X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מבזקים
איחור משתלם [צילום: גארט מילס/פלאש 90]
10 מיליון שקלים
נוסעי הרכבת יפוצו על האיחורים
בעקבות תובענה יצוגית, על כך שלא הודיעה לנוסעים על זכאותם לפיצוי על איחורים, תפצה הרכבת את כלל הנוסעים במיליוני שקלים יוקצו עבור: מספרי רכבות כמו מספרי אוטובוס, שילוט בערבית, מערכת התמצאות ותכנון נסיעה והכוונת לקויי ראייה ושמיעה
אושרה ייצוגית על איחורים ברכבת
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי: בעידן המודרני יש לקבוע שגם מי שרוכש מוצר לצורך עבודתו נחשב ל"צרכן" לצורך הגשת תביעה ייצוגית, שכן לא ניתן להפריד בין העבודה לחיים הפרטיים
לרשימה המלאה

נוסע ברכבת ישראל זכאי לנסיעה חינם בכל פעם שהרכבת איחרה להגיע ליעדה מעל חצי שעה. כיום זיכוי מוטען אוטומטית בכרטיס הרב-קו של הלקוח ללא צורך לגשת לקופה, אולם עד לפני שנים אחדות היה על הלקוח להגיע לקופה ושם לקבל את הזיכוי. אולם איש ברכבת ישראל לא טרח להודיע לנוסעים על זכאותם, ובשנת 2007 הוגשה תובענה יצוגית נגד רכבת ישראל.
בעקבות הסדר פשרה בין הצדדים שהתקבל לאחרונה נקבע פיצוי שיחול על כלל נוסעי רכבת ישראל, בתקופה שתחילתה ביום 14 בפברואר 2000 וסיומה ביום 11 בנובמבר 2015 שהרכבת שנסעו בה איחרה מעל חצי שעה ולא קיבלו פיצוי.
הרכבת תעניק לחברי הקבוצה פיצוי כולל בסך של עשרה מיליון שקלים, שממנו ייהנו כל חברי הקבוצה. אולם לאור הקושי באיתור חברי הקבוצה והקושי במתן פיצוי אישי, הוסכם כי הפיצוי יוענק בדרך של מימון מיזמים שאינם חלק מתוכנית העבודה של הרכבת והם יבוצעו לטובת ולרווחת כלל נוסעי הרכבת.
מדובר בארבעה מיזמים:
  • שינוי המספור של רכבות לשיפור התמצאות, זיהוי ובחירת מספר הרכבת על-ידי הנוסעים.
  • הצגת מידע בשפה הערבית במערכת ה-PIS בתחנות רכבת ישראל.
  • עמדות מידע בתחנות רכבת ישראל - שלטי מידע והכוונה בתחנות.
  • אמצעי הכוונה לתנועה עצמאית של לקויי ראייה ושמיעה בתחנות רכשת ישראל.
  • שינוי המספור
כיום, מספור הרכבות, כפי שמופיע גם בלוחות הזמנים ובמרשתת, אינו ידידותי לנוסע. המטרה היא לשפר את יכולת הנוסעים לזהות ולבחור את הרכבת המבוקשת בקו המבוקש.
הדבר יתבצע באמצעות שינוי "שפת" קידוד מספרי הרכבת - מ"שפה" תפעולית ל"שפה" שירותית, בדומה לאוטובוס. מספר הרכבת יחבר לקו השירות בו הנוסע מבקש לנסוע. זיהוי הקו יתבצע באמצעות סימון של כל קו באות או מספר, שהם קידומת הקו. כך לדוגמה, קו כרמיאל-באר שבע ימוספר כקו מס' 5 ואילו קו כרמיאל-חיפה יהיה קו 7.
  • מידע בערבית
בשילוט הדיגיטלי בתחנות מתחלפת תצוגת אנגלית/ערבית כל חצי דקה. התצוגה תשתנה ברציפי התחנות ובמסך המרכזי בכל תחנה ותחנה באופן שיציג את תנועת הרכבות החולפות בתחנה באופן של החלפת כותרי המלל שישלבו את השפות עברית, אנגלית וערבית לשדות המידע הסטטיים ובאופן שמידע זה יונגש לכלל הנוסעים - ברכבת, ברציפים ובתחנות.
  • שלטי מידע
בתחנות תוקם ותוצב מערכת שילוט הידודית (אינטראקטיבית) כעמדת מידע. היא תאפשר לנוסע להתמצא ולהקיש את יעדו ותציג בפניו את המסלולים. הכוונה היא שהמערכת תחליף את לוחות הזמנים המודפסים הקיימים כיום, בהם המידע פחות
נגיש. מדובר על התקנת 48 שלטים בתחנות העמוסות ביותר בתוך שנתיים.
  • הכוונת מוגבלי ראייה ושמיעה
כיום מונגשות תחנות הרכבת כפי שמחייב החוק. עם זאת, מעבר לדרישות הדין, תהיה הנגשה תוך שמירה על תפקוד עצמאי של לקויי הראיה/שמיעה, וזאת נוכח ההבנה כי ערך העצמאות חשוב עבור אוכלוסייה זו.
המערכות המוצעות מבוססות על שילוב חיישנים חכמים, יישומון בסלולר למשתמש וממשק ניהול ושליטה מרחוק וכן הכוונה קולית ותרגום קול לכיתוב.
המערכת ללקויי ראייה תאפשר למשתמש העיוור לזהות את התחנה הקרובה אליו ביותר ולהגיע אליה בניווט קולי ומותאם עד התחנה. המערכת תאפשר למשתמש להתמצא באופן עצמאי במרחב התחנה באמצעות השמעה קולית ישירות לנייד.
מערכת אחרת, מיועדת ללקויי שמיעה, מאפשרת תרגום הודעות המוכרזות במערכת הכריזה של התחנה לטקסט ביישומון.

תאריך:  02/02/2020   |   עודכן:  02/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
חופשי-יומי תלת יומי ב-100 שקל מאילת וחבל אילות עד נתניה ואריאל לנסיעות באוטובוס וברכבת    הטסים מנמל התעופה רמון לנתב"ג יקבלו ביום הטיסה זיכוי חופשי יומי בטבעת תל אביב
רועי אורן
אין ספק שמדובר בשלב ראשוני של תוכנית גדולה אשר תהיה חייבת לכלול בשלב מסוים גם את נהגי הרכב הפרטי וכן הקמת נתיבי תחבורה ציבורית והכשרת נהגי אוטובוס ורכבת כדי שמרבית אזרחי ישראל יתרגלו לנסוע בתחבורה ציבורית
עומר מואב
אומנם אני מסכים שצריך להגדיל השקעה בתחבורה ציבורית, אבל הטענה של פרץ שצריך להחזיר את מיסוי הרכב לציבור דרך השקעה בתחבורה ציבורית, היא טענה מופרכת
עומר מואב
לפני שאתם ממהרים לתמוך בפרויקט שיעלה לכם בממוצע משהו כמו 20,000 שקל לנפש, אני מציע לכם לעשות את הניסוי המחשבתי הבא: דמיינו את העיר תל אביב עם כבישים ריקים מכלי רכב פרטי, ואוטובוסים גדולים וקטנים נוסעים במהירות די גבוהה (ללא פקקים) ובתדירות גבוהה
עידן יוסף
נתיב התחבורה הציבורית החדש בת"א הביא לקיצור משך נסיעת האוטובוסים בציר מ-25 ל-5 דקות    מחודש מרס: שני קווים חדשים לאורך ציר קפלן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il