X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אישר לראשונה קביעה של המחוזי, לפיה רצח לאחר אונס והשחתת הגופה מצדיקים פסיקה לפיה עונש המינימום יהיה 40 שנות מאסר עד כה הופעל הסעיף בעיקר לגבי פיגועים
▪  ▪  ▪
"מהחמורים והמזעזעים" [צילום: נועם רבקין-פנטון, פלאש 90]

בית המשפט העליון קובע לראשונה (יום א', 6.10.19), כי גם מעשה רצח פלילי עשוי להיות חריג בחומרתו ולהצדיק ענישה קשה במיוחד - ולא רק כאשר מדובר במעשה טרור.
חוק שחרור על תנאי קובע, כי ועדת שחרורים מיוחדת יכולה להמליץ לנשיא המדינה לקצוב ל-30 שנה את עונשו של מי שנדון למאסר עולם, וזאת לאחר שריצה לפחות שבע שנות מאסר. עוד נקבע, כי אם בית המשפט פסק שמעשה רצח נעשה "בנסיבות חריגות בחומרתן", העונש המינימלי הקצוב יהיה 40 שנות מאסר וניתן יהיה להמליץ עליו לאחר 15 שנות מאסר.
השופט דוד מינץ מציין, כי סעיף זה נדון עד כה בבית המשפט העליון רק במקרים בודדים. "במקרים שנדונו עד כה דובר במעשה טרור שנעשה במקום הומה אדם, כאשר הרוצח התכוון לבצע טבח אכזרי רב נפגעים או במקרה אכזרי במיוחד של חטיפה, ביצוע מעשים מיניים קשים ורצח", הוא אומר. בבתי המשפט המחוזיים הופעל סעיף זה גם במקרים פליליים, כגון רצח אכזרי במיוחד של ילדים בידי הוריהם, מקרי רצח אכזריים במיוחד של עוברי אורח תמימים או רציחות לאחר תקיפות מיניות ברוטליות.
מינץ קובע, כאמור לראשונה בביהמ"ש העליון, כי אכן יש מקום להפעיל סעיף זה גם במקרי רצח פליליים: "אין ספק כי כל מקרה ייבחן בהתאם לנסיבותיו ואין לקבוע מסגרת נוקשה של קטגוריות עליהן יחול הסעיף. עם זאת, ניתן למנות נסיבות חריגות בחומרתן המצדיקות עיכוב עיתוי המלצת ועדת השחרורים והגבלת תקופת קציבת עונש מאסר עולם: אלימות וברוטאליות חריגות במיוחד; אכזריות קיצונית והתעללות נפשית ופיזית של הנאשם בקורבן; ביצוע רצח על-ידי קרובו של הקורבן; רצח או ניסיון רצח של קורבנות רבים; היות הקורבנות צעירים או היותם חסרי ישע; תקיפה (ובכלל זה תקיפה מינית) ברוטאלית שקדמה לרצח. למותר לציין כי אין מדובר ברשימה סגורה".
הדברים נאמרו בהחלטתו של בית המשפט העליון לדחות את רוב ערעורו של אברהם ילמה, אשר אנס את שכנתו, רצח אותה והניח לכלבתו להשחית את גופתה. בית המשפט המחוזי בבאר שבע קבע שמדובר ברצח בנסיבות חריגות בחומרתן, ומינץ אישר קביעה זו. העליון קיבל חלקית את ערעורו של ילמה בנוגע לחפיפת העונשים שנגזרו עליו: הוא ירצה מאסר עולם ועוד 13 שנים במצטבר על האונס; שלוש שנים נוספות על האונס ירוצו בחופף.
לדברי מינץ, "המעשים אותם ביצע המערער במנוחה הם מהחמורים והמזעזעים שאפשר להיתקל בהם. המערער תקף קורבן אקראי, ביצע בה עבירות מין ורצח אותה באלימות. לא זו אף זו, לאחר מותה של המנוחה המערער אפשר לכלבתו להשחית את גופתה, וניסה בעצמו לבתר אותה באמצעות מסור, הכל בשוויון נפש מצמרר ותוך רמיסת כל זכר לכבודה של המנוחה ולאנושיותה. הברוטאליות הרבה של מעשיו של המערער שפגעו בערכים החברתיים היסודיים ביותר של החברה, מגבשים ללא כל ספק חומרה חריגה ומיוחדת".
השופטת ענת ברון מוסיפה: "רצח הוא רצח הוא רצח. אך גם בקרב המקרים הנוראים והמזוויעים שלמרבה הצער אנו נחשפים אליהם לא אחת - נסיבות מעשי האונס והרצח שביצע המערער במנוחה, ולא
פחות מכך התעללות המערער בגופתה, חריגות בחומרתן, ובדין קבע כך בית המשפט המחוזי. מעשים מסמרי שיער ומעוררים פלצות. אין גבול לאכזריות. אין קץ לצער". השופט עוזי פוגלמן הסכים עם מינץ. ילמה יוצג בידי עו"ד טל ענר, והמדינה - בידי עו"ד טל (אדיר) כהן.

תאריך:  06/10/2019   |   עודכן:  06/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גם רצח פלילי יכול להיות חריג בחומרתו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
" ירושלים,צדק ילין בה ועתה מרצ
עמרסקי  |  8/10/19 09:33
2
" ירושלים,צדק ילין בה ועתה מרצ
עמרסקי  |  8/10/19 09:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
מצבו של מלול השתפר ומוגדר קל והוא צפוי להיחקר על-ידי המשטרה    מיכל סלה ז"ל הובאה למנוחות ביום שישי בבית זית
איציק וולף
הקבוצה ושני הבעלים והמנהלים שלה ישלמו במסגרת הסדר אכיפה מינהלי בגין הצעה ומכירת ניירות ערך ללא תשקיף והטעיית רשות ניירות ערך    החברה תשלם 350 אש"ח וכל אחד מהבעלים ישלם 150 אש"ח
איציק וולף
אלביט מערכות זכתה בחוזה בשווי של 153 מיליון דולר לאספקת כלי טיס לא מאוישים לצבא במזרח אסיה    תספק מל"טים מסוג הרמס וסקיילארק, ומערכות נלוות
מירב ארד
שר האנרגיה וחבר הקבינט יובל שטייניץ אמר: "מאיימים יום יום על ישראל"    נתניהו התריע בדבריט בטקס השבעת הכנסת: "עומדים בפני אתגר ביטחוני ענק"    ח"כ שלח: "אל תאמינו להפחדות"
איתמר לוין
מרקל הגישה תביעה נגד מייל און סאנדיי בשל פרסום חלקים ממכתב ששלחה לאביה    הארי הודיע שיתבע את סאן ודיילי מירור בטענה להאזנות בלתי חוקיות בעשור הקודם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il