X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יובל כהני ניצל את מנגנון "ממתן התנודה" כדי להפסיק את המסחר ולהזרים פקודות בניירות הערך בהם החזיק, וכך הרוויח 200,000 שקל כבוב: די בגרסתו של כהני כדי להרשיעו
▪  ▪  ▪
מניעת שינוי גם היא תרמית

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, חאלד כבוב, הרשיע (יום ב', 3.2.30) את איש שוק ההון יובל כהני ב-2,600 עבירות של השפעה בתרמית על שערי ניירות ערך, שהניבו לו רווח של 200,000 שקל בשנים 2015-2014.
כהני פעל תוך ניצול מנגון "ממתן התנודה" המופעל בבורסה. הממתן נכנס לפעולה אם מתקבלות הוראות במחירים החורגים מן הטווח שנקבע לכל נייר ערך. הוא מביא להפסקת המסחר הרציף למשך חמש-שש דקות, במהלכן ניתן להזרים פקודות ללא מגבלת כמות, וזאת במטרה לבטל או לשנות את ההוראות החריגות. כהני הביא להפעלת המנגנון 1,600 פעמים בשנתיים אלו, וניצל את הפסקת המסחר כדי להזרים פקודות שהשפיעו על קביעת השער עם חידוש המסחר.
פעולותיו של כהני גרמו ל-12% מכלל הפעלות הממתן בשנים הרלוונטיות, ול-28% מכלל ההפעלות בתחום האג"ח הקונצרניות בו התמקד. ב-1,000 מקרים הוא הזרים הוראות מלאכותיות, שנועדו כאמור להשפיע על השער בהמשך המסחר, וב-650 מקרים מתוכם ביצע פעולות קנייה ומכירה שהניבו לו את הרווח. כהני טען, כי פעולותיו היו תקינות ונבעו משיקולים מסחריים כשרים.
כבוב אומר כידי בגרסתו של כהני כדי להרשיע אותו, שכן התרמית ניכרת מכך שהוא פעל מאות פעמים באותו דפוס פעולה. "הזרמת פקודה מלאכותית, כך לפי הפסיקה, הינה פעולה פסולה מעיקרה, הנכנסת בגדרי רכיב העבירה של 'דרכי תרמית'. בנסיבות בהן מדובר בעסקות מלאכותיות, שאין בהן אלא להשפיע על השער, כבענייננו, לא נדרשת התביעה להוכיח כי לנאשם הייתה כוונה לפעול בדרכי תרמית, ודי במודעות להזרמת הפקודה המלאכותית כדי להוכיח את יסודות העבירה. ואכן אין חולק, כי הנאשם היה מודע למעשיו".
עוד קובע כבוב, כי עצם הפעלת המנגנון הייתה השפעה בתרמית על שערי ניירות ערך, משום שכאמור הוא כפה הפסקה במסחר - ומניעת שינוי בשער היא השפעה תרמיתית. הוא מוסיף: "אין הנאשם יכול לטעון לניקיון כפיו, כאשר פעל במכוון וביודעין כדי להשפיע על המסחר התקין, תוך ניצול ציני של המכשיר הפיננסי שנועד לצרכים אחרים כדי לסכל את המסחר הרגיל, ולאחר מכן לטעון באופן תם, כאילו לא ביצע פעולה שהניבה לו רווחים".
כבוב דחה את טענותיו של כהני להגנה מן הצדק. אין המדובר באכיפה בררנית, משום שכאמור הוא היה פעיל ביותר בשיטה זו; רשות ניירות ערך לא העניקה לו הסכמה שבשתיקה בכך שלא פעלה נגדו במשך שלוש שנים. לצד זאת, זיכה כבוב את כהני מאשמת ביצוע עבירות בצוותא עם משקיע אחר, משום שאשמה זו לא הוכחה. את המדינה ייצג עו"ד אבי ארוניס, ואת כהני - עו"ד ירון ליפשס.

תאריך:  03/02/2020   |   עודכן:  21/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
התביעה נאלצה לחזור בה מכתב אישום לאחר שעלה חשד, שהשוטר בדה חקירה עם הנאשם - אך הוא המשיך לשמש כטוען משטרתי ולהעיד בבתי המשפט עד להתערבותו של רוזן
איתמר לוין
המשטרה רשמה עשרות דוחות על אי-ציות לתמרור עצור ליד קניון הזהב בראשון לציון - עד שהתברר שהוא הוצב בידי גורם פרטי    נהג שביקש להישפט קיבל הצעה להסדר טיעון, למרות שהתובעת ידעה שהוא טוען שהתמרור בלתי חוקי    בן-יוסף אומר שבכך היא רימתה את הנאשם, ומכנה את התנהגות המדינה "פושעת"
גלית יצחק-אוגנוב
כ-58% מהילדים נחשפים לאור יום במשך שעה או שעתיים    17% מרכיבים משקפיים לפני גיל שש    46% מהילדים לא אהבו את המשקפיים שלהם ואת המראה שלהם איתם
יפעת גדות
אלו הנתונים של העשור האחרון    מגמה זו צפויה להימשך    הישראלים צרכו בשנת 2017 כ-10 אלף טון שקדים - מה שממשיך את המגמה של גידול בביקוש לשקדים בעשור האחרון    הכמות הנמכרת של שקדים ברשתות השיווק עלתה ב-34% - יותר מהגידול באוכלוסייה
מירב ארד
הוסיף" נאמנים לדרכנו - ש"ס תלך רק עם נתניהו"    על היריבות עם ליברמן אמר: "זוכר שדרעי וליברמן היו חברים. שיתוף הפעולה איתו היה מהטובים בכנסת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il