X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
א.ח. תעשיות עיבוד שבבי מדויק, ספק אסטרטגי של רפאל, מדווחת על חובות של 16.5 מיליון שקל וטוענת שהתנהלות הבנק הבינלאומי הפכה אותה לחדלת פרעון; הבנק דוחה את הטענה
▪  ▪  ▪
מפעל חיוני

חברת א.ח. תעשיות עיבוד שבבי מדויק, העוסק בעיבוד מתכות, מבקשת הקפאת הליכים. החברה מעסיקה 33 עובדים, הלקוח העיקרי שלה הוא חברת רפאל והיא מדווחת על חובות של 16.5 מיליון שקל.
בבקשה, שהוגשה (23.10.19) לבית המשפט המחוזי בחיפה, נאמר כי לחברה יש מפעל באזור התעשיה בקריית אתא אישור, המוגדר כמפעל חיוני בעת מלחמה, והיא עצמה מוגדרת כספק אסטרטגי ברפאל. החברה נמצאת בבעלותם של אברהם פאר ובנו, פייבל פאר, המשמש כמנכ"ל משותף.
לדברי החברה, מזה זמן היא שרויה במצוקה ובמחנק תזרימי, הנובעים בעיקר מהשקעות ניכרות ברכישת מכונות מתקדמות בשנים 2016-2015, אשר הגדילו במידה ניכרת את תפוקתה. בחודשים האחרונים הקשיח הבנק הבינלאומי (לו היא חייבת 3.2 מיליון שקל) את תנאי האובליגו שלה, פרע פיקדונות והלוואות בפירעון מוקדם, והתנהלותו היא שהובילה להגשתה של בקשה זו. החברה מודה, כי היא חדלת פרעון מבחינה תזרימית, אינה יכולה לפרוע את התחייבויותיה ובימים האחרונים החלו הבנקים להחזיר צ'קים שלה.
החברה טוענת, כי ההקפאה תאפשר לה להשתקם, שכן מדובר במפעל רווחי וחיוני לתעשיה הצבאית. לטענתה, אי-רציפות בביצוע העבודה, עלול לגרום נזק משמעותי ללקוחותיה, ובעיקר לתעשיה הביטחונית. הבקשה הוגשה באמצעות עוה"ד זכריה קאסם וחובב ביטון.
הבנק הבינלאומי מסר בתגובה, כי הוא דוחה את הטענה לפיה התנהלותו הובילה להחמרת מצב החברה. "נהפוך הוא. בשל הסודיות הבנקאית שחלה על הבנק לא נוכל לפרט, אך נציין, כי כל הפעולות שנעשו בחשבון בוצעו בידיעת והסכמת הלקוח ועל-פי דין", אומר הבנק.

תאריך:  23/10/2019   |   עודכן:  23/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חובב ביטון / Hovev Biton
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
השופטת לושי-עבודי: הצעתו של עמוס לוזון היא גרעונית ואין בה תרומת בעלים    לוזון: אני עושה טובה לנושים שהצעתי את ההסדר; דורי בנייה לא מעניינת אותי
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכספים לרשות המיסים: "הסדירו פיצוי לעסקי המסעדנות והאולמות בעוטף עזה, או שנפנה לחקיקה"
עידן יוסף
הממונה על רשות שוק ההון: "אם תהיה נפילה בחו"ל, ייתכן שהפנסיונרים ייפגעו. אנחנו בסיכון ואיפה הרווח למשק הישראלי?"    לצד הצגת שורת צעדים שמקדמת הרשות, והבטחה להפחית דמי הניהול המקסימליים לפנסיונרים, קרא ברקת להגדלה משמעותית של תקציבי ותשתיות הרשות: "התקציב שלנו מהווה שליש מתקציב הפיקוח על הבנקים, 1.7 טריליון השקלים של הציבור לא פחות חשובים"
איתמר לוין
עשרה קצינים בדרגות סגן-ניצב, ניצב-משנה ותת-ניצב היו אורחיה של קרן וקסנר בהרווארד בשנים 2019-2015    ההשתלמויות אושרו בידי יוחנן דנינו ורוני אלשיך
עידן יוסף
ח״כ מנסור עבאס: "בזכות המשותפת לפיד וגנץ מועמדים להרכיב ממשלה"    ליברמן לנתניהו: "יש שת"פ הדוק ואמיתי בין הרשימה המשותפת לליכוד. על ראש הגנב בוער הכובע"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il