X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט ביטל את החלטתה של הממונה על התחרות, מיכל הלפרין, להתנגד למיזוג הורה לה לבדוק בתוך חודש שתי נקודות בלבד ולקבוע האם ניתן למצוא להן מענה
▪  ▪  ▪
מזרחי-טפחות אמור להיות הרוכש

הממונה על התחרות, מיכל הלפרין, נדרשת להחליט עד 31.12.19 האם בנק מזרחי-טפחות יוכל לרכוש את בנק אגוד. שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, עודד שחם, ביטל היום (יום ה', 28.11.19) את החלטתה הקודמת של הלפרין, אשר מנעה את המיזוג.
מזרחי-טפחות הוא הבנק הרביעי בגודלו בישראל, ונסחר בשווי של 20.9 מיליארד שקל. בסוף ספטמבר השנה הסתכמו פקדונות הציבור בו ב-207.8 מיליארד שקל, והאשראי עמד על 202.6 מיליארד שקל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הרוויח הבנק 1.4 מיליארד שקל. מזרחי-טפחות נמצא בשליטת ליאורה עופר ומשפחתו של מוזי ורטהיים.
בנק אגוד הוא השישי בגודלו במערכת, בפער ניכר מחמשת הראשונים. שווי השוק שלו הוא 1.3 מיליארד שקל והוא נמצא בשליטת ישעיהו לנדאו, שלמה אליהו ומשפחת לובינסקי. בסוף ספטמבר הסתכמו הפקדונות ב-31 מיליארד שקל, האשראי היה 25.5 מיליארד שקל והרווח הנקי עמד על 71 מיליון שקל.
בהחלטתה אשתקד קבעה הלפרין, כי המיזוג מעלה חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות ובציבור בתחום הבנקאות הקמעונאית. עוד נקבע, כי קיים חשש סביר שכתוצאה מהמיזוג תיפגע באופן משמעותי התחרות גם בתחום מתן האשראי לענף היהלומים - בו פעילים במיוחד שני הבנקים.
פסק דינו של שחם נאסר לפרסום כמעט כולו, כדי לשמור על חשאיות הנתונים המסחריים של שני הבנקים. הותרה לפרסום רק החלטתו, ולפיה אין בסיס לקביעתה של הלפרין ולפיה המיזוג יפגע בתחרות בנוגע לסל השירותים הבנקאי, וזאת בהתחשב במאפייניו של בנק אגוד ובקשיים העומדים בפניו. לדברי שחם, אין יסוד להגדרת השוק עליה התבססה הלפרין ומתעוררים קשיים בניתוח שלה לגבי מעבר לקוחות בין הבנקים.
לעומת זאת, יש יסוד לקביעתה של הלפרין לגבי התחרות בענף היהלומים, ולכן היא נדרשת כעת לבחון האם ניתן לפתור בעיה זו על-ידי הצבת תנאים לאישור המיזוג. עליה להתייחס גם לשאלה, האם נותר בעינו החשש עליו הצביעה, לפגיעה בתחרות אם סך נכסיו המאזניים של מזרחי-טפחות יתקרב ל-20% מסך הנכסים במערכת. המדינה חויבה בתשלום הוצאות בסך 150,000 שקל.

תאריך:  28/11/2019   |   עודכן:  28/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיזוג מזרחי-טפחות ואגוד ייבחן מחדש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
השופט שחם
ElyP  |  28/11/19 11:51
2
בג"צ לא רוצה תחרות בין הבנקים
חשדנית  |  30/11/19 13:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
לדבריו "רה"מ מבצע הפיכה נגד מערכת האכיפה"    מבהיר: "יש פה מסע הסתה שהוא רווי פייק ניוז והצגה מעוותת של הראיות וההיבטים המשפטיים"
איציק וולף
רווחי רשת רמי לוי עמדו בתשעת החודשים הראשונים של 2019 על 79.4 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 96.7 מיליון שקל אשתקד - ירידה של 17.8% ברווח הנקי
אביתר בן-צדף
המחקר, קובעים הנחתים, יתבסס על ההנחה, כי נשים וגברים יופרדו בשלב הראשון של אימוני הטירונות, הנמשך כארבעה שבועות, כולל שבוע הסתגלות בבסיסי הטירונות, וברמת המחלקה - למרות שפלוגות הטירונים מעורבות
אביתר בן-צדף
בשנת 2018 קבע ג'ים מאטיס, שר ההגנה דאז, רף של שמונים אחוזי כוננות מבצעית לארבעה מטוסי-קרב אמריקניים, וביניהם אף-35
אביתר בן-צדף
לנחתים הותר להשתמש במטרייה קטנה ושחורה בלבד, שתינשא ביד שמאל בלבד, כדי שיד ימינם תהיה פנויה להצדיע    רק לנשים בנחתים הותר להשתמש במטריות בהיותן במדים    שום זרוע אחרת של הכוחות המזוינים האמריקניים לא אסרה על אנשיה להשתמש במטריות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il