X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השרתים של ה"ברק" נותקו באוגוסט שעבר

תביעת מיליונים נגד לשכת עוה"ד

שתי חברות בבעלות יונה ורון קינן תובעות 9.5 מיליון שקל בעקבות הפסקת פרויקט ה"ברק" למיחשוב פסקי דין, אותו מימנו טוענות: חימי הורה להפר את ההסכם איתן או לפחות אישר את ההפרה
▪  ▪  ▪
התחייבויות של 9 מיליון שקל

לשכת עורכי הדין והחברה הכלכלית שלה נטשו את פרויקט ה"ברק", הסתכסכו עם כל המעורבים בו ונותרו חייבות מיליוני שקלים שאין בכוחה של החברה הכלכלית (החכ"ל) לשלם. כך טוענות חברת אי-קינן טכנולוגיות וצדוק קינן, בתביעה בסך 9.5 מיליון שקל נגד הלשכה והחכ"ל שהגישו (יום ד', 19.2.20) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
ה"ברק" נועד להיות פרויקט הדגל של הלשכה - מערכת ממוחשבת של פסקי דין מעודכנים, אשר תחליף את ה"פדאור" שלהן ותתחרה חזיתית במערכת של חברת נבו, השולטת בשוק. הלשכה הבטיחה להשיק אותה בשנת 2019, אך הקשיים החמורים אליהם נקלעה החכ"ל הובילו לכך שהפרויקט נתקע, וכאמור - על-פי התביעה הוא למעשה בוטל. הוא פותח בידי חברת התוכנה אנרוויו.
התובעות - בשליטת יונה קינן ובנו, רון קינן - הצטרפו לפרויקט בדיוק לפני שנתיים; הן עוסקות בדיווח לשוק ההון ובדפוס. לדבריהן, הלשכה והחכ"ל חיפשו גורם שיממן את ה"ברק", והוסכם שהן ישקיעו בו 2.6 מיליון שקל. בתמורה הובטחו להן 45% מהזכויות בניצול המסחרי של ה"ברק" וביצוע עבודות דפוס של הלשכה בהיקף של 4.5 מיליון שקל במשך שלוש שנים (קינן צפו רווח של 1.2 מיליון שקל מפעילות זו). התובעות מדגישות, כי הן היו רק גורם מממן, וכל ניהול הפרויקט נותר בידי החכ"ל.
לדברי התובעות, הן הזרימו 1.75 מיליון שקל ל"ברק" עד אמצע 2019, תוך שהן נענות לכל בקשות התשלום של החכ"ל. אולם מאז המחצית הראשונה של 2019 - כאשר החכ"ל עמדה על סף קריסה - היא והלשכה מפרות את ההסכם איתן, ובפועל הפסיקו את הפרויקט למרות שהיה קרוב מאוד להשקה. הן מציינות, כי גם כיום החכ"ל אינה יכולה לעמוד בהתחייבויותיה, המסתכמות ב-9 מיליון שקל, וכי היא פיטרה 50 מבין 80 עובדיה.
על אחריותה של הלשכה נאמר בתביעה, כי כאשר נקלעה החכ"ל בשנת 2017 לקשיים, השתלטה למעשה הלשכה על ניהולה. לטענת התובעות, ראש הלשכה הנוכחי, אבי חימי, ידע היטב על הנעשה בחכ"ל - אך לא רק שלא מנע את הפרת ההסכם איתן, אלא שהוא אף הורה על כך או שלכל הפחות הסכים לכך. התובעות מוסיפות, כי היו"ר הנוכחי של החכ"ל, נידל עוואדה, העלה באוזני מנהליהן טענות חמורות נגד המנכ"ל דאז, אייל ננר (אשר פוטר ביוני אשתקד), ואף טען שבחברה נעשו מעשים פליליים.
על-פי התביעה, באוגוסט שעבר הורתה החכ"ל לנתק את השרתים עליהם הותקנו תוכנת ה"ברק" וכל חומרי הפרויקט, ובכך הורידה את המסך עליו. כיום הלשכה והחברה מסוכסכות עם חברות קינן, עם חברת אנרוויו ועם חברת הבקרה IT Sollutions, פוטרו כל העובדים שעסקו בפרויקט וכאמור החכ"ל נתונה בגרעון כבד. עוד טוענות התובעות, כי הלשכה גם לא עמדה בהתחייבויותיה לגבי הזמנת עבודות הדפוס מהן. הסכום הנתבע הוא הרווח שלטענת התובעות נמנע מהן בשנים הקרובות. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד מיכאל שחור ורוני כהן, וטרם הוגשו כתבי הגנה.

תאריך:  19/02/2020   |   עודכן:  19/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
6,114 קבילות הוגשו בשנת 2019, 59% מהקבילות שטופלו נמצאו מוצדקות    31% מהקבילות עסקו ביחסי מפקד-פקוד ו-13% בתחומי הרפואה
עידן יוסף
יו"ר כחול לבן מגיב להזמנה לעימות טלוויזיוני: "נתניהו נמנע זה למעלה מעשור מעימותים וגם מקריאותיי לעימותים בסבבי הבחירות האחרונים. הוא נזכר בזה עכשיו, כשיש תאריך למשפט שלו"    נתניהו: "אם גנץ מפחד לבוא לעימות מול ראש הממשלה איך הוא יעמוד באתגרים הגדולים של מדינת ישראל?"
מירב ארד
פרשר פורש לאחר כשבע שנים בתפקיד המנכ"ל ו-16 שנים כחבר הנהלה    אמר בישיבה: "זו נקודת הזמן המתאימה ביותר להעביר את עמדת ההובלה למנכ"ל אחר"
עידן יוסף
מירב ארד
הצהיר: "נדרוש לקבוע בקווי היסוד של הממשלה החדשה שתוך 90 יום מיום הקמת הממשלה יחודש התהליך המדיני"    הורוביץ: "הסכם אוסלו שהימין דואג להשמיץ, עדיין שריר וקיים. אנחנו צריכים שגנץ יילך בכיוון שלנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il