X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"התוכנית תביא בפועל לביטול מסילת זבולון"

הרכבת נגד תוכנית קרית אתא

הרכבת מבקשת מבית המשפט לחייב את הוותמ"ל לדון מחדש בתוכנית להכפלת מספר תושבי קרית אתא, בטענה שלא הביאה בחשבון את המסילה המתוכננת באיזור
▪  ▪  ▪
עוד 12,000 דירות [צילום: עיריית קרית אתא]

רכבת ישראל מבקשת לבטל את התוכנית לבניית 12,000 דירות בקרית אתא, אשר משמעותה הכפלת מספר תושבי העיר (העומד כיום על 60,000). הרכבת טוענת, כי משמעות התוכנית היא ביטול מסילת זבולון שבתחומה של התוכנית ויצירת נתק במערכת המסילות הארצית.
בעתירה, שהוגשה (13.12.19) לבית המשפט המחוזי בחיפה, נאמר כי
הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל) לא בחנה את ההשלכות כבדות המשקל הנובעות מהחלטותיה בעניין זה על המערכת הרכבתית ועל ציבור הנוסעים ברכבת. הרכבת מבקשת להורות לוותמ"ל לדון מחדש בתוכנית, כך שתאפשר את ביצוע מסילת זבולון האמורה להתבצע עד שנת 2040 ואולם על-פי ההערכות ביצועה יוקדם.
לטענת הרכבת, הוותמ"ל לא הביאה בחשבון את תפקידה הקריטי של מסילת זבולון ברשת מסילות הברזל הארצית, בהיותה המסילה אשר עתידה לשרת מרחב עירוני קיים ומתוכנן הכולל אוכלוסייה של למעלה מ-250,000 תושבים. מסילה זו תחבר את מסילת העמק למסילת כרמיאל ותהווה המשך לשדרה המסילתית המזרחית, תוך מתן שירות רכבתי לחיפה ודרומה באמצעות מעקף למסילות החוף העמוסות. הרכבת מציינת, כי משרד התחבורה הביע במהלך הדיונים את הדעה, לפיה אין לגרוע את מסילת זבולון מתמ"א 23 בשל חשיבותה לרשת מסילות הברזל.
בעתירה נטען, כי הוראות התוכנית בעניין מסילת זבולון שנועדה אושרו ללא בדיקה עובדתית ותכנונית מוקדמת, והתוכנית אושרה בניגוד לתמ"א 35 ותוך חריגה מסמכות, שכן היא סוטה מדרישות תמ"א 23 מבלי שהתקבל אישור ממשלה לכך. עוד נטען, כי הוותמ"ל אינה מוסמכת לאשר תוכנית המנתקת את רשת המסילות הארצית כפי שנקבעה בתמ"א 23, וכי אישור תוכנית לטובת מגורים תוך ביטול מסילת רכבת ארצית אינו מידתי. העתירה הוגשה באמצעות עו"ד רון צין וטרם הוגשה תגובת הוותמ"ל.

תאריך:  15/12/2019   |   עודכן:  15/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
החשב הכללי משהה את כל התשלומים לחברות האוטובוסים (100% מהתשלומים) המגיעים על-פי חוק לחברות התחבורה הציבורית    המשמעות - משכורות נהגי החברות ועובדיהן ייפגעו
עידן יוסף
11 שנים אחרי תאריך היעד המקורי תגיע הרכבת המהירה מירושלים עד תחנת תל אביב ההגנה    מאז שנפתח הקו הגיעה הרכבת רק עד נתב"ג    הנסיעות בימי חול יסתיימו ב-21:30
עידן יוסף
נפגעי קווי השבת מזהירים כי ידרשו חיוב אישי ממי שהיה שותף להפעלתם    טוענים כי האישור לווה בכשלים חוקיים ומינהליים המעיד כי ההחלטה התקבלה שלא כדין    "הפעלת הסמכות איננה סבירה או מידתית ועל כן לא תוכל לעמוד"
עידן יוסף
ענף התחבורה הציבורית הופך לפחות ופחות מבוקש בקרב יהודים    העלייה החדה בשיעור הנהגים המוסלמים גורמת למצוקת כוח אדם הפוגעת בשירות בעיקר בתקופת חגי האיסלאם
עידן יוסף
לעובדים תינתן האפשרות לבחור מחדש את סידור העבודה וכל עובד יקבל הסבר לגבי מגוון האפשרויות העומדות בפניו    בוטלה הכוונה לשבש את השירות בירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il