X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
בשנת 2018 מספר העתירות שהוגשו נגד הרשויות המקומיות שלא מסרו מידע כנדרש היה כמעט כפול ממספר העתירות שהוגשו נגד משרדי הממשלה בשנה האחרונה ניתנו 81 פסקי דין, כשב-95% מהמקרים, בית המשפט פסק לרעת הרשויות המקומיות וחייב אותן ב-186,000 שקל הוצאות
▪  ▪  ▪
מועצת ריינה. נדרשה לשלם 10,000 שקל הוצאות

משרד הפנים והיחידה הממשלתית לחופש המידע במשרד המשפטים מפרסמים לראשונה דוח אודות יישום חוק חופש המידע ברשויות המקומיות. מהדוח עולה כי במהלך השנה שחלפה הוגשו לרשויות המקומיות 5,503 בקשות למידע, זאת לעומת 10,376 בקשות למידע שהוגשו לממשלה.
בשנת 2018 הוגשו 180 עתירות נגד הרשויות המקומיות. כמעט כפול ממספר העתירות שהוגשו נגד משרדי הממשלה. כמו-כן, ניתנו בשנה האחרונה 81 פסקי דין, כשב-95% מהמקרים, בית המשפט פסק לרעת הרשויות המקומיות וחייב אותן ב-186,000 שקל הוצאות.
רובן הגדול של העתירות הוגשו נגד רשויות מקומיות במגזר הערבי. על המועצה המקומית ריינה הוטל סכום ההוצאות הגבוה ביותר - 10,000 שקל.
יצוין, כי היחידה הממשלתית לחופש המידע אינה מוסמכת לטפל בתלונות נגד עיריות שלא מילאו אחר החוק, ועל מבקש המידע לעתור לבית המשפט. אין גוף המקבל תלונות על הרשויות, וממשרד הפנים נמסר ל-News1 כי המשרד ימשיך לבחון דרכים נוספות לסיוע ביישום החוק. "מדיניות משרד הפנים היא לפעול להגברת השקיפות ברשויות המקומיות, ומשכך לראשונה, פורסם דוח זה על יישום חוק חופש המידע. משרד הפנים מברך על שיתוף הפעולה עם משרד המשפטים בנושא זה".
במהלך השנה שחלפה (2018) הוגשו לעיריות 4,134 בקשות למידע שהן כ-75% מכלל הבקשות למידע שהוגשו ברשויות המקומיות. חמש העיריות אליהן הגיע מספר הבקשות הגדול ביותר הן ירושלים, ת"א, אשדוד, ראשון לציון וחיפה. שאר הבקשות הוגשו למועצות המקומיות ולמועצות האזוריות.
מהדוח עולה כי ב-87% מהמקרים הרשויות המקומיות מסרו מידע (מלא/חלקי) ורק 5% מהבקשות שהוגשו אליהן נדחו. באשר לזמני המענה, נמצא כי בשנת 2018 70% מהבקשות נענו תוך 30 יום, כפי שמתבקש בחוק חופש המידע.
מתוך הבקשות שנדחו, רובן (28%) נדחו מהסיבה שלא ניתן היה לאתר את המידע ברשות, 14.5% מהבקשות נדחו בשל פגיעה בפרטיות וכ-11% נדחו בשל הקצאת משאבים בלתי סבירה. על-פי הדוח, במהלך בשנת 2018 גבו הרשויות המקומיות כ-52,000 שקל במסגרת אגרות חופש מידע.
מ"מ ראש היחידה הממשלתית לחופש המידע, עו"ד שלומי בילבסקי, אמר כי "לראשונה מתפרסם דוח חופש מידע ברשויות המקומיות ושופך אור על יישום חוק חופש המידע בעיריות, במועצות המקומיות ובמועצות האזוריות. בכוונת היחידה להמשיך ולפעול בשיתוף פעולה עם משרד הפנים להגברת יישום חוק חופש המידע בשלטון המקומי".
מנהל אגף בכיר לתכנון ומדיניות, משרד הפנים, ליאור שחר: "אחת ממטרות משרד הפנים היא לפעול להגברת השקיפות ברשויות המקומיות. הדוח הינו צעד חשוב מתוך מספר צעדים לקידום נושא חשוב זה. שיתוף הפעולה שלנו עם משרד המשפטים, היחידה לחופש המידע, מסייע רבות ליישומו של חוק חופש המידע בשלטון המקומי ועל כך יש לברך".

תאריך:  02/01/2020   |   עודכן:  02/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חופש המידע
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חופש המידע: 180 עתירות נגד עיריות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מחק כצפוי את העתירה שביקשה לאסור על ריבלין להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה    חיות: בשלב זה העתירה היא מוקדמת ותיאורטית, משום שלא ידוע מה יהיו תוצאות הבחירות    מדגישה: בניגוד לעמדת נתניהו והליכוד - מדובר בסוגיה שפיטה    בג"ץ אינו מתייחס למרחב שיקול הדעת של ריבלין ולשאלת הביקורת השיפוטית עליו
עידן יוסף
בעוד כשבועיים צפוי להתחיל יישום חוק העזר העירוני שחוקקה העירייה    בשל חוסר ביקוש - היתרים לשנתיים יינתנו ל-132 חנויות, לאחר ששלשום נערכה הגרלה
איתמר לוין
המחלקה ביקשה במארס 2016 אישור לחדור לפלאפון של יוסי נחמיאס - אך הגדירה אותו באוזני בית המשפט כחשוד, למרות שכתב האישום הוגש שנה קודם    כך יכלה לקבל את הצו במעמד צד אחד וללא חתימת פרקליט המחוז
מירב ארד
תמכור גז טבעי בהיקף של עד BCM2 (שנתי) מן המאגרים שבהם מחזיקה החברה בישראל    זהו ההסכם המסחרי הראשון לקידום פעילות ב-EastMed Pipeline
מירב ארד
ההסכם יסדיר את תנאי ההעסקה במגן דוד אדום ויחול על כל הפראמדיקים, החובשים, המיקרוביולוגים, המדריכים, עובדי המוקד והמינהל    בין סעיפי ההסכם: הצמדה להסכמי השכר למגזר הציבורי, מעבר משישה לחמישה ימי עבודה, והטבות לעובדים שהינם הורים לילדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il