X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית הורשע בהסתה לטרור בשל דבריו בעת מהומות הר-הבית ב-2017 ביהמ"ש: סלאח עלה מדרגה מאז הרשעתו הקודמת ודבריו יוצרים סכנה ממשית
▪  ▪  ▪
סלאח. בפועל - 16 חודשים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, ראאד סלאח, נדון (יום ב', 10.2.20) ל-28 חודשי מאסר בפועל בשל הסתה לטרור ותמיכה בהתאחדות בלתי מותרת. בפועל ירצה סלאח 16 חודשים, שכן מתקופת המאסר הופחתה שנה בה היה במעצר.
סלאח הורשע על דברים שאמר ונאומים שנשא על-רקע המהומות בהר-הבית בחודש יולי 2017. באותו חודש נרצחו שני שוטרי מג"ב בידי שלושה מחבלים, שאחד מהם הזדהה כתומכו של סלאח. הלה הביע תמיכה מפורשת בתנועה האיסלאמית, למרות שהוצאה אל מחוץ לחוק ונחשבת לארגון טרור, והוסיף דברי שבח ואהדה לטרור. בשלב הטיעונים לעונש אמר סלאח, כי הוא עומד על עקרונותיו וכי מאסר יהיה בבחינת ניצחון עבורו.
שופט בית משפט השלום בחיפה, שלמה בנג'ו, אומר: "כמנהיג בעל שיעור קומה ציבורי והד ציבורי כזה, להתבטאויותיו אלה, יש משקל ותהודה ציבורית משמעותיים בקרב קהליו". דבריו אף הובילו לנסיונות פיגוע, והמניע האידיאולוגי שלו מחזק את הסכנה הנשקפת ממנו - במיוחד לנוכח העובדה שהוא לא הסתייג ולו פעם אחת מביצוע מעשי אלימות.
בנג'ו מוסיף: "בשים לב לאופיין של העבירות בהן הורשע הנאשם, נסיבותיהן, תדירותן, סמיכותן, העובדה שמדובר במניע אידאולוגי מובהק לביצוען, הסיכון המוכח לציבור הנשקף מהן, והסיכוי הממשי שהחמרה בעונשו של הנאשם, יהיה בה כדי להרתיעו ולהרתיע את דומיו מביצוע עבירות כאלה, על בית המשפט החובה להתחשב בשיקולים אלה, בבואו לקבוע את עונשו של הנאשם.
"...לדאבון הלב, הנאשם לא נטל שמץ של אחריות למעשיו ולא הביע חרטה כלשהי. כך למן תחילת המשפט, כך לכל אורכו, וכך גם בסיומו, לאחר הרשעתו, בדבריו לעונש. טענותיו כלפי המדינה, ומשהורשע גם כלפי בית המשפט, התמקדו במישור הפרשנותי-פולמוסי של פרסומיו ונאומיו, תוך שיגור מסרים אלימים ומתלהמים כלפי מערכות אלה במשפט עצמו ואף עובר לגזר הדין".
עוד מזכיר בנג'ו, כי סלאח הורשע פעמים רבות בעבירות ביטחוניות ואף בתמיכה בטרור. "כיום, מדובר בעליית מדרגה. בנדוננו, הנאשם שיבח תמך והסית לטרור, ולא 'רק' לגזענות ואלימות, כמו במקרה הקודם בו הורשע... השנים שחלפו מהרשעתו הקודמת, לא הקהו את מסוכנתו, ההפך מכך. דפוס פעולה זה הסלים עם חלוף השנים, ולכן מצביע הדבר על החומרה היתרה שבמעשיו והמסוכנות האינהרנטית הטמונה בו". בנג'ו זוקף לחומרה גם את הרקע הנפיץ בו נאמרו הדברים.
בנג'ו גזר על סלאח שנתיים מאסר והפעיל מאסר על תנאי בן שמונה חודשים - חציו בחופץ וחציו במצטבר. הוא גם נדון לשנת מאסר על תנאי למשך שלוש שנים.

תאריך:  10/02/2020   |   עודכן:  10/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
28 חודשי מאסר לראאד סלאח בגין הסתה לטרור
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
שלי כהן ימונה למנכ"ל החברה לאוטומציה    אורי אנוך ימונה לסמנכ"ל הכספים של הקבוצה    שלום דיין ימונה למנכ"ל חטיבת התשתיות    עדי שיין ימונה למנהל מערך המכירות ללקוחות אסטרטגיים    ששי שילה ימונה לסמנכ"ל פיתוח עסקי של תחום המגזר הציבורי    ויעלה בש תמונה לסמנכ"לית הכספים של מגזר התוכנה בקבוצה
יפעת גדות
אין כמעט ילד בישראל שלא קרא את אחד מספריו המצוינים של אטלס המהווים מקור להשראה לכתיבה יצירתית עבור אלפי התלמידות והתלמדים ברחבי הארץ
יפעת גדות
הזרעים התגלו באזור מצדה באמצע שנות השישים, במסגרת חפירותיו של מי שהיה הרמטכ"ל וסגן ראש הממשלה לשעבר יגאל ידין
איציק וולף
תספק מכשיר לטיפול בפסולת ביולוגית ללקוח במדינה מזרח תיכונית המשווק ומפיץ מוצרי עוף טריים וקפואים
איציק וולף
ראש מטה הבחירות של הליכוד טוען שהיישומון של המפלגה שגרם לדליפת פנקס הבוחרים המלא ולפרצת אבטחה חמורה משמש גם מפלגות יריבות לליכוד    טען שדליפת המידע אינה דומה לדליפת המידע מהטלפון של גנץ, אך לא הסביר מדוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il