X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הבנק פרסם הטבות להלוואות בשיתוף קרן ההשקעות של בנק האיחוד האירופי ההקלות - לחברות ולעסקים שאינם פועלים מעבר לקו הירוק
▪  ▪  ▪
בנק לאומי [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

בנק לאומי מפלה את לקוחותיו הגרים ביהודה, שומרון, הגולן ומזרח ירושלים. הפליית הלקוחות נעשית בתקופה שבה בית הדין הפלילי בהאג החליט לחקור את ישראל על פשעי מלחמה המבוצעים לכאורה ביהודה, שומרון וחבל עזה, ובצל כוונת נציבת האו"ם לזכויות אדם לפרסם "רשימה שחורה" של עסקים המעניקים שירותים אזרחיים לתושבים באזורים אלה. כך מדווח יאיר אלטמן מישראל היום.
לאחרונה פרסם בנק לאומי הטבות להעמדת הלוואות בשיתוף קרן ההשקעות של בנק האיחוד האירופי (EIF). מדובר באשראי שיינתן ללקוחות העונים על הקריטריונים של התוכנית. קריטריונים אלו מתאימים בעיקר לחברות העוסקות בפיתוח ובחדשנות בתחומים טכנולוגיים. מי שיימצא מתאים יגובה בערבות מצד ה-EIF, דבר אשר יקטין את הסיכון לבנק ולכאורה יאפשר לו להציע את האשראי בתנאים מוזלים.
אלא שאחד מהסעיפים בהסכם שעליו מחתים ה־EIF את לקוחותיו קובע במפורש שלקוחות ישראלים של הבנק הפועלים או מתגוררים מחוץ לקווי יוני 1967, ובכלל זה כל שטחי יהודה ושומרון, מזרח ירושלים, רמת הגולן ורצועת עזה, לא יוכלו ליהנות מהערבויות ומהאשראי המוזל.
מדובר במעבר על חוק החרם ואפליה על-רקע מקום מגורים, דבר המנוגד לחוק הישראלי. סעיפי חוק החרם חלים גם על "מי שהתחייב להשתתף בחרם". סירוב לספק הלוואות מוזלות, רק מחמת העובדה שהם פועלים או מתגוררים מחוץ לקווי 67', שהיא סוגיה פוליטית, הוא אפליה מחמת מקום מגורים.
לישראל היום נודע שלבנקים נוספים הוצע להשתתף בתוכנית, אך הם סירבו בשל דרישת הקרן לאפליית לקוחותיהם. מבנק לאומי נמסר בתגובה: "הענקת הערבויות של האיחוד האירופי היא חלק מתוכנית אב גדולה בשם 'הורייזון 2020', שהוקמה למטרת קידום חדשנות באירופה, ובה חברה גם מדינת ישראל. לתוכנית הערבויות קריטריונים קשיחים שנקבעו על ידיהם כתנאי להשתתפות בתוכנית. עד היום ניתנו מענקים ליותר מ-100 חברות בסכום של מאות מיליוני דולרים".
בעקבות הפרסום, דורש ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, מבנק לאומי להבהיר שאין אמת בפרסום וכי תושבי יו״ש אינם מופלים לרעה. גנץ הנחה את גזברות המועצה להיערך להעברת פעילות המועצה לבנק אחר אם לא תצא הבהרה ברורה. מועצה אזורית בנימין היא המועצה האזורית הגדולה בארץ, ופעילותה השוטפת בבנק מסתכמת במאות מיליוני שקלים בשנה.
ראש המועצה, ישראל גנץ: ״אם הפרסום נכון אזי החלטת בנק לאומי להכנע ל-BDS ולאפשר חרם על מאות אלפים מתושבי יו״ש היא עבירה בוטה על חוק החרם ושערורייה שאין כדוגמתה. אנחנו לא ניתן את הלחי השנייה ולא נמשיך לעבוד עם מי שמחרים אותנו. אני מצפה להבהרה ברורה מבנק לאומי כי אין אמת בפרסום ואין חרם על תושבי יו״ש. אם לא ייעשה כך, הנחיתי את גזבר המועצה לבחון באופן מיידי את העברת פעילות המועצה מהבנק ואני קורא לראשי מועצות נוספים לפעול בצורה דומה״.
מבנק לאומי נמסר: "הענקת הערבויות של האיחוד האירופי הינה חלק מתוכנית אב גדולה בשם הורייזון 2020, שהוקמה למטרת קידום חדשנות באירופה ובה חברה גם מדינת ישראל. לתוכנית הערבויות של האיחוד האירופי קריטריונים קשיחים שנקבעו על ידם כתנאי להשתתפות בתוכנית. עד היום ניתנו מענקים ליותר ממאה חברות בסכום של מאות מיליוני דולרים".
[פורסם במקור בישראל היום]

תאריך:  23/12/2019   |   עודכן:  23/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההטבות של בנק לאומי - בגבולות 67' בלבד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש מועצת בנימין הורה לגזברות המועצה להעביר את הפעילות הכספית של המועצה לבנק אחר בעקבות פרסום על אפליית מתנחלים תושבי יהודה והשומרון בהלוואות ובהטבות לעסקים שמעניק הבנק
איתמר לוין
שלטונות הממלכה לא מסרו את שמותיהם של הנאשמים ברצח העיתונאי מתנגד המשטר בשנה שעברה באיסטנבול    המשפט נועד להרחיק את האחריות מהנסיך מוחמד
מחלקה ראשונה
נירולוגים תוקפים את ועדת סל התרופות: "המשך השימוש בתחליפים זולים לתרופה המתאימה יגרום לחולים פגיעות בלתי הפיכות"    משפחתו של איתן, שסובל ממחלה גנטית נדירה: "הטיפול החלופי הוביל להידרדרות במצבו"
יצחק דנון
חברת הבקרה א.ח.קיו.סי תובעת 6.2 מיליון שקל מחברות שפיר ואימפרזה פיזארוטי, בטענה שלא קיבלה את כל המגיע לה
יצחק דנון
אמקה קארד מבקשת לקבוע שהיא הזוכה במכרז הלשכה להנפקת תעודות חבר    טוענת שהלשכה שינתה בדיעבד את התנאים לטובת אגן תעשיות, הספק הנוכחי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il