שר התחבורה
בצלאל סמוטריץ' אומר כי דחיית מועד פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש-דן אינה מקובלת. דוח שהציגה איג׳יס (egis), חברת הבקרה הממונה מטעם הממשלה לעקוב אחר המיזם, שקטע ממנו פורסם ע"י העיתונאית
מירב מורן, מעלה כי הקו האדום יוכל להתחיל לעבוד בשירות סדיר בתוך פחות משנתיים, אם ידלג בחודשי הפעלתו הראשונים על תחנות המתוכננות לקום בבני ברק. אם לא ידלג עליהן, יתעכב בחצי שנה לפחות.
"הנחיתי את הנהלת נת"ע ואת גורמי המקצוע לעשות הכל כדי לבצע בהתאם ללוחות הזמנים", אמר סמוטריץ'. "אם יש קשיים תפקידם למצוא את הפתרונות, וחזקה עליהם שכך אכן יעשו. נהיה כאן לצידם על-מנת להעניק את הרוח הגבית ולתמוך בצעדים הנדרשים".
חברת איג'יס הציגה את מצבת התקדמות העבודות ואת המלצותיה להמשך הביצוע, על-פי דיווח בדה-מרקר, בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בהשתתפות דרגים מקצועיים ממשרדי האוצר והתחבורה ונציגי נת"ע.
בתוך כך, נמשך איוש המשרות בחברת נת"ע. עו"ד שלמה (מומי) ששון רייך נבחר לתפקיד היועץ המשפטי של החברה, לאחר ששימש בשנים האחרונות כמנהל אגף ייעוץ משפטי – פיתוח בנתיבי ישראל. במסגרת תפקידו ליווה רייך מיזמים בתחום התחבורה ובתחום התעופה בשווי מיליארדי שקלים.
את דרכו המשפטית התחבורתית התחיל עו"ד רייך באגף המשפטי של
רכבת ישראל, בשנת 2004, עם הפיכתה של הרכבת לחברה ממשלתית, ונמנה על מקימי האגף המשפטי. במהלך שנות עבודתו ברכבת ישראל, שימש כמשנה ליועץ המשפטי של חברת רכבת ישראל, יועץ משפטי לחברת-הבת למטענים ובתפקידו האחרון ברכבת שימש כיועץ המשפטי בפועל. בתפקידיו צבר התמחות וידע רב בתחומים הרלוונטיים: תשתיות ופיתוח, תכנון ובנייה, מקרקעין, דיני מכרזים, תאגידים, אסדרה, נושאים כספיים והמסחריים ועוד.
חיים גליק, מנכ"ל נת"ע: "עו"ד ששון רייך בעל ניסיון עשיר ומוכח במיזמים מורכבים ובהיקפים חסרי תקדים בתחום התחבורה והתשתיות. אני משוכנע שיכולותיו המרשימות יתנו מענה איכותי מאוד ויעיל לאתגרים איתם אנחנו מתמודדים. יחד עם ההנהלה האיכותית הקיימת והמנהלים הבכירים שעומדים להצטרף נוביל את נת״ע קדימה לטובת התחבורה הציבורית בישראל".