למשכן להצהרת אמונים    הנשיא ריבלין: "התוצאות הן כרטיס אדום לפופוליזם, לשיטה פוליטית שניזונה מחיטוט בקרעים"    אדלשטיין: "לשכתי עומדת לרשות נתניהו וגנץ - אל תותירו אבן על אבן עד שתמצאו את נוסחת הפתרון"
איציק וולף
13 משטחים עמוסים באוגדנים לארבעת המינים הועברו הבוקר במעבר כרם שלום מרצועת עזה לישראל    מתאם החקלאות במינהלת התיאום והקישור: דוגמה לצעדים המסייעים לשווקים בשני הצדדים - הישראלי והפלשתיני
איתמר לוין
טראמפ השתמש בסגנו כחלק מהלחץ להשיג מידע נגד ג'ו ביידן: מנע ממנו להשתתף בהשבעתו של זלנסקי ושלח אותו לומר לנשיא אוקראינה שהסיוע מוקפא בשל חוסר שביעות רצון מ"המלחמה בשחיתות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il