X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לושי-עבודי: אין תרומה אמיתית של לוזון, ההפעלה תהיה גרעונית, מצבת החובות אינה ברורה מינתה שני נאמנים למשך חודש ולאחר מכן תחליט האם לפרק את החברה
▪  ▪  ▪
לוזון. "לא מעניין אותי" [צילום: יוטיוב]

חברת הבנייה דורי שבשליטת עמוס לוזון נמצאת בדרך לפירוק, לאחר ששופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, איריס לושי-עבודי, דחתה (יום א', 27.10.19) את הסדר הנושים שהציעה. בשלב זה מינתה לושי-עבודי שני נאמנים לחברה, אשר יחליפו את מנהליה ויגישו בתוך חודש המלצות לגבי המשך הדרך.
דורי ביקשה לאשר כינוס אסיפות נושים, לאחר שדיווחה על חובות של 200 מיליון שקל (ועוד ערבויות של 640 מיליון שקל) ואמרה שהצעד מיועד לאפשר חיסול מסודר שלה. לושי-עבודי הביעה את הסתייגותה מן ההצעה כבר בדיון שנערך בשבוע שעבר, והיום כאמור נתנה לכך ביטוי מחייב. "הסדר זה לוקה באי-בהירות רבה, אינו כולל תרומת בעלים משמעותית ו'אמיתית', מציע הפעלה גרעונית של החברה על חשבון נושיה, ולמעשה לאו הסדר הוא", אומרת לושי-עבודי.
לדברי לושי-עבודי, קיימת חוסר בהירות לגבי מצבת החובות של דורי, כאשר חלק מן הנושים טוענים שהחוב כלפיהם גבוה מזה שעליו הצהירה החברה. גם מקורות ההסדר אינם ברורים, ומול "תרומתו" של לוזון עומדת תמורה שהוא מצפה לקבל, בדמות חלק מן ההכנסות העתידיות של החברה. ההסדר אינו מציע פרעון ברור לכל הנושים, למעט הנושים המובטחים, ובנוי כך שהנושים אינם יכולים לבחון אותו בצורה פשוטה.
עוד אומרת לושי-עבודי, כי מדובר בחברה שפעילותה מצומצמת למתן שירותי בדק לפרויקטים קיימים ולטיפול בתביעות משפטיות, ולכן אין סיבה לעשות מאמץ יוצא דופן כדי להבריא אותה. לבסוף היא מזכירה את דבריו של לוזון בדיון, ולפיהם הוא עושה טובה לנושים בהציעו את ההסדר, שכן חברת דורי אינה מעניינת אותו.
עם זאת, במטרה למקסם את ההחזר לנושים, החליטה כאמור לושי-עבודי שלא להעביר מיד את דורי להליכי פירוק. היא מינתה את עוה"ד עופר שפירא ואיתי הס לנאמנים, תוך דחיית דרישתה האולטימטיבית של דורי למנות את בא-כוחה - עו"ד אמיר ברטוב. החברה איימה, באמצעות ברטוב, שלא תשתף פעולה עם נאמנים אחרים; לושי-עבודי מביעה צער על אמירה זאת ומורה לה לשתף פעולה בצורה מלאה עם שפירא והס.
לושי-עבודי הורתה לנאמנים לבחון האם ניתן להקטין את ערבויות הבדק התלויות ועומדות, לקבוע מהם חובותיה של החברה ומהם המקורות העתידיים שלה, לבחון את השעבודים שעשתה לטובת לוזון ולהעריך מהו השווי של סיווגה הקבלני והפסדיה הצבורים. שפירא והס יפעלו מתוך הנחה שפני החברה לפירוק, אם כי הם רשאים לנסות ולהגיע להסדר טוב יותר עם לוזון. לושי-עבודי האריכה בחודש את הצו המונע פתיחת הליכי גבייה נגד דורי, האוסר על המשך הליכי גבייה שטרם הושלמו והאוסר לבצע דיספוזיציה בנכסיה.

תאריך:  27/10/2019   |   עודכן:  27/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברת הבנייה דורי של לוזון בדרך לפירוק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
חברת 6 חוצה צפון תתחיל בימים הקרובים במבצע גבייה לאחר תקופה בה נקטה בסלחנות לאחר הבלבול של נהגים בינה לחוצה ישראל    שני מיליון נהגים שונים נסעו בכביש
יצחק דנון
טוענת שהתוכנית תפגע בה בצורה בלתי מידתית, על-ידי סלילת דרך שתחצה לשניים את משרדיה והפקעת שלושה דונמים השייכים לה
מירב ארד
תקף את אזהרות רה"מ והרמטכ"ל והבהיר כי " אין הכרח להתדרדר לאיום ביטחוני"
איתמר לוין
נדחתה בקשתה של שיכון ובינוי לצו ביניים נגד מימוש זכייתן של שפיר הנדסה ו-CAF הספרדית במכרז: העלימה את התחייבותה שלא לנקוט הליכים וסיכויי העתירה אינם גבוהים
איתמר לוין
ישראל רמות הורשע בכך שלא דיווח בשנת 2006 על כך שחברת TRD לציוד לרפואת שיניים, שהוא היה מבעליה, העבירה את תמורת ההנפקה להשקעות ספקולטיביות שגרמו הפסדים כבדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il