X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט המחוזי מרכז קובע:

"תג מחיר" - בידי ארגון טרור

הקטין שנטל חלק בהצתת בית משפחת דוואבשה בכפר דומא הורשע בחברות בארגון טרור כחלק מפעולות "תג מחיר" בשנים 2016-2014 ביהמ"ש: היה ארגון מסודר שמטרתו הייתה לפגוע בערבים ממניעים גזעניים
▪  ▪  ▪
הקטין שנטל חלק בהצתה [צילום: אבשלום שושני/פלאש 90]

פעולות "תג מחיר" שבוצעו בשנים 2016-2014 בידי קיצונים יהודים נעשו בידי ארגון טרור. כך קובעת (יום ה', 24.10.19) נשיאת בית המשפט המחוזי מרכז, רות לורך. היא הרשיעה את הקטין שנטל חלק בהצתה בכפר דומא בחברות בארגון זה.
הקטין כבר הודה והורשע בקשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני, הצתה ועוד בשל הצתת ביתה של משפחת דוואבשה ורצח שלושה מבני המשפחה. הצדדים היו חלוקים בשאלה האם יש להרשיעו גם בחברות בארגון טרור, ולורך קובעת שההתארגנות שביצעה את ההצתה ופעולות "תג מחיר" נוספות - כולל הצתת כנסיית הלחם והדגים - הייתה ארגון טרור.
לורך אומרת: "קיומו של ארגון הטרור והשתייכות הנאשם לו נלמדים מדבריו, פעולותיו ומעשיו של הנאשם עצמו... הנאשם מפרט בפני המדובבים מהו 'תג מחיר', משמעותו ומטרתו, מי הם 'נוער הגבעות' אליהם הוא משתייך, דרכי פעילות הארגון: תכנון מוקדם; נקיטת אמצעי זהירות רבים: פעילות כשהם רעולי פנים, שמירה מפני השארת דנ"א ושערות, הימנעות משימוש בטלפונים, שתיקה בחקירה, מידור באופן שמי שאינו קשור לפעולה לא אמור לדעת אודותיה; פירוט הפעולות שבוצעו חלקן על ידו וחלקן על-ידי אחרים, וזהות חלק מחבריו לארגון.
"המעשים המיוחסים לארגון, המפורטים בחוות הדעת, שהנאשם הודה בביצוע
חלקם, עונים להגדרה של מעשי אלימות העלולים לגרום למותו או חבלתו של
אדם בפקודה, ומעשה טרור לפי הגדרת חוק המאבק בטרור. בחירת נושא הפעילות תואמת את ההנחיות בנספחים שצורפו לחוות הדעת, קרי: 'הדלקת חבית הנפץ ונקודות התורפה של מדינת ישראל'.
"מן הראיות עולה שמדובר בקבוצת אנשים שפעלו לביצוע סדרה של מעשי עבירה במשך לפחות כשנה וחצי, מעשים בעלי מאפיינים דומים, ממניע גזעני ואידאולוגי, כשהמטרה הינה להטיל אימה ופחד בקרב ערבים, תוך פגיעה ברכושם ויצירת סיכון לחיי אדם. העבירות בוצעו כלפי רכוש של ערבים אשר נבחר באופן אקראי רק בשל מוצא בעליו, ללא זיקה אישית לבעלים, וכן בקודשי דת אך בשל היותם קודשי דת לנוצרים.
"מדובר ב'תבנית מאורגנת ומתמשכת' ולא בתבנית אקראית. היא נועדה להתקיים פרק זמן, לבצע עבירות באופן שיטתי, כולל נקיטת כללי התנהגות באשר לאופן בחירת היעד לפגיעה ותכנון מוקדם וקפדני, אופן ביצוע המעשים, והקפדה על ריסוס מסר ברוח האידאולוגיה בזירת האירוע".
על חלקו של הקטין בארגון אומרת לורך: "העבירות בהן הודה הנאשם תואמות את האידאולוגיה והמטרות כמפורט בנספחים לחוות הדעת. העבירות בוצעו ממניע אידאולוגי וגזעני על-מנת להטיל אימה ופחד בקרב ערבים, תוך פגיעה ברכושם ויצירת סיכון לחיי אדם. נשואי העבירות נבחרו באופן אקראי רק בשל מוצאם של הבעלים ובכל זירה רוססו כתובות בעלות מסר ברוח האידאולוגיה של הארגון; למרות גילו, הנאשם נוטל חלק פעיל בסרטון ההסברה המבטא את משנת הארגון; הוא אוחז במידע רב אודות מצבם המשפטי של חברים בארגון בזמן מעצרו בתיק זה; הוא בקיא בהתנהלות חברי הארגון כמי שנוקטים בכללי זהירות, פועלים כשהם רעולי פנים, נמנעים מלהשאיר ראיות בזירה, ומקפידים לשתוק בחקירותיהם בשב"כ; הנאשם חונך נערים צעירים כבני 15 שנה".
השופטים צבי דותן ודבורה עטר הסכימו עם לורך. את המדינה מייצגים עוה"ד יעל עצמון ודנה אלון, ואת הקטין - עוה"ד ציון אמיר, עדי קידר ואלינור הרצ'קה.

תאריך:  24/10/2019   |   עודכן:  24/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
אברהם ביגר פנה לבעלי המניות של פז נפט בבקשה שיאשרו באסיפה הכללית את מענק הפרישה למנכ"ל היוצא    "אין זה סוד כי ביני לבין יונה התגלעו בחודשים האחרונים מחלוקות כאלו ואחרות, עם זאת, יונה מסיים 12 שנות כהונה במהלכן נעשו פעולות שתרמו רבות להתפתחותה של החברה ולצמיחתה"
מירב ארד
הכוחות הרסו מבנים שאינם משמשים למגורים ופינו צריפי עץ    בהנהגת היישוב תוקפים: "מהלך אלים שפוגע במאמצי היישוב להשבת השקט"
יצחק דנון
הבנק תובע 4.2 מיליון שקל - סכום ההנחה שלטענתו הגיעה לו בשנים 2014-2012 כאשר שילם במזומן את הארנונה על נכסיו בעיר
איתמר לוין
אישה טענה שאביה ואחיה התעללו בה מינית לפני עשרות שנים - אך ביהמ"ש קובע שמדובר בשקר למטרות כספיות    התביעה נוצרה בעקבות טיפול שקיבלה האישה מהפסיכיאטר ד"ר יעקב חרמון    השופטת רותם קודלר-עיאש: "מצטיירת תמונה של השפעה ברורה של הטיפול על דרך המחשבה של התובעת"
מירב ארד
הוסיף: "אין טעם לעשרות פגישות, הם צריכים לקבל החלטה מנהיגותית"    התחייב שלא לעזוב את גוש הימין ואת מתווה הנשיא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il