איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות הודיע (יום ב', 3.2.20) על סכסוך עבודה בחברת ECI telecom וזאת על-רקע עסקת המיזוג אשר נחתמה בינה לבין חברת ריבון האמריקנית.
ECI היא חברת היי-טק ישראלית העוסקת בתחום התקשורת והרשתות. בחברה מועסקים כ-800 עובדים. מרכז החברה הוא בפתח תקוה ומרכז פיתוח נוסף פועל בבאר שבע. בחודש נובמבר האחרון הודיעה החברה על רכישתה על-ידי ריבון. מיד עם הודעת הרכישה, דרש ועד העובדים לשבת למו"מ על-מנת להבטיח את תנאיהם וביטחונם התעסוקתי ביחס לרכישה.
הנהלת החברה סירבה בתחילה לדון בנושא וטענה שאין ביכולתה לדון בפרטי העסקה לפני שזו נחתמת. רק לאחר פנייה ישירה לחברת ריבון, אשר נתנה את הסכמתה, נכנסה הנהלת ECI למו"מ עם ועד העובדים וההסתדרות בדבר השפעות הרכישה.
בהסתדרות טענו כי לאחר רצף מפגשים, גם עם נציגות ריבון העולמית הגיעו נציגי הוועד והנהלתECI וריבון להבנות בנושא, אשר כללו הבטחה שלא יפוטרו עובדים מטעמי התייעלות לפחות עד סוף חודש יוני. עוד סיכמו הצדדים שככל שלהנהלה החדשה יהיה רצון לבצע אינטגרציה בין החברות, יובא העניין לשולחן המשא-ומתן. לטענת ההסתדרות, בשבועות האחרונים נמנעה ההנהלה מחתימה על ההסכמות שהושגו, חזרה בה מההבנות ומסרבת, תחת סיבות של "ניסוחים משפטיים", להתחייב להבנות שהושגו. בלית ברירה ולאחר שהפגין איפוק רב, נאלץ ועד העובדים ביחד עם ההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה, בדרישה מהנהלת החברה להתעשת ולחתום על התחייבויותיה. במקביל להכרזת הסכסוך ערכו היום עובדי החברה אסיפת הסברה במחאה על התנהלות ההנהלה.