X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שיפור ביכולת משקי הביתלרכוש דירה בשנים האחרונות התייצבות במחירי הדיור לאחר עשור של עליות מחירים חדות לראשונה, בשנת 2019, התחלות וגמר הבנייה נמצאות ברמה העונה על הצורך הדמוגרפי
▪  ▪  ▪
עלייה בהתחלות בניית דירות בישראל. [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

שר האוצר ושרת הבינוי והשיכון הציגו (יום א', 15.12.19) בישיבת הממשלה סקירה אודות שוק הדיור בעשור האחרון. בישיבה נסקרו מגוון נושאים, ביניהם מחירי הדיור לאורך השנים, מלאי התכנון והשיווקים, הנחות בתוכנית מחיר למשתכן ועוד.
מהנתונים עולה כי נרשם שיפור ביכולת משקי הביתל רכוש דירה בשנים האחרונות. מהסקירה עולה כי מאז 2017 ישנה ירידה ביחס בין מחירי הדירות ומחירי השכירות לבין ההכנסה למשק בית (הממוצעים). המדד עמד על 7.92 בשנת 2016 ערב השקת תוכניות הדיור הממשלתיות, המספר הגבוה ביותר מאז 1997 בה עמד על 8.65. משנת 2016 מדד הנשיגות נמצא במגמת ירידה כשב-2017 ירד ל-7.84 וב 2018 ל-7.43.
מדד הנשיגות לזוכי מחיר למשתכן עומד על 6.24, מה שמשתווה למדד שהיה נכון לשוק החופשי לפני עשור - ב-2009. גם בשכירות, מדד הנשיגות מראה על ירידה בעלות שכר דירה ממוצע לעומת הכנסת משק בית. המדד ירד מ-0.24 ב-2016 ל-0.23 ב-2018.
התייצבות במחירי הדיור לאחר עשור של עליות מחירים חדות: על-פי נתוני הלמ"ס חלה התייצבות במחירי הדירות בשנת 2017, כאשר חלה ירידה של 1.3% בשנת 2018 ועלייה של 2% במהלך 2019, זאת לאחר עלייה דרסטית במחירים אשר אפיינה את העשור האחרון.
כמו-כן נרשמה עלייה בהתחלות וגמר הבנייה: לראשונה, בשנת 2019, התחלות וגמר הבנייה נמצאות ברמה העונה על הצורך הדמוגרפי כפי שהוגדר בתוכנית האסטרטגית לדיור 2040, והעומד על 52 אלף יח"ד בשנה.
באשר למדד מחירי הדירות החדשות עולה כי מאז פרסום המדד באוקטובר 2017 ירידה ריאלית של 2.5% בשנת 2018 וירידה של 4.6% במהלך השנה (עד אוגוסט) על-פי נתוני הלמ"ס.
רמ"י רשמה בשלוש השנים האחרונות שיא בהכנסות ובהיקף הפעילות העסקית שלה, זאת במקביל למתן הנחות בקרקע בהיקפים גדולים מאוד במסגרת מחיר למשתכן. רמ״י מכרה ״הרבה יותר אבל בזול״. חלק גדול מ״אובדן ההכנסה״ כביכול הינו תיאורתי ועצם קיומה של התוכנית אפשר וגרם להגדלת הפעילות וההכנסות.
מלאי תכנוני: יעד התכנון לשנת 2019, כפי שנקבע ע"י הממשלה, עמד על 104 אלף יחידות דיור, ומנהל התכנון צפוי לאשר כ-135 אלף יחידות דיור עד סוף השנה. מתוך כלל יחידות הדיור שאושרו, כ-53,000 יחידות דיור בותמ"ל וכ-30,000 יחידות דיור אושרו במסגרת התחדשות עירונית.

תאריך:  15/12/2019   |   עודכן:  15/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ירידה של 4.6% במדד מחירי הדירות החדש במהלך השנה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
817 חיילים שנפגעו במבצע צוק איתן הוכרו עד היום כנכי צה"ל    5,000 סובלים מפוסט-טראומה
יצחק דנון
הרכבת מבקשת מבית המשפט לחייב את הוותמ"ל לדון מחדש בתוכנית להכפלת מספר תושבי קרית אתא, בטענה שלא הביאה בחשבון את המסילה המתוכננת באיזור
מירב ארד
הגיש עתירה ליו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, יוליה שמאלוב ברקוביץ', נגד שידור סדרת הכתבות של עמית סגל 'ימי בנימין'    הנדל הורה לחברת החדשות להשיב לעתירה עד השעה 16:00
עידן יוסף
מאות מפגינים מהציונות הדתית הפגינו מול ביתו של ראש העירייה    16 חרדים נעצרו בליל שבת במחאה בבני ברק נגד תחבורה ציבורית בשבת
אלמונים פרצו לבית הכנסת של הקהילה היהודית ממוצא אירני בבוורלי הילס, ניפצו זגוגיות והשחיתו ספרי תורה וסידורים    המשטרה המקומית חוקרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il