חברת אינדיגו שירותי הגירה מבקשת מבית המשפט המחוזי בתל אביב להורות לחברת ישראכרט לסלוק תשלומים של לקוחותיה, בהתאם להסכם ביניהן משנת 2016. החברה מזהירה, כי משמעות הצעד היא חיסול פעילותה ופיטורי כל עובדיה.
בתביעה נאמר (13.1.20), כי המבקשת עוסקת במתן סיוע ושירותי מילוי טפסים ללקוחות המתעניינים בקבלת ויזה ואשרות שהייה אחרות בארה"ב ובקנדה. בספטמבר שעבר הודיעה לה ישראכרט על כוונתה להפסיק בתוך חודש את ההתקשרות עימה, בנימוק שמספר משמעותי של לקוחות מכחישים ששילמו לה. לדברי אינדיגו, מדובר במחצית בלבד מן השיעור שעל-פי ההסכם מאפשר לישראכרט לסגת ממנו.
לדברי התובעת, מהודעתה של ישראכרט עולה, כי נמצאו 549 הכחשות בהתייחס לתקופה של שבעה חודשים - טענה המוכחשת כשלעצמה ואשר לא גובתה בכל מסמך מבהיר או אסמכתא. בכל מקרה, באותה תקופה ביצעה התובעת למעלה מ-20,000 עסקות, כך ששיעור הביטולים הוא 2.5% בלבד. עוד טענה ישראכרט, כי ההחלטה נובעת מפניית אמריקן אקספרס - אך אינדיגו אומרת שהעסקות בכרטיס זה הן פחות מ-1% מכלל עסקותיה.
עוד טוענת התובעת, כי ישראכרט ניסתה לשנות את תנאי ההסכם ביניהן, כדי למנוע ממנה להתנגד לביטולו. לדבריה, הודעתה של ישראכרט מהווה סירוב בלתי סביר, הפרה של הוראות המפקח על הבנקים והפרה של סעיף 39 לחוק החוזים. הסעיף שבהסכם הסליקה הקובע את זכותה של ישראכרט לבטלו, הוא תנאי מקפח בחוזה אחיד - נטען עוד. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד
איתי אנשל וטרם הוגש כתב הגנה.