X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המדד השנתי לביצועי המגזר הציבורי 2019

שפל חדש ברמות האמון בכנסת ובמפלגות

חוקי אוניברסיטת חיפה: "אנו נמצאים במגמה ברורה של ירידה באמון הציבור בכנסת משנת 2013, כשרמת האמון בשנת 2019 היא הנמוכה ב-11 השנים האחרונות" חוסר האמון במפלגות גובה אף יותר - 67% מהציבור הביעו אמון מועט לעומת 57% בשנה שעברה
▪  ▪  ▪
[צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]

ההשפעה של המבוי הסתום הפוליטי: נמשכת מגמת חוסר אמון הציבור במערכת הפוליטית: בשנת 2019 63% מהציבור הביעו רמת אמון מועטה עד מועטה מאוד בכנסת, לעומת 56% שהביעו רמת אמון מועטהעד מועטה מאוד בשנה שעברה - כך עולה (יום א', 12.1.2020) מנתוני המדד השנתי לביצועי המגזר הציבורי של אוניברסיטת חיפה המתפרסם החל משנת 2001, שנערך השנה בחודשים יוני-אוגוסט, בתפר שבין מערכת הבחירות לכנסת ה-21 והכנסת ה-22.
"אנו נמצאים במגמה ברורה של ירידה באמון הציבור בכנסת משנת 2013, כשרמת האמון בשנת 2019 היא הנמוכה ב-11 השנים האחרונות. רמת אמון כה נמוכה אינה מפתיעה לנוכח המבוי הסתום בו נמצאת המערכת הפוליטית בשנה האחרונה, אבל היא עלולה להקרין גם על אמון הציבור בשיטה הדמוקרטית ויכולתה להוביל לרווחה חברתית", אמרו עורכי המחקר.
המדד המתפרסם החל משנת 2001 נערך ע"י פרופ' ערן ויגודה-גדות, פרופ' שלמה מזרחי, ד"ר רותם מילר מור אטיאס וד"ר ניסים כהן, ראש המרכז לניהול ומדיניות בבית הספר למדעי המדינהבאוניברסיטת חיפה. במדד הנוכחי השתתפו 602 אזרחים המהווים מדגם המייצג את כל גווני האוכלוסייה הבוגרת בישראל כולל יהודים ולא יהודים.
רמת האמון בכנסת היא נמוכה ואף נמצאת בירידה בהשוואה לשנה החולפת: בשנת 2019 63% מהציבור הביעו אמון מועט או מועט מאוד בכנסת וכשישה אחוזים הביעו אמון רב או רב מאוד (השארהביעו אמון בינוני), זאת בהשוואה ל-56% שהביעו אמון מועט או מועט מאוד בשנת 2018, כשאחוז המביעים אמון רב נשאר זהה. רמת האמון הממוצעת השנה עומדת על רמה של 1.94 בהשוואה לרמה של 2.05 בשנה שעברה. בסך-הכל, מדובר במגמת ירידה ברורה משנת 2013 וברמת האמון הנמוכה ביותרמאז שנת 2008.
ירידה חדה אף יותר נרשמה ברמת האמון במפלגות. 67% מהציבור הביעו אמון מועט או מועט מאוד לעומת ארבעה אחוזים שהביעו אמון רב או רב מאוד. בשנה שעברה 57% הביעו אמון מועט או מועטמאוד ושישה אחוזים הביעו אמון רב או רב מאוד. רמת האמון הממוצעת במפלגות עומדת השנה על רמה של 1.82, בהשוואה לרמה ממוצעת של 1.99 בשנה שעברה. בסך-הכל מדובר ברמה הנמוכה ביותר בשש השנים האחרונות. "בשנת 2013 האמון בכנסת ובמפלגות עמדו על רמות שיא, כשרמת האמון בכנסתעמדה על 2.45, רמת אמון בינונית. זה מראה שהציבור בישראל ידע גם לתת אמון במערכת הפוליטית, או לפחות, לתת יותר אמון במערכת הפוליטית. מגמת הירידה והשפל הנוכחי ברמת האמון מעידה על הידרדרות נוספת בתפיסה שפוליטיקה יכולה לסייע בפתרון מחלוקות ולפיכך עלולה להשפיע עלמגמות רחבות בתחום הכבוד לחוק, לדמוקרטיה ואף להקרין על אמון וסולידריות חברתיים", אמרו החוקרים.

תאריך:  12/01/2020   |   עודכן:  12/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ניסים כהן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שפל חדש ברמות האמון בכנסת ובמפלגות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ראש הממשלה נתניהו בתיאום עם שר התחבורה סמוטריץ׳ ושר האוצר כחלון החליטו על תקופת היערכות נוספת לרפורמת המוניות
איציק וולף
פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה כתב אישום נגד הראל בן-דוד בגין ניהול בארגון פשיעה על-פי חוק המאבק בארגוני פשיעה והלבנת הון    היקף החשבוניות הפיקטיביות שהוציא הארגון עמד על למעלה מ-850,000,000 שקלים    היקף עבירות הלבנת ההון שביצעו הנאשמים עומד על כרבע מיליארד שקלים
מירב ארד
הבטיח לקדם את החוק עם כינון הכנסת    הבהיר כי מד"א וגורמים נוספים מנסים לטרפד את היוזמה    על ליברמן: "חושב שהוא שריף. אסור לבחור בו"
מירב ארד
בהחלטתו ציין השופט עמית: "ינון הודיע על כוונתו למסור חוו"ד בשעה 16:00"    ח"כ מיקי זוהר: "על יועמ"ש הכנסת לפסול עצמו מלדון בעניין"    בכחול לבן מאיימים בהדחתו של יו"ר הכנסת    שטייניץ: ינון היה צריך לפסול עצמו גם מהליך אישור הקמת הוועדה
איתמר לוין, יצחק דנון
משה רבפוגל טוען שהמרכז למימוש זכויות ניצל את מצבו הרפואי והחתים אותו על הסכם פסול, שמשמעותו העברת חלק ניכר מן הכספים להם הוא זכאית - לטובת החברה שבשליטת לבנת פורן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il