אחוז הילדים שקיבלו שיעורים פרטיים עולה ככל שההכנסה עולה, וככל שהשכלת ההורים גבוהה יותר - כך עולה מדוח מעורבות הורים והצלחה בלימודים בין השנים 2012 עד 2017 שפרסמה (יום א', 9.2.2020) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
מהנתונים עולה כי כ-750 אלף תלמידים שהם 45% מהתלמידים בכיתות א-יב, קיבלו עזרה בהכנת שיעורי בית. 65% מהתלמידים בבית הספר היסודי, 43% מהתלמידים בחטיבת הביניים; 22% מהתלמידים בתיכון קיבלו עזרה בהכנת שיעורי בית.
ילדים להורים בעלי השכלה גבוהה מקבלים עזרה בהכנת שיעורי בית באחוזים גבוהים יותר מילדים להורים שאינם בעלי השכלה גבוהה. בביה"ס היסודי הפער ביניהם אינו כל כך גדול (71% לעומת 59% בהתאמה, כלומר פי 1.2). ואולם עם העלייה בדרג החינוך הפער הולך וגדל, ומגיע לכמעט פי שלושה במהלך התיכון.
ב-2017 כ-296 אלף תלמידים שהם 18% מהתלמידים בכיתות א-יב, קיבלו שיעורים פרטיים. בבי"ס יסודי שיעור המקבלים שיעורים פרטיים במתמטיקה ובאנגלית היה דומה, 6% ו-7%, בהתאמה, ואילו בבי"ס תיכון עולה אחוז המקבלים שיעורים פרטיים במתמטיקה לכדי 16%. מהנתונים נמצא כי אחוז הילדים שקיבלו שיעורים פרטיים עולה ככל שההכנסה עולה, וככל שהשכלת ההורים גבוהה יותר. אחוז הילדים שקיבלו שיעורים פרטיים, גבוה יותר בקרב ילדים להורים אקדמאים (אחד מהם או שניהם), מאשר בקרב ילדים להורים שאינם אקדמאים.
עוד עולה כי נמצא קשר הדוק בין השכלת ההורה לבין ציפיותיו מהילד. ככל שההורה משכיל יותר, כך הוא חושב שילדיו יהיו משכילים יותר. מ-57% מהילדים לאימהות לא אקדמאיות, מצופה כי ישיגו השכלה אקדמית, לעומת 86% מהילדים לאימהות אקדמאיות.
עוד נמצא כי רוב האימהות מקיימות שיחות בתדירות גבוהה יותר בנוגע לסוגיות הקשורות לבית הספר מהאבות ללא כל קשר לחלקיות המשרה שלהן. 74% מהילדים משוחחים בתדירות גבוהה עם האימהות על נושאים חברתיים הקשורים לביה"ס, ללא כל קשר לחלקיות משרת האם. לעומת זאת, כמחצית (49%) מהילדים משוחחים עם האב בתדירות גבוהה, והתדירות קשורה להיקף המשרה של האב.