X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תשובה ישלם 42 מיליון שקל לתושבים

הוגדל הפיצוי בגבעת עמל

בית המשפט המחוזי הגדיל את הפיצוי ב-65%, תוך קביעה שכל משפחה גרעינית זכאית ל-3 מיליון שקל - במקום חישוב דיפרנציאלי מסובך שקבע השלום
▪  ▪  ▪
להבטיח סופיות [צילום: פלאש 90]

בית המשפט המחוזי בתל אביב הגדיל ב-65% את הפיצויים לכמה עשרות מתושבי שכונת גבעת עמל ב' בעיר, אשר פונו מבתיהם לצורך הקמת פרויקט יוקרה של קבוצת יצחק תשובה. הקבוצה תשלם 42 מיליון שקל, לפי מפתח של 3 מיליון שקל לכל משפחה גרעינית - במקום 25.7 מיליון שקל שפסק בית משפט השלום.
שופט השלום מנחם קליין קבע, כי קבוצת תשובה הוכיחה שהיא הבעלים של גבעת עמל ב' ושהיא זכאית לפנות את התושבים. לצד זאת הוא פסק מפתח פיצוי - על-פי תוחלת חיים, דמי שכירות ראויים וביצוע היוון - והכפיל אותו במספר יחידות הדיור המזכות כל משפחה בפיצוי. הן התושבים והן קבוצת תשובה ערערו למחוזי.
סגן נשיא בית המשפט, קובי ורדי, החליט (23.12.19) שיש לחשב את הפיצוי בצורה שונה. לדבריו, מנגנון הפיצוי צריך להביא בחשבון את החלטות הממשלה בנוגע לשכונה ואת ההסכם עם התושבים משנת 1961, ולהביא לסופיות שתאפשר לשים קץ לעשרות שנות ההתדיינות בנושא. כוונתה המקורית של הממשלה, כאשר שלחה את המתיישבים הראשונים לשכונה ב-1949, הייתה להעניק דירה לכל משפחה - וזהו הבסיס הראוי לפיצוי.
ורדי קובע: "אין למתיישבים זכות קניינית בשטח שבו הם מחזיקים בגבעת עמל ב' והם חייבים לפנותו עם קבלת הפיצוי, אך מבחינת הזכאות לפיצוי יש להם זכות לפיצוי בשווי של זכות קניינית של דירת שיכון. לכן, אין רבותא כלל לכל נושא החצרות, מספר המבנים והשטח שבו מחזיקים המתיישבים כיום, שכן, לכל היותר, לטעמי, זכאים המתיישבים לפיצוי בשווי של דירת שיכון וכמובן אינם זכאים לא לחצרות, לא לווילות ולא לעסקים..
"...הכוונה לא הייתה לתת למתיישבים דיור אקוויוולנטי בדירת פאר בבניינים שייבנו בשטח הספציפי לאחר 70-60 שנה (שכנראה לא יכללו גם דירות קטנות כפי שהיו נהוגות בזמנו), אלא כאמור לדירת שיכון שהייתה אז אמורה להיות דירה קטנה באזור שהוא בגבול תל אביב, וכמובן ללא חצרות וללא אפשרות לתת יחידות נוספות לבני משפחה נוספים".
מסקנתו המעשית של ורדי היא, שכל משפחה גרעינית זכאית לפיצוי בשווי של דירה בת 75-67 מ"ר באזור דומה, לפי 45,000-40,000 שקל למ"ר - דהיינו 3 מיליון שקל. לדבריו, אם הייתה מתממשת הכוונה להעניק לתושבים דירת שיכון, זה היה הגודל שלה; ייתכן שהשווי למ"ר הוא נמוך, אך מאידך - התושבים לא חויבו בתשלום דמי שימוש תמורת עשרות שנות מגוריהם בשכונה על קרקע פרטית.
סגן הנשיא ישעיהו שנלר והשופטת עינת רביד הסכימו עם ורדי. את קבוצת תשובה ייצגו עוה"ד גד חלד, ליאור גוטויהט, יוסי שכטר, אלעד שרעבי והדס יוגב; ואת התושבים - עוה"ד גדיאל בלושטיין, שלום פוריס, תמיר ניסני, שאול קוטלר, מורן שבו, גיא מזור, יאיר פרלה, אלימלך קורצוויל, דביר סיני ופיני סהר.

תאריך:  31/12/2019   |   עודכן:  31/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
משרד התקשורת מפרסם שימוע לעידכון תעריפים על-מנת להגביר את רמת התחרות, ולאפשר לציבור מגוון רחב יותר של מסלולים לבחירתו בקצבים של 100, 200 ו-500 מגה
יצחק דנון
משה מור תובע 11.9 מיליון שקל מ-רן הרינג, רעייתו ובניהם בטענה שלא פרעו הלוואות במיליוני שקלים שהעניק להם מאז שנת 2011
יצחק דנון
רכב ישיר ג.א.ד.י תובעת 4.5 מיליון שקל מאבי חמו, שהחזיק ב-20% ממניותיה, ומאחיו אלעד חמו בטענה שהוציאו ממנה כספים שלא כדין
מחלקה ראשונה
רודן עירק סדאם חוסיין נתלה בבגדד
עידן יוסף
רה"מ פנה ליו"ר הכנסת והודיע על כוונתו    כחול לבן: הוועדה המסדרת תכונס ברביעי כדי לדון בנושא    ניסיון לגייס את ליברמן להתנגד לחסינות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il