רשת
רמי לוי שיווק השקמה מסכמת את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2019 עם רווח בסך של כ-79.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-96.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בירידה בשיעור של 17.8%.
הירידה ברווח הנקי לבעלי המניות נבעה, כאמור, בעיקר מיישום לראשונה של תקן IFRS16 ומאיחוד תוצאות חברת-הבת קופיקס גרופ שהסתכמו בהפסד של כ-12.3 מיליון שקל, בין היתר, בשל פעולות שנקטה קופיקס לשיפור פעילותה העסקית - פעולות שהיו כרוכות בהכרה בהוצאות חד-פעמיות, בעוד שפעולות אלה החלו להיניב פירות כבר ברבעון הנוכחי וימשיכו ברבעונים הבאים.
הרשת סיימה את הרבעון השלישי של 2019 ברווח בסך של כ-23.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-29.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. גם כאן, הירידה ברווח הנקי לבעלי המניות ברבעון הושפע לרעה מיישום תקן IFRS16 ומאיחוד תוצאות חברת-הבת קופיקס גרופ שהסתכמו בהפסד של כ-1.6 מיליון שקל.
ההכנסות של רשת רמי לוי שיווק השקמה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2019 צמחו בכ-11.4% לכ-4.48 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-4.02 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד (לא כולל 3 סניפים הנמצאים בזכיינות). הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מפתיחת 3 סניפים חדשים - בעטרות, באשקלון צפון וברמלה, מאיחוד מכירות קופיקס וגוד פארם, וכן מעלייה בפדיון חנויות זהות בשיעור של כ-2.07%. המותג הפרטי של רמי לוי מהווה נתח של כ-18% מהמכירות ובכוונת החברה להגדילו את מכירות המותג הפרטי ל-25-30% ממכירות הרשת.
המכירות למ"ר בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2019 הסתכמו בכ-45.28 אלף שקל למ"ר, בהשוואה לכ-46.83 אלף שקל למ"ר בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה במכירות למ"ר, בניגוד לעלייה האמורה בפדיון חנויות זהות, נבעה בין היתר מפתיחת סניפים חדשים המתאפיינים במכירות למ"ר הנמוכות מהממוצע בשל הליך הדרגתי בהבשלת הסניפים.
הרווח הגולמי של רמי לוי שיווק השקמה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2019 עלה בכ-18% לכ-1.02 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-863.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
שיעור הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2019 עלה לכ-22.74%, בהשוואה לכ-21.48% בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר משיפור בתנאי הסחר, מהעלייה במכירות של המותג הפרטי, מהפעלת המרלוג החדש במודיעין, מאיחוד תוצאות קופיקס וגוד פארם ומתרומה קלה של כ-0.06% בשיעור הרווח הגולמי בגין יישום תקן 16IFRS.
שיעור ההוצאות התפעוליות - הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות - בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2019 עלה לכ-19.34%, בהשוואה לכ-18.35% בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה בשיעור ההוצאות התפעוליות, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, נבעה בעיקר מעלייה בהוצאות השכר ושכר המינימום, חשמל, ארנונה ומאיחוד חברות קופיקס וגוד פארם.
הרווח התפעולי של רמי לוי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2019 עלה בכ-19% לכ-149.3 מיליון שקל, בהשוואה לכ-125.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, וזאת למרות ההכרה בהוצאות אחרות בסך של כ-3.2 מיליון שקל.
כיום מפעילה רשת רמי לוי שיווק השקמה 52 סניפים (מתוכם, 3 סניפים בשיטת זכיינות). בכוונת החברה לפתוח עד סוף השנה עוד סניף דיסקאונט חדש בקריית גת, ובכך להשלים פריסה של 53 סניפי דיסקאונט עד סוף השנה. בנוסף, החברה מזהה פוטנציאל להקמת כ-20 סניפי דיסקאונט נוספים באזורים חדשים בהם הרשת אינה פועלת החברה מעריכה כי פתיחת הסניפים החדשים לא יייצרו קניבליזציה לסניפי הרשת הפעילים.
בכוונת החברה להרחיב את פעילותה אל תוך מרכזי הערים ולהפעיל סניפים עירוניים, בשטח של 300 עד 700 מ"ר לכל סניף עירוני, הן באמצעות פתיחת סניפים חדשים והן באמצעות רכישת רשתות עירוניות פעילות.
בהתאם לאסטרטגיה זו, בחודש ספטמבר אשתקד הושלמה רכישת השליטה ברשת "קופיקס" המפעילה 31 מרכולים ו-104 בתי קפה תחת המותג "קופיקס". בחודש פברואר השנה, נפתח מרכול ראשון תחת הפורמט "סופר רמי לוי בשכונה" בהרצליה ובחודש ספטמבר האחרון נפתח סניף נוסף בפתח תקוה. בכוונת החברה לפעול להסבת מרכולים של רשת סופרקופיקס תחת מותג "רמי לוי בשכונה". כמו-כן, בחודש מאי אשתקד הושלמה רכישת השליטה (50.01%) ברשת חנויות הפארם "גוד פארם" המפעילה כיום 18 סניפים באזור מרכז הארץ ומוכרת בעיקר מוצרי נוחות, מוצרי טואלטיקה, מוצרי ניקיון ותרופות ללא מרשם רופא.
הרחבת פעילות מכירות מקוונות בפריסה ארצית - בהתאם לאסטרטגיית החברה להרחבת המכירות המקוונות, בחודש אוגוסט אשתקד, הודיעה החברה על התקשרות עם חברת קומנסנס רובוטיקס להקמת 12 מרכזים לוגיסטים רובוטיים, שיתנו שירות ומענה בתחום המכירות המקוונות ובפריסה ארצית. המרכז הראשון יחל לפעול עד סוף השנה בת"א. 2 מרכזים נוספים בפתח תקוה ובבאר שבע צפויים להפתח בשנה הבאה.