X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מדד שקיפות האתרים ברשויות המקומיות לשנת 2019 - שמונה ערים בראש המדד עם ציון 100 הציון הממוצע הוא 91 פערים בין ערים גדולות לחלק מערי הפריפריה נדרש שיפור מהותי בפרסום קוד אתי, הסכמים קואליציוניים וטפסי ניגוד עניינים במרבית הרשויות
▪  ▪  ▪
שקיפות. שם המפתח

למרות מגמת השיפור הכללית, נדרש שיפור מהותי בפרסום קוד אתי, הסכמים קואליציוניים וטפסי ניגוד עניינים במרבית אתרי הרשויות - פרסומים מהותיים להגברת אמון הציבור בנבחריו.
שמונה הרשויות שהגיעו למקום הראשון השנה במדד וזכו לציון 100 -חולון, כפר סבא, קריית ביאליק, מגדל העמק, ראשון לציון רעננה עכו ועפולה. במקום השני אשדוד בציון 99 ואת המקום השלישי חולקות באר שבע וקריית אונו בציון 97. שלושת הערים הגדולות גם הן בציון גבוה - תל אביב וחיפה עם 95 וירושלים 93.
הרשויות "החלשות" בהנגשת המידע לציבור באתרים הן: גבעת שמואל עם הציון 79, בת ים שזוכה לציון 78 ואחריהן ראש העין ודימונה עם 77 ו-74 בהתאמה. בתחתית המדד ניצבות טבריה ומעלות תרשיחא בציון 68 וסוגרת את הרשימה קריית ים עם 64 בלבד.
עמותת שקיפות בינלאומית ישראל - שבי"ל מקיימת מזה תשע שנים את מדד השקיפות באתרי הרשויות. השנה הורחב המדד באופן ניכר הכולל 90 אמות מידה תוך מתן דגש מיוחד על מידת השקיפות בתחומי תכנון ובנייה, חברות ועמותות עירוניות, מכרזים, ורישוי עסקים וזאת בנוסף לאלה הנבדקים מדי שנה ובהם פרסום תקציב הרשות, פרוטוקולים מישיבות המועצה, מענקים ותמיכות וארנונה.
המדד המורחב הוחל על 39 הרשויות אשר במדד 2017 קיבלו ציון בין 80 ל-100. למרות ההרחבה הניכרת של אמות המידה במדד, הציון הממוצע של כלל הרשויות עומד על 91. עם זאת ניכרים עדיין פערים לעומת חלק מן הרשויות המקומיות בפריפריה. עם זאת, למרות מגמת השיפור הכללית, נדרש שיפור מהותי בפרסום קוד אתי, הסכמים קואליציוניים וטפסי ניגוד עניינים במרבית אתרי הרשויות - פרסומים מהותיים להגברת אמון הציבור בנבחריו.
מנהלת המדד היא הד"ר גלית אבידר ובעריכתו הסתייעה בוועדה מייעצת ובראשי העמותה. העמותה קוראת למינוי קבוע של ממונה על שקיפות בכל רשות מקומית בישראל.
ככלל, תוצאות המדד מעידות על השינוי המהותי במודעות של ראשי הרשויות להחלת סטנדרטים של שקיפות בהתנהלות הרשות ונבחריה, ובהנגשת מידע מפורט באתרי האינטרנט שלהן. מסקנה זו מתקבלת בבירור מהשוואת נתוני המדד בשנה זו, לנתוני מדדי השקיפות בשנים קודמות וזאת למרות הרחבת הבדיקה והוספת 33 אמות מידה שנבדקו לראשונה במדד 2019. לשם השוואה העיר טייבה - היחידה מבין הרשויות הערביות במדד, נמצאת במגמת שיפור מתמדת וזוכה השנה לציון 86 לעומת 81 במדד 2017 ולציון 13 במדד 2016. גם העיר חיפה ממשיכה אף היא במגמת השיפור וזכה השנה לציון 95 לעומת 82 במדד 2017.

תאריך:  18/12/2019   |   עודכן:  18/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בתחתית מדד השקיפות: טבריה, מעלות וקרית ים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מועמדים מטעם הרשימה יבחנו התמודדות בבחירות המקדימות של רשימה דתית לאומית מאוחדת, ככל שאלה יתקיימו    הצבת איילת שקד בראש עשויה לסכל את המהלך
איציק וולף
מבקר הליכוד מבקש את תגובתו של ח"כ גדעון סער על תלונה שלפיה העוזר הפרלמנטרי של ח"כ יואב קיש, הנחשב לעובד ציבור, פועל במסגרת קמפיין הפריימריז של סער    איים בפסילת מועמדותו של ח"כ סער, אולם לא צפוי לעשות זאת אם מדובר במקרה מקומי בלבד
מירב ארד
ישראלים שהגיעו בטיסת אל-על לרוסיה מעוכבים מזה מספר שעות בשדה התעופה דומודדובו    בשלישי האחרון סורבה כניסתם של שמונה אנשי עסקים ישראלים לעיר    משרד החוץ: "פועלים מול משרד החוץ הרוסי כדי שתיירים ואנשי עסקים ישראלים יוכלו להמשיך ולהיכנס לרוסיה"
איתמר לוין
עולה מצרפת נהג ללא רישיון ישראלי בנתיב תחבורה ציבורית, פצע למוות אישה ונמלט    העונש המירבי - 14 שנות מאסר; העונש שנגזר: תשעה חודשי עבודות שירות ופיצוי של 5,000 שקל
איילת פישביין
תוסף המזון קרגינן משמש כחומר מייצב בתהליך העשרת החלב בסידן    במחקרים שנערכו בטכניון הועלה חשש כבד להשפעת החומר בעיקר על קשישים ומטופלים עם בעיות עיכול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il