X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כ-58% מהילדים נחשפים לאור יום במשך שעה או שעתיים 17% מרכיבים משקפיים לפני גיל שש 46% מהילדים לא אהבו את המשקפיים שלהם ואת המראה שלהם איתם
▪  ▪  ▪
לא נחשפים לאור [צילום: Chen Leopold, פלאש 90]

ילדים בגילאים שש עד 11 חשופים במיוחד לסיכוני ראייה ובראשם חשיפה מועטה לאור יום. כך עולה מסקר של חברת CooperVision שבוצע על-ידי ifocus.
על-פי ממצאי הסקר, כ-58% מהילדים נחשפים לאור יום במשך שעה אחת או שעתיים (בין שהם מרכיבים משקפיים ובין שלא). לכך מתווספת החרדה מפני צפייה ממושכת במסכים שהובעה על-ידי 82% מהמשתתפות.
מנתונים עולה, כי 45% מהאימהות הצהירו כי לפחות אחד מילדי המשפחה מרכיב משקפיים ובמקרים רבים בן משפחה נוסף מרכיב משקפיים. (האימהות עצמן: 59%, האבות: 37%, ילדים אחרים בגילאים 18 ומעלה: 21%).
נתון מדאיג נוסף נוגע לגיל הצעיר של מרכיבי המשקפיים: 17% לפני גיל שש, 24% בגילאים שש עד שמונה ו-29% בגילאים תשע עד 11. הנתונים מעידים, אם כן, כי 70% ממרכיבי המשקפיים הם ילדים בגילאים נמוכים (להבדיל מבני נוער). נתון שמחזק את הטענה, כי החשיפה לגורמי סיכון משפיעה במיוחד בגילאים הצעירים יותר.
נמצא כי כ-55% מהילדים נבדקים אצל רופא עיניים אחת לחצי שנה או שנה ו-72% מהם נבדקים אצל אופטומטריסטים במהלך אותה תקופת זמן.
על-פי הסקר, נמצא כי 46% מהילדים לא אהבו את המשקפיים שלהם ואת המראה שלהם איתם. 25% סברו שיותר קל להם לעסוק בפעילות ספורטיבית עם עדשות מגע. ל-17% פשוט לא היה נוח עם משקפיים ו-8% חוו קושי חברתי כשהרכיבו משקפיים.
לדברי פרופ' יאיר מורד, רופא עיניים ומנתח בכיר, מנהל היחידה לרפואת עיניים לילדים ופזילה במרכז הרפואי אסף הרופא, "לדאגות הללו של אימהות יש בסיס רפואי מדעי. אור טבעי הוא המתווך של גדילת גלגל העין בצורה תקינה והעדר אור טבעי משבש גדילה זו. הדבר חמור במיוחד בגילאים צעירים של בני שש עד 12 שבהן גדילת העין היא מהירה. במשך מאות שנים בני-אדם נחשפו לאור טבעי במשך 12 עד 15 שעות ביום וצמצום החשיפה לשעה עד שעתיים ביום בקרב ילדים ובני נוער נוגדת את הטבע ומזיקה באופן ישיר. לכך מתווספת החשיפה הממושכת של ילדים ובני-נוער למסכים שהנזק ממנה נובע לא רק מהקרינה, אלא מהקרבה של המכשירים לעין ואימוץ יתר של שריר העין".
לדברי מורד, קוצר הראייה בישראל צמח משיעור של 20% בשנת 1990 ל-28% בשנת 2003 ולשיעור של 34% בשנת 2019, חלק משמעותי ממנו נובע מגידול קוצר הראייה בקרב ילדים ובני-נוער.
מחקר עדכני שהתפרסם בחודש דצמבר האחרון, The Increasing Burden of Myopia in Israel among Young Adults over a Generation, מצא כי בעיות קוצר הראייה בקרב ילדים ובני-נוער מתגברות גם בקרב בני הגילאים 19-16. המחקר נערך בקרב למעלה מ-104 אלף מועמדים ומועמדות לשירות ביטחון והציג את ההחמרה בקוצר הראייה בטווח זמן של 24 שנים. בין השנים 1971-1982 שכיחות קוצר הראייה בקרב גברים הגיעה ל-17.9% והיא צמחה ל-22.7% בין השנים 1983-1994 - דהיינו צמיחה של 26%. בקרב הנשים שכיחות קוצר הראייה צמחה ב-29% משיעור של 23.9% בשנים 1971-1982 ל-30.8% בין השנים 1983-1994 (המחקר נערך על קבוצת רופאים: ד"ר ינון שפירא, ד"ר מיכאל מימוני, ד"ר יוסי מחלוף, ד"ר יורם צ'אלטר, ד"ר חיתאם סאאב וד"ר עידי מצר).

תאריך:  03/02/2020   |   עודכן:  03/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סקר: ילדים עד גיל 11 חשופים לסיכוני ראייה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
אלו הנתונים של העשור האחרון    מגמה זו צפויה להימשך    הישראלים צרכו בשנת 2017 כ-10 אלף טון שקדים - מה שממשיך את המגמה של גידול בביקוש לשקדים בעשור האחרון    הכמות הנמכרת של שקדים ברשתות השיווק עלתה ב-34% - יותר מהגידול באוכלוסייה
מירב ארד
הוסיף" נאמנים לדרכנו - ש"ס תלך רק עם נתניהו"    על היריבות עם ליברמן אמר: "זוכר שדרעי וליברמן היו חברים. שיתוף הפעולה איתו היה מהטובים בכנסת"
מירב ארד
סין: "הציפייה לחסימת הגבולות היא בלתי הגיונית"    מספר הקורבנות עלה ל-362 בני אדם    ביממה האחרונה אותרו בסין 2,829 מקרי הידבקות חדשים    משרד הבריאות פרסם צו המחייב את השבים מסין בבידוד
מירב ארד
לוחמים הדליקו מדורה כדי להתחמם במהלך תרגיל צבאי בצפון הארץ    מצה"ל נמסר "נהלי הבטיחות חודדו, האירוע יתוחקר"
יצחק דנון
יוכבד ברגר-רובינשטיין, בעלת 40% ממניות המשרד, טוענת לפעולות פסולות של בעל השליטה, יהודה לייבוביץ, ולמשיכת כספים ב-1.5 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il