X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העירייה הטילה על הבניין, הנמצא בשלבי הריסה, ארנונה של 730,000 שקל בשנה חברת בית אגד טוענת שיש לפטור אותו לחלוטין מהמס העירוני, משום שלא ניתן להשתמש בו
▪  ▪  ▪
[צילום: אברהם שטרן]

חברת בית אגד טוענת, כי אין לחייב אותה בארנונה תמורת הבניין שבבעלותה בתל אביב, מאחר שהוא נמצא בשלבי הריסה. החברה מבקשת (9.1.20) מבית המשפט המחוזי בעיר לבטל את חיובה בתשלום הארנונה לשנים 2019-2017.
הבניין בן עשר הקומות נמצא בדרך בגין, מזרחית למרכז עזריאלי, והוא ייהרס כדי להקים במקומו בניין משרדים. בית אגד טוענת, כי אין לחייב אותה לשלם ארנונה בגינו, מאחר שלא ניתן וגם לא יהיה ניתן להשתמש בו. היא מציינת, כי ההריסה נעצרה לפני פירוק השלב והקירות התומכים, עד שגופי התכנון יחליטו האם המבנה החדש ייבנה על בסיס היסודות והשלד הקיימים, או שיש להחליף את יסודות הבניין ולחפור קומות חנייה.
חברת בית אגד ביקשה שהמבנה יסווג כ"אדמת בניין", בדומה לבניינים אחרים בעיר. העירייה דחתה את הבקשה, בנימוק שכל מבנה הוא "בניין" החייב בארנונה וסיווג אותו כ"בניין שאינו ראוי לשימוש". בעקבות כך נקבע, כי הנכס יחויב במס בסך 70,000 שקל לשנה. ועדת הערר בעירייה דחתה את ערעורה של בית אגד וקבעה, כי את ההלכה המבחינה בין מבנה ו"בניין" יש ליישם רק בנוגע לבנייה חדשה.
בפנייתה לבית המשפט טוענת בית אגד, כי ועדת הערר טעתה בפרשנותה. לדבריה, פרשנות העירייה מנוגדת ללשון החוק, המחילה במפורש את ההסדר על "בניין", וחורגת מן התכלית המוצהרת בדברי ההסבר לחוק, לגבי ייעודו לעודד בעלים של נכסים הרוסים אשר ניתן להשמיש אותם בעלות סבירה. לטענת החברה, כוונתו של המחוקק לא הייתה להטיל ארנונה על מבנים שאין אפשרות חוקית להשמיש אותם. הערעור הוגש באמצעות עו"ד אילן שפיגלר וטרם הוגשה תגובת העירייה.

תאריך:  14/01/2020   |   עודכן:  14/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מנחם בגין / Menachem Begin
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
קוראים לרב רפי פרץ: הצטרף אלינו לאיחוד רחב    בנט: זה יום גדול. איחדנו מחדש את הבית    סמוטריץ': "חיבורים שיביאו בשורה אמיתית"    הגשת הרשימות לכנסת תחל היום ותסגר מחר בחצות    הבית היהודי המאוחד: "נחשף הפרצוף האמיתי - ריסוק הציונות הדתית"    עוצמה יהודית: "בנט נטש את הציונות הדתית וסמוטריץ' מצטרף אליו"
עידן יוסף
שר התחבורה קיים דיון עם חברת נת"ע: "יש בהחלט אתגרים וסיכונים, שהמשמעויות שלהם הוצגו לעומק בדיון, ונכנסים לתהליך עבודה אינטנסיבי בנת"ע והמשרד כדי לגבש להם פתרונות. אם אגיע למסקנה בסוף התהליך שצפוי עיכוב, לא אהסס לרגע לומר את האמת לציבור. כרגע אנחנו לא שם"
איציק וולף
אלגוריתם שפיתחו מדעני מכון ויצמן למדע יאפשר זיהוי מוקדם של הסיכון לפתח סוכרת הריונית    בעזרת הזיהוי, מקווים המדענים, אפשר יהיה למנוע התפתחות סוכרת הריונית באמצעות שינויים בתזונה או באורח חיים
איציק וולף
חוסיין כרובי, בנו של מהדי כרובי, נעצר יומיים לאחר שאביו קרא ממעצר הבית שבו הוא נתון להתפטרות המנהיג העליון, עלי חמינאי    אחרי מעצר השגריר הבריטי בהפגנות מזהירה אירן: נוכחותו בהפגנה הייתה בניגוד לנורמות דיפלומטיות
איציק וולף
משרד המשפטים הודיע כי לא השתכנע שחברת נכסים ובניין מקבוצת IDB אינה שולטת עוד בחברת גב-ים בניגוד לחוק לקידום התחרות וצמצום הריכוזיות    "שוקל לפנות לבית המשפט בבקשה למינוי נאמן לשם מכירת אחזקות נכסים ובניין בגב-ים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il