קבוצת דלהום זגגות רכב מבקשת עיכוב הליכים, תוך שהיא מדווחת על חובות של 137 מיליון שקל ומולם נכסים ב-31 מיליון שקל (90% - חובות של לקוחות). הקבוצה, שבבעלות חמדאן פדילה, אומרת שהיא בין הגדולות בתחומה בארץ ומודה שאינה יכולה לפרוע את חובותיה. הבקשה הוגשה (13.2.20) לבית המשפט המחוזי מרכז.
דלהום אומרת כי היא מעסיקה 71 עובדים בחמישה סניפים, ובין לקוחותיה מצויות חברות תחבורה ציבורית, יבואנית הרכב מאיר וחברות ביטוח. הקבוצה עוסקת בשירותי דרך וגרירה, זגגות לרכב, תיקוני פחחות, ייבוא מיניבוסים מטורקיה ומיגון מפני ירי ושמש.
החובות לנושים המובטחים מסתכמים ב-87.4 מיליון שקל, בעוד שבידיהם בטוחות בשווי 60.5 מיליון שקל בלבד. הנושים המובטחים העיקריים הם חברות המימון שגיא (25.2 מיליון שקל) ואס.אר אקורד (15 מיליון שקל),
בנק הפועלים (15 מיליון שקל), הבנק הבינלאומי (9.7 מיליון שקל) וחברת מקס משאיות (8 מיליון שקל). הקבוצה גם חייבת למעלה ממיליון שקל לעובדיה, ו-2.5 מיליון שקל לרשות המיסים ולביטוח הלאומי. עוד חייבת הקבוצה 40 מיליון שקל לנושים שונים, בערבותו האישית של פדילה.
לטענת דלהום, היא נפלה קורבן למתחרותיה בקרטל השמשות לרכב, אשר סיפקו לה שמשות במחירים מופקעים ולאחר מכן חדלו לספק אותן, והיא החלה לייבא שמשות בעצמה. עוד היא טוענת, כי בספטמבר שעבר פורסמו כתבות מכפישות נגדה בשני עיתונים מקצועיים, אשר אומנם התנצלו על הפרסומים, אך כמה מחברות הביטוח הפסיקו לעבוד איתה בעקבותיהם. לדברי החברה, גם התרחבות עסקיה לייבוא מיניבוסים תרמה להסתבכותה.
דלהום מבקשת לאפשר לה להמשיך ולפעול, כדי להציע הסדר נושים ולפיו הבנקים, חברות המימון, העובדים והמדינה יקבלו את מלוא החובות, הנושים להם יש ערבויות אישיות של פדילה יקבלו 30%, ויתר הנושים - 20% בלבד. היא מציעה פריסה של חלק מן החובות לתקופה של עד שלוש שנים. במקביל, היא מבקשת לעכב מיידית את ההליכים נגד פדילה. הבקשה הוגשה באמצעות עוה"ד
חובב ביטון וזכריא קאסם.