X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קרנות ההשתלמות של המורים מבקשות אישור:

2 מיליארד שקל למורים ולגננות

אם תאושר הבקשה, יקבלו 160,000 מורים, גננות ושאריהם למעלה מ-10,000 שקל כל אחד מקור הכספים - בעודפים בסך 3 מיליארד שקל שצברו הקרנות לפני הפסקת התשואה המובטחת
▪  ▪  ▪
כרגע יחולקו 70% מהעודפים [צילום: פלאש 90]

160,000 מורים, גננות ושאריהם יתחלקו ביותר מ-2 מיליארד שקל המצויים בקרנות ההשתלמות של ענף זה - אם תתקבל בקשתן לאשר חלוקה זו. לדברי החברות המנהלות את הקרנות, סכום החלוקה הממוצע יהיה למעלה מ-10,000 שקל לאדם. הן מבקשות (יום ג', 28.1.20) מבית המשפט המחוזי מרכז לאשר את החלוקה.
החברות הוקמו לפני כ-50 שנה והן עוסקות בניהול קרנות ההשתלמות של המורים בבתי הספר ובמכללות ושל הגננות. החברה המנהלת את קרנות המורים היסודיים והגננות מצויה בבעלות בחלקים שווים של משרד החינוך והסתדרות המורים, ואילו זו המנהלת את קרנות המורים התיכוניים, מורי הסמינרים והמפקחים שייכת להסתדרות המורים (50%), משרד החינוך (37.5%) ומרכז השלטון המקומי (12.5%).
עד ינואר 2011 לא הייתה הפרדה משפטית, חשבונאית ורישומית בין חברות הניהול לבין נכסי הקרנות. מאותו מועד, נפסקה הבטחת התשואה לעמיתי הקרנות (שהייתה עד אז 4% בשנה), וכעת חשבונות העמיתים משוערכים בהתאם לתשואה שמשיג תיק ההשקעות של הקרנות - בדומה למצב ביתר ענפי הביטוח וההשקעות. לאחר ביצוע ייחוס זה, נותרו בידי הקרנות 3 מיליארד שקל - ההפרש בין התשואה המובטחת לבין התשואה שהשיגו בפועל לפני 2011.
הקרנות אומרות, כי אחרי תהליך ארוך של בדיקה, הן החליטו לחלק במזומן לעמיתיהן ולשאריהם 2 מיליארד שקל מתוך יתרה זו. המהלך מבוסס על חוות דעת של פרופ' גיא דוידוב מהפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית ושל פרופ' עודד שריג, לשעבר הממונה על שוק ההון. על-פי חישוביו של שריג, מספר הזכאים לתשלום הוא 165,383 - למעלה מ-98% מכלל המורים והגננות החברים בקרנות. כאמור, מדובר בהחזר ממוצע של למעלה מ-10,000 שקל לכל עמית.
הקרנות מדווחות, כי בפגישה מקדמית עם נציגי משרד האוצר בתחילת החודש, נמסר להן שהמדינה בודקת האם היא זכאית לקבל חלק מן העודף. זאת, משום שבתור המעסיק של המורים - היא העבירה לקרנות 8.4% מהשכר, שהיו 0.9% יותר מהסכום שניתן לעובדי אחרים בשירות הציבורי. לפיכך, המדינה עשויה לבקש החזר של 7% מן העודפים - דהיינו 210 מיליון שקל.
לדברי הקרנות, הן סבורות שאין ממש בדרישה כזו, אך ליתר ביטחון - הן מבקשות כרגע לחלק רק 70% מן העודפים. לדבריהן, לנוכח הסכומים בהם מדובר ומעמדן כנאמן עבור העמיתים, וכדי למנוע טענות עתידיות על המהלך, מן הראוי שהוא יבוצע באישורו של בית המשפט. הבקשה הוגשה באמצעות עו"ד ארנון שגב.

תאריך:  29/01/2020   |   עודכן:  29/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עודד שריג / Oded Sarig
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
דוח שביקש שר התקשורת אמסלם להכין מעלה כי צרכני האינטרנט אינם מודעים דיים לאפשרות שיש להם להוזיל חבילות, ויכלו להפחית את המחיר בˉ50-21 אחוז    החסם העיקרי: העדר זמן פנוי לברר את האפשרויות
מירב ארד
הבהיר: "מה שיידחה לאחר הבחירות, לעולם לא יקרה. כולנו מבינים את זה"    ח"כ שמולי פנה ליועמ״ש בדרישה למנוע מהלכי סיפוח חד-צדדים בתקופת ממשלת מעבר    השר לוין: "מתכוונים להביא את החלטת הסיפוח כמה שיותר מהר לממשלה"
מירב ארד
יזבק בדיון: "הניסיונות להשתיק את הוויכוח הפוליטי האמיתי לא יצליחו"    ח"כ אופיר כץ: "נדרש מבג"ץ להפסיק עם הסולידריות לחברי בל"ד"    בן גביר: "איני עומד יחידי; עמדי ניצבים מיליוני אזרחי ישראל קטגורים, ואלפי נרצחים שנרצחו בפעולות טרור"
יצחק דנון
חברת אוואטר פיתוח והקיבוץ תובעים מהבנק 6 מיליון שקל, בטענה שנסיגתו ממימון מרכז מסחר ובילוי גרמה לעיכוב של שלוש שנים בבנייתו
אלי אלון
במשך שנים ערך והגיש מגוון תוכניות בקול ישראל    "היה איש עם הרבה נתינה, בעל ידע רב, נגן גיטרה מעולה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il