X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התחדשות עירונית ראשונה בקריית שמונה

מבנה הסוכנות יהפוך למגורי סטודנטים

בפרויקט ה-Co-living הראשון לסטודנטים בישראל יוצא לדרך במרכז קריית שמונה ובמסגרתו יוקמו 316 דירות ל-400 סטודנטים בשילוב 1,500 מטר של חללים משותפים פרויקט אמור להיחנך על-פי התוכניות בשנת הלימודים 2022
▪  ▪  ▪
הריסת המבנה החלה השבוע [צילום: אבן צור תקשורת]

בקרית שמונה החלו העבודות להריסת מרכז הקליטה הישן של הסוכנות היהודית והפיכתו לפרויקט מגורים לצעירים במרכז העיר. מדובר בפרויקט התחדשות עירונית ראשון בקריית שמונה. את הפרויקט מובילים היזמים נדב ועידו ברזילי וגלעד מור בליווי ההנהגה הצעירה החדשה של קריית שמונה. פרויקט המגורים יוקם במרכז העיר, על כביש 90, מול היכל התרבות העירוני בהשקעה של יותר מ-110 מיליון שקלים. הוא יכלול 8 קומות מגורים ושתי קומות מסחר.
מדובר בפרויקט ה-Co-living הראשון לסטודנטים בישראל ובמסגרתו יוקמו 316 דירות ל-400 סטודנטים בשילוב 1,500 מטר של חללים משותפים. השטח הכולל של הבנייה יעמוד על כ-17,000 מ"ר. בחללים המשותפים יהיו חלל לימודים שקט ורועש, לובי עם בר, חלל כביסה עם משחקים, חלל ורסטילי ליוגה ובית כנסת בחגים, קולנוע חיצוני, פינות ישיבה וגג מעוצב עם בר.
המעונות יוקמו באמצעות ובהשקעה של קרן יסודות וחברת ביטוח איילון וקבוצת ברזילי וגלעד מור. הפרויקט אמור להיחנך על-פי התוכניות בשנת הלימודים 2022.
הבניין שייהרס נחנך לראשונה ב-1962 ושימש כאולפן ללימודי עברית בקריית-שמונה. הבניין בן שלוש הקומות שנחשב למפואר בזמנו, נבנה במרכז קריית שמונה מכספי הוועד הבריטי למען פליטים בראשות הלורד אסטור. ייחודיות האולפן הייתה בכך שהוא שילב מגורים עם לימודים, כלומר העניק תנאי פנימייה, הוא הוקם בקריית שמונה לאחר שהסתיים גל העלייה הגדול מצפון אפריקה (1955 - 1959) אך משפחות עולים הוסיפו להגיע גם בשנות השישים הראשונות. המטרה של האולפן הייתה לעודד עולים חדשים, בעיקר בעלי מקצועות חופשיים ואקדמאים, לקבוע את מגורם בגליל בשנות ה-80 המתחם אף שימש כמרכז קליטה לעלייה מאתיופיה.
ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן, ציין שמעונות הסטודנטים הם רק חלק ממהלכים רבים לפיתוח מרכז העיר. "אנחנו מכוונים לצמיחה במרכז העיר, ומעונות הסטודנטים הם רק חלק ממהלכים רבים לפיתוח המרכז בו נמצאים היכל התרבות, מרכז הכיכרות, מרכזי קניות ועוד. כל הפעילויות האלו ימשיכו לחזק את המרכז ולהפוך אותו למקום הנגיש, היפה והתוסס לכולם".
יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בקריית שמונה, עו"ד אופיר יחזקאלי, אמר כי הוועדה רואה חשיבות רבה בחיזוק המרקם הוותיק של העיר ובקידום פרויקטים של התחדשות עירונית. "פרויקט זה מוכיח כי קיימת היתכנות כלכלית ליזמים גם בקריית שמונה. שמחנו מאוד ללוות את היזמים יד ביד והעובדה שהצלחנו תוך 18 חודש להביא למצב שמאושרת עידכון תב"ע במחוז ולהשלים הליך הוצאת היתרים ברשות המקומית מראה את החשיבות שאנו כעירייה ובוועדה המקומית נותנים לפיתוח כלכלי ועידוד יזמים לבוא ולהשקיע בקריית שמונה", אמר.

ראש עיריית קרית שמונה, אביחי שטרן [צילום: אבן צור תקשורת]
תאריך:  06/10/2019   |   עודכן:  06/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הארץ / Haaretz
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מבנה הסוכנות יהפוך למגורי סטודנטים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אישר לראשונה קביעה של המחוזי, לפיה רצח לאחר אונס והשחתת הגופה מצדיקים פסיקה לפיה עונש המינימום יהיה 40 שנות מאסר    עד כה הופעל הסעיף בעיקר לגבי פיגועים
מירב ארד
מצבו של מלול השתפר ומוגדר קל והוא צפוי להיחקר על-ידי המשטרה    מיכל סלה ז"ל הובאה למנוחות ביום שישי בבית זית
איציק וולף
הקבוצה ושני הבעלים והמנהלים שלה ישלמו במסגרת הסדר אכיפה מינהלי בגין הצעה ומכירת ניירות ערך ללא תשקיף והטעיית רשות ניירות ערך    החברה תשלם 350 אש"ח וכל אחד מהבעלים ישלם 150 אש"ח
איציק וולף
אלביט מערכות זכתה בחוזה בשווי של 153 מיליון דולר לאספקת כלי טיס לא מאוישים לצבא במזרח אסיה    תספק מל"טים מסוג הרמס וסקיילארק, ומערכות נלוות
מירב ארד
שר האנרגיה וחבר הקבינט יובל שטייניץ אמר: "מאיימים יום יום על ישראל"    נתניהו התריע בדבריט בטקס השבעת הכנסת: "עומדים בפני אתגר ביטחוני ענק"    ח"כ שלח: "אל תאמינו להפחדות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il