X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ארבע מבוטחות הגישו באפריל 2008 בקשות לתביעות ייצוגיות בטענה לאפליה בביטוח מנהלים היום החליט בית הדין הארצי לדחות אותן - כאשר מדובר רק בהליך המקדמי
▪  ▪  ▪
ביה"ד הארצי. ערעור מספטמבר 2014

מערכת בתי הדין לעבודה נזקקה ל-11.5 שנים כדי להכריע בבקשה לאישור תביעה ייצוגית - דהיינו, רק בהליך המקדמי שלפני הדיון בתביעה לגופה - אשר נגעה לפוליסות ביטוח שהונפקו עד שנת 2000. תוך כדי ההליכים אף הלכה לעולמה אחת התובעות.
באפריל 2008 הוגשו לבית הדין האיזורי לעבודה בירושלים ארבע בקשות לאישור תביעות ייצוגיות נגד חברות הביטוח הראל, מגדל, כלל ומנורה, בטענה שבפוליסות ביטוח מנהלים שהנפיקו עד שנת 2000 הייתה אפליה לרעה של נשים. זאת, משום שעד אותה שנה לא היה הבדל בין לוחות התמותה של גברים ונשים, למרות שנשים חיות בממוצע מספר שנים יותר מאשר גברים. לטענת המבקשות, התוצאה הייתה שנשים שילמו פרמיה גבוהה מדי עבור רכיב הריסק שבפוליסות.
באוקטובר 2008 דחה על הסף בית הדין האיזורי את הבקשות בנימוק שהן אינן בסמכותו העניינית. בספטמבר 2009 קיבל חלקית בית הדין הארצי את הערעור על החלטה זו, וקבע שעל בית הדין האיזורי לדון בבקשות, למעט בעילה הנזיקית שנכללה בהן. חברות הביטוח עתרו לבג"ץ נגד החלטה זו, והעתירה נדחתה במארס 2011. בינואר 2012 ביקשו החברות לדחות על הסף את הבקשות בטענה להתיישנות - בקשה אשר נדחתה ביולי 2012.
דיוני ההוכחות התקיימו בינואר ובאוקטובר 2012. באוגוסט 2014 קיבלה נשיאת בית הדין דאז, דיטה פרוז'ינין, את הבקשות - ונזכיר שוב, כי מדובר רק בהליך המקדמי שלפני בירור התביעות לגופן. בינואר 2015 עיכב בית הדין את הדיון בתביעות, עד להכרעת בית הדין הארצי בערעורן של חברות הביטוח, אשר הוגש בספטמבר 2014. כעבור שנה ביקשו החברות לצרף להליך את נציבות שוויון ההזדמנויות בעבודה.
הדיון בערעור התקיים בפברואר 2016 בפני הנשיא דאז, יגאל פליטמן, והשופטים סיגל דוידוב-מוטולה ומשה טוינה. עמדת המדינה (הממונה על שוק ההון במשרד האוצר) הוגשה - לאחר חמש ארכות - בדצמבר 2016, והתובעות הגיבו עליה באפריל 2017. באותו חודש התקיים דיון נוסף - והפעם בפני פליטמן, הנשיאה הנוכחית ורדה וירט-ליבנה וסגן הנשיאה כיום אילן איטח. בחודש מאי 2017 נפטרה אחת התובעות, יעל גבאי, ובפברואר 2018 אישר בית הדין שיורשיה יבואו בנעליה.
פסק הדין בערעור ניתן היום (יום ג', 3.12.19) בידי איטח, לצידם של וירט-ליבנה והשופט אילן סופר - ההרכב השלישי אשר דן בו. איטח קיבל את עמדתן של החברות וביטל את אישור התביעות. פסק הדין כולל 67 עמודים, מתוכם - 40 עמודים של תיאור ההליכים הקודמים וטענות הצדדים בערעור. הוא קובע:
"המערערות הוכיחו, ולו לכאורית, כי ההבחנה בין גברים לנשים ברכיב הגמלה, אינה הפליה פסולה אלא הבחנה מותרת, הנשענת על ההבדלים המובהקים בין המינים בתוחלת החיים בגיל הפרישה. עוד הוכיחו המערערות, על פני הדברים, כי מטעמים שונים הבחנה זו לא הייתה נדרשת ברכיב הריסק ועל כן הפעילו המערערות ברכיב זה את ברירת המחדל של כלל התעריף האחיד. ובניגוד לעמדת המשיבות, איננו סבורים כי קיומה של הבחנה בין המינים ברכיב הגמלה, מחייב עריכת הבחנה כזו ברכיב הריסק".
ארבע המבקשות חויבו בתשלום הוצאות בסך 25,000 שקל כל אחת. את חברות הביטוח ייצגו עוה"ד ברק טל, עידו חיטמן, בועז בן-צור ואלעד פלג, את המבוטחות ייצג עו"ד רמי בביאן, ואת המדינה - עו"ד דנה מנחה.

ע"ע 26328-09-14, הראל ואח' נ' תותי אשבל ואח' / פס"ד
ביטול אישור של תביעה ייצוגית נגד חברות ביטוח - 11.5 שנים לאחר הגשת הבקשות
תאריך:  03/12/2019   |   עודכן:  03/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בתיה"ד לעבודה: 11.5 שנים בבקשה לייצוגית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שופטים ? בושה. ארגון פשע !!
מדמוני אסף  |  3/12/19 19:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
מפקח ברשות אמר בבית הדין, כי מעולם לא ביקש צו כדי להיכנס למגוריהם של עובדים זרים    ביקורת חריפה של בית הדין על העמדתו לדין של מגדל פרחים שהעסיק כחוק סטודנטים מאוגנדה
איתמר לוין
בית המשפט העליון קבע בינואר 2012 שהמשטרה יכולה להשתמש במהלך החקירה בראיות שהשיגה שלא כדין. התנהלותן של המשטרה והפרקליטות מאז מצדיקה בחינה מחדש של הלכה זו, ואימוץ לפחות חלקי של דוקטרינת "פרי העץ המורעל"
איתמר לוין
בניגוד לדבריו של היועץ המשפטי לממשלה, שי ניצן אינו "ישר והגון" והפרקליטות אינה "אחד הגופים שנתונים תחת הכי הרבה בקרה"    הכזבים הללו של מנדלבליט פוגעים באמינותו בכלל
יואב יצחק
הנציב דוד רוזן פתח במה שמכונה: "קדם בירור", בעקבות פניית News1 - המתבססת על עדות מרדכי (מוצי) דהמן שהעיד במשטרה במסגרת פרשת ישראל ביתנו    העדות: קצין מלהב 433 הדליף מידע לבכירים במפלגה; וכן: ליברמן פנה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ובירר עמו האם יש חקירה והאם מבוצעות האזנות סתר לפאינה קירשנבאום    למרות העדות, פרקליט המדינה שי ניצן והפרקליט המלווה מאור אבן-חן נמנעו מתשובה ל-News1: מדוע לא הועבר הטיפול בנושא לחקירת המחלקה לחקירות שוטרים    ליברמן מאותרג
איתמר לוין
יוצא נגד "העיוות שחל בשל עליית קרנה של ההגנה מן הצדק" מעבר לפסיקה המנחה של העליון    מזהיר מפני מסעות דיג של נאשמים והעלאת טענות נגד התביעה שלא יהיה להן סוף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il